LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Aangifte fietsendiefstal heeft wel zin'

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
Radar
Site Admin

'Aangifte fietsendiefstal heeft wel zin'

Ongelezen bericht door Radar »

Aangifte doen bij fietsendiefstal heeft wel degelijk zin. Dat zegt officier van justitie Gabrielle Hoppenbrouwers donderdag in WNL Vandaag de Dag.

Nog afgezien van de kans dat diefstalslachtoffers hun fiets terugkrijgen kan het Openbaar Ministerie door aangiftes beter zicht krijgen op de omvang van fietsendiefstal. Ook kan er lokaal 'projectmatig' meer politie worden ingezet als blijkt dat in een wijk veel fietsen worden gestolen.

Lees meer: http://www.radartv.nl/nieuws/archief/de ... t-wel-zin/

Heb jij weleens aangifte gedaan van fietsdiefstal?

Julie4444

Re: 'Aangifte fietsendiefstal heeft wel zin'

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Nee, maar mijn fiets is ook nog nooit gestolen.

sweet-devil

Ongelezen bericht door sweet-devil »

De "kans"...
0,0000000036% gok ik. :roll:
Je kan beter een lot bij de staatsloterij kopen dan heb je meer kans.

89PB

Ongelezen bericht door 89PB »

Julie4444 schreef:Nee, maar mijn fiets is ook nog nooit gestolen.
Ik ook niet want ik heb geen fiets.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

sweet-devil schreef:De "kans"...
0,0000000036% gok ik. :roll:
Je kan beter een lot bij de staatsloterij kopen dan heb je meer kans.
Zelf een GPS tracker op je fiets zetten, als je zo'n elektrische hebt bijvoorbeeld. :lol:
Diefstal heeft doorgaans geen prioriteit bij de politie.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Ja, heb wel eens aangifte gedaan voor diefstal fiets. En daar bleef het bij. Uiteraard nooit meer iets/over gehoord.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Nee, nooit hoeven doen gelukkig. Overigens is de gestolen fiets van mijn zusje, 8 maanden later teruggevonden, en door de politie aan haar teruggegeven. Als ze geen aangifte had gedaan, had ze die niet terug gekregen. Dat zegt de politie overigens ook.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

tenormin schreef:Ja, heb wel eens aangifte gedaan voor diefstal fiets. En daar bleef het bij. Uiteraard nooit meer iets/over gehoord.
Idem , zelfs 3x :cry: en ook nooit meer iets gehoord!

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Heeft die mevrouw van het OM niets anders te doen dan zich met fietsen bezig te houden.

Vorig jaar werd bij mij een afgesloten fiets uit de openstaande garage gejat, terwijl ik in de tuin bezig was, bij deze inbraak kwam de politie niet kijken, zij namen de aangifte niet op, op mijn internet aangifte is nooit reactie gekomen :evil:

jerwarm

Ongelezen bericht door jerwarm »

van de kans dat diefstalslachtoffers hun fiets terugkrijgen kan het Openbaar Ministerie door aangiftes beter zicht krijgen op de omvang van fietsendiefstal.
heb je daar je fiets mee terug? laat me niet lachen zeg. :lol:

gelukkig zelden meegemaakt dat ie gejat werd. staat altijd in een garagebox. :wink:

jerwarm

Ongelezen bericht door jerwarm »

Har06 schreef:Heeft die mevrouw van het OM niets anders te doen dan zich met fietsen bezig te houden.

Vorig jaar werd bij mij een afgesloten fiets uit de openstaande garage gejat, terwijl ik in de tuin bezig was, bij deze

Code: Selecteer alles

inbraak
kwam de politie niet kijken, zij namen de aangifte niet op, op mijn internet aangifte is nooit reactie gekomen :evil:

dat is geen inbraak maar een insluiping.

hermelot

Ongelezen bericht door hermelot »

Van mij is weleens een oude fiets gestolen....op een oude fiets moet je het leren, dacht ik nog....geen aangifte gedaan.

Har06

jerwarm schreef:
Har06 schreef:Heeft die mevrouw van het OM niets anders te doen dan zich met fietsen bezig te houden.

Vorig jaar werd bij mij een afgesloten fiets uit de openstaande garage gejat, terwijl ik in de tuin bezig was, bij deze

Code: Selecteer alles

inbraak
kwam de politie niet kijken, zij namen de aangifte niet op, op mijn internet aangifte is nooit reactie gekomen :evil:

dat is geen inbraak maar een insluiping.
en bij een insluiping komt de politie niet langs en wordt niet op een internet aangifte gereageerd ???????

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

In de lokale media lees je regelmatig dat de politie een fietsendief heeft gepakt. Maar dan gaat het in 99% van de gevallen om een gestolen "lokfiets" met GPS-tracking die de politie zelf ergens heeft neergezet.

Ik snap heel goed dat mensen niet meer de moeite doen van aangifte. Tenzij het gaat om een fiets die verzekerd was. Dan moet je aangifte doen om de schade vergoed te krijgen.

Har06

Bob Schurkjens schreef:In de lokale media lees je regelmatig dat de politie een fietsendief heeft gepakt. Maar dan gaat het in 99% van de gevallen om een gestolen "lokfiets" met GPS-tracking die de politie zelf ergens heeft neergezet.

Ik snap heel goed dat mensen niet meer de moeite doen van aangifte. Tenzij het gaat om een fiets die verzekerd was. Dan moet je aangifte doen om de schade vergoed te krijgen.
fiets verzekering is belachelijk duur

Esceha

Ongelezen bericht door Esceha »

Citaat: "meer politie worden ingezet".
Ik moet hier om lachen en vraag mij af hoe men dat wil realiseren, als ik telkenmale verneem dat men slechts één uur per dag op pad is en de rest van de "werk"tijd op het bureau doorbrengt.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Al heeft het (denk ik) niet met fietsdiefstal te maken: gisteren was ik getuige van een achtervolging van rennende diefjes en rennende politie. Sorry, leek een slapstick. Denk inderdaad dat politie teveel bureau moet doen: met geen mogelijkheid konden ze de boefjes bijhouden: agenten (nogal fors van figuur) waren volledig uitgeput en.... gingen in het gras zitten om op adem te komen.

haljamar

Ongelezen bericht door haljamar »

Dat waren geen agenten van de Nationale Politie. sinds de reorganisatie is er ook
een speciale eenheid gericht op dit soort misdrijven " Keystone Cops" genaamd.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Har06 schreef:
Bob Schurkjens schreef:In de lokale media lees je regelmatig dat de politie een fietsendief heeft gepakt. Maar dan gaat het in 99% van de gevallen om een gestolen "lokfiets" met GPS-tracking die de politie zelf ergens heeft neergezet.

Dat hangt er nogal vanaf waar je woont.. :wink:

Har06

sjohie schreef:
Har06 schreef:

Dat hangt er nogal vanaf waar je woont.. :wink:
Den Haag

Gesloten