Pagina 1 van 1
Klacht Elite Ventilatie / Van Bommel
Geplaatst: 29 apr 2015 20:48
door Guus1979
In 2011 zijn we verhuisd naar een nieuw huis met WTW installatie. De WTW installatie Veroorzaakte echter hoofdpijn en andere klachten. Na wat onderzoek op internet hadden we het vermoeden dat grondige reiniging zou kunnen helpen wat. Elite bevestigde het belang van goed reiniging en hiervoor hebben we een onderhoudscontract afgesloten bij Elite Ventilatie / Van Bommel (begin 2012 ergens).
Er is een monteur langs geweest en die heeft eea gereinigd; hij is een klein uur bezig geweest. We hebben de installatie nog een week aangehad; hoofdpijn en andere klachten namen weer toe. Uiteindelijk hebben we de WTW eruit gegooid en mechanise ventilatie aangeschaft. Werkt prima! Elite ventilatie op de hoogte gebracht (telefonisch), contract (volgens mij) beeindigd; geen probleem allemaal. We hebben ook de factuur netjes betaald (130!! euro voor 1 uur werk)
Begin dit jaar (2015) komt er echter opeens een factuur voor het beeindigen van het contract voor 170 euro. Volgens contract juist. Maar gezien bovenstaande niet echt reeel lijkt mij (contract was al opgezegd volgens mij). Ik krijg automatische aanmaningen. Heb telefonisch contact met ze gehad waarin ze mij beloofd hebben om terug te komen op deze factuur. Ik heb ze hier een herinnering over gestuurd; maar er komt geen reactie. Nu hebben ze een incassobureau op mij afgestuurd. Ik probeer nog maar een keer in contact te komen met ze.
Meer mensen met dit soort slechte ervaringen met Van Bommel Elite Ventilatie??
Of adviezen hoe hiermee om te gaan??
Alvast dank voor alle reacties!
Mvg, Guus
Re: Klacht Elite Ventilatie / Van Bommel
Geplaatst: 30 apr 2015 12:39
door Barre Barry
Waarom zou dit aan Elite Ventilatie / Van Bommel moeten liggen? Je hebt toch een contract afgesloten? Die factuur is volgens jou volgens contract juist. Dat contract heb je dus wel zelf afgesloten, dus hup, betalen!
Re: Klacht Elite Ventilatie / Van Bommel
Geplaatst: 30 apr 2015 17:11
door Guus1979
Het is toch niet normaal om 2 jaar na het opzeggen van een contract met een factuur te sturen? 300 euro voor een uur werk?? Groot onderhoud WTW in 1 uur??? Niet reageren op email? Vind het niet normaal om zo met klanten om te gaan.
Re: Klacht Elite Ventilatie / Van Bommel
Geplaatst: 30 apr 2015 17:17
door GJvdZ
Guus1979 schreef:I We hebben ook de factuur netjes betaald (130!! euro voor 1 uur werk)
Wat zat er allemaal in die 130 euro? Als het alleen arbeidsloon was en er komen nog voorrijkosten bovenop is het veel. Als de voorrijkosten en materiaal er in zit is het weinig.
Re: Klacht Elite Ventilatie / Van Bommel
Geplaatst: 30 apr 2015 17:21
door Moneyman
Die factuur is gebaseerd op het contract, en, zoals je zelf aangeeft, terecht. Gewoon betalen dus, je hebt geen enkele reden om niet te betalen. Tot 5 jaar na dato kan een factuur verzonden worden.
Re: Klacht Elite Ventilatie / Van Bommel
Geplaatst: 30 apr 2015 17:41
door Barre Barry
Guus1979 schreef:Het is toch niet normaal om 2 jaar na het opzeggen van een contract met een factuur te sturen? 300 euro voor een uur werk?? Groot onderhoud WTW in 1 uur??? Niet reageren op email? Vind het niet normaal om zo met klanten om te gaan.
Totaal irrelevant.
GJvdZ schreef:
Wat zat er allemaal in die 130 euro? Als het alleen arbeidsloon was en er komen nog voorrijkosten bovenop is het veel. Als de voorrijkosten en materiaal er in zit is het weinig.
Doet er niet toe. Er moet gewoon betaald worden.
Re: Klacht Elite Ventilatie / Van Bommel
Geplaatst: 30 apr 2015 17:45
door Guus1979
Het is een contract met om het jaar groot onderhoud. We hebben 1 keer groot onderhoud laten uitvoeren. Geen materiaalkosten, uur werk. Klein onderhoud zal wsl nog minder werk zijn, en ook 130 euro. Specificaties geven ze niet.
Ik heb contract getekend met aanname dat groot onderhoud WTV serieus werk zou zijn. Daar zit ook grootste deel van de pijn. Voel me gewoon opgelicht. Of mss is er wel slecht of onvolledig werk geleverd. Kan ik niet beoordelen.
Re: Klacht Elite Ventilatie / Van Bommel
Geplaatst: 30 apr 2015 19:13
door jerwarm
Barre Barry schreef:Waarom zou dit aan Elite Ventilatie / Van Bommel moeten liggen? Je hebt toch een contract afgesloten? Die factuur is volgens jou volgens contract juist. Dat contract heb je dus wel zelf afgesloten, dus hup, betalen!
wie bepaalt dat zeker/ jij??
Barre Barry schreef:Guus1979 schreef:Het is toch niet normaal om 2 jaar na het opzeggen van een contract met een factuur te sturen? 300 euro voor een uur werk?? Groot onderhoud WTW in 1 uur??? Niet reageren op email? Vind het niet normaal om zo met klanten om te gaan.
Totaal irrelevant.
GJvdZ schreef:
Wat zat er allemaal in die 130 euro? Als het alleen arbeidsloon was en er komen nog voorrijkosten bovenop is het veel. Als de voorrijkosten en materiaal er in zit is het weinig.
Doet er niet toe. Er moet gewoon betaald worden.
[Off-topic passage verwijderd door de Moderator.]
deze meneer heeft het grootste gelijk van de vismarkt, op deze manier hoor je zeker niet met klanten om te gaan.
Re: Klacht Elite Ventilatie / Van Bommel
Geplaatst: 01 mei 2015 01:48
door Barre Barry
Guus1979 schreef:Het is een contract met om het jaar groot onderhoud. We hebben 1 keer groot onderhoud laten uitvoeren. Geen materiaalkosten, uur werk. Klein onderhoud zal wsl nog minder werk zijn, en ook 130 euro. Specificaties geven ze niet.
Ik heb contract getekend met aanname dat groot onderhoud WTV serieus werk zou zijn. Daar zit ook grootste deel van de pijn. Voel me gewoon opgelicht. Of mss is er wel slecht of onvolledig werk geleverd. Kan ik niet beoordelen.
Je tekent een contract met OM HET JAAR groot onderhoud en dat vind jij serieus????
Re: Klacht Elite Ventilatie / Van Bommel
Geplaatst: 01 mei 2015 02:08
door tortle
Barre Barry schreef:Guus1979 schreef:Het is een contract met om het jaar groot onderhoud. We hebben 1 keer groot onderhoud laten uitvoeren. Geen materiaalkosten, uur werk. Klein onderhoud zal wsl nog minder werk zijn, en ook 130 euro. Specificaties geven ze niet.
Ik heb contract getekend met aanname dat groot onderhoud WTV serieus werk zou zijn. Daar zit ook grootste deel van de pijn. Voel me gewoon opgelicht. Of mss is er wel slecht of onvolledig werk geleverd. Kan ik niet beoordelen.
Je tekent een contract met OM HET JAAR groot onderhoud en dat vind jij serieus????
@ Barry
Jij moet wel je onderhoudscontracten nakomen toch !
Re: Klacht Elite Ventilatie / Van Bommel
Geplaatst: 01 mei 2015 08:15
door 16again
Valt dit service contract niet onder de wet van Dam? Mogelijk heb je dan houvast over contractsduur en mogelijkheid tot opzegging.
Re: Klacht Elite Ventilatie / Van Bommel
Geplaatst: 01 mei 2015 08:53
door Moneyman
Guus1979 schreef:Het is een contract met om het jaar groot onderhoud. We hebben 1 keer groot onderhoud laten uitvoeren. Geen materiaalkosten, uur werk. Klein onderhoud zal wsl nog minder werk zijn, en ook 130 euro. Specificaties geven ze niet.
Ik heb contract getekend met aanname dat groot onderhoud WTV serieus werk zou zijn. Daar zit ook grootste deel van de pijn. Voel me gewoon opgelicht. Of mss is er wel slecht of onvolledig werk geleverd. Kan ik niet beoordelen.
Specificaties hoeven ook niet gegeven te worden als je een contract met vaste prijzen hebt. Al doen de meeste bedrijven het wel en vind ik het ook wel zo netjes.
En aannames, tsja, je weet wat ze daarvan zeggen he?
Re: Klacht Elite Ventilatie / Van Bommel
Geplaatst: 01 mei 2015 18:14
door aarie25
Guus1979 schreef: Elite ventilatie op de hoogte gebracht (telefonisch), contract (volgens mij) beeindigd; geen probleem allemaal. We hebben ook de factuur netjes betaald (130!! euro voor 1 uur werk)
Begin dit jaar (2015) komt er echter opeens een factuur voor het beeindigen van het contract voor 170 euro. Volgens contract juist. Maar gezien bovenstaande niet echt reeel lijkt mij (contract was al opgezegd volgens mij). Ik krijg automatische aanmaningen.
ik denk dat je toch moet betalen! of heb jij een schriftelijke bevestiging gehad, van het op zeggen van het contract? ik denk van niet, aangezien jij alles telefonisch hebt gedaan. dat zij jou daar dingen hebben toegezegd, kun je dan moeilijk bewijzen...
Re: Klacht Elite Ventilatie / Van Bommel
Geplaatst: 02 mei 2015 12:31
door Barre Barry
tortle schreef:Barre Barry schreef:Guus1979 schreef:Het is een contract met om het jaar groot onderhoud. We hebben 1 keer groot onderhoud laten uitvoeren. Geen materiaalkosten, uur werk. Klein onderhoud zal wsl nog minder werk zijn, en ook 130 euro. Specificaties geven ze niet.
Ik heb contract getekend met aanname dat groot onderhoud WTV serieus werk zou zijn. Daar zit ook grootste deel van de pijn. Voel me gewoon opgelicht. Of mss is er wel slecht of onvolledig werk geleverd. Kan ik niet beoordelen.
Je tekent een contract met OM HET JAAR groot onderhoud en dat vind jij serieus????
@ Barry
Jij moet wel je onderhoudscontracten nakomen toch !
Jawel, maar wie wordt geacht de afspraken daarvoor te maken?
Re: Klacht Elite Ventilatie / Van Bommel
Geplaatst: 03 mei 2015 16:12
door Guus1979
Had eigenlijk zelfs gecheckd wat ze deden, dus het was niet eens een aanname. Ene jaar groot onderhoud, incl reinigen leidingen ed. 3 tot 4 uur werk vertelden ze andere jaar alleen installatie. 130 per jaar klinkt reƫel dan. Zijn er ook kenners die kunnen beoordelen of je in een uur tijd onderhoud en reiniging WTW kunt doen?
Re: Klacht Elite Ventilatie / Van Bommel
Geplaatst: 03 mei 2015 17:16
door Barre Barry
Guus1979 schreef:Zijn er ook kenners die kunnen beoordelen of je in een uur tijd onderhoud en reiniging WTW kunt doen?
Dat kan.
Re: Klacht Elite Ventilatie / Van Bommel
Geplaatst: 01 feb 2016 11:23
door fairair2015
Naast goed onderhoud is het ook belangrijk dat het systeem goed wordt ingeregeld. Na verloop van tijd ontstaan er afwijkingen en wordt de lucht van buiten niet meer goed verdeeld over de ruimtes in huis. Het is raadzaam de machine en luchtkanalen te laten reinigen en eens in de 6 maanden de filters te vervangen. Dit zorgt dat de installatie schoon blijft en de lucht in huis gezond blijft. Niet alleen direct na de onderhoudsbeurt maar ook de jaren er na. Er zijn voldoende bedrijven in de markt die goed kwalitatief onderhoud aanbieden.
Re: Klacht Elite Ventilatie / Van Bommel
Geplaatst: 21 mei 2016 13:42
door Robin32
Ik vraag me af of je ook hebt geklaagd bij Elite. Het is hun toch ook gelegen om dit probleem te helpen oplossen?
Als ik het zo lees is Elite niet het probleem, maar uzelf, welke blijkbasr geen vertrouwen heeft in het ventilatiesysteem.
Nogal een ingreep om dan maar gelijk het ventilatiesysteem te vervangen, toch? Als ik de website van Elite lees, hadden zij u wellicht nog daarmee kunnen helpen ook !!!!!!
Ik ken het contract niet, maar als eea klopt volgens de voorwaarden en je bent het er niet mee eens, waarom teken je dan zo een contract?
Gewoon betalen, je verlies (of onkunde) nemen en verder gaan met je leven !!
Re: Klacht Elite Ventilatie / Van Bommel
Geplaatst: 25 mei 2016 19:51
door John52
Houdt een onderhoudscontract niet in dat er iets te onderhouden moet zijn?
Het bedrijf heeft blijkbaar zelf contractbreuk gepleegd omdat er geen WTW installatie meer was om schoon te maken. Hadden ze in hun ijver zeker nog niet ontdekt.