LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dag van de arbeid: geen betalingsverkeer!
Dag van de arbeid: geen betalingsverkeer!
Gisterenavond hebben 2 personen met een ING rekening een bedrag overgemaakt naar mijn ABN AMRO rekening. Ik ben gewend dat een bedrag van ING toch wel uiterlijk de volgende ochtend van de eerstvolgende werkdag op mijn rekening staat... maar nee! Het blijkt een feestdag te zijn voor de bank... "de dag van de arbeid" en hoe ironisch... dat is een dag waarop er geen betalingsverkeer plaats vindt tussen banken onderling.
Het is uberhaupt van de zotte dat anno 2015 nog steeds geen betalingsverkeer plaats vindt tussen banken in het weekend en op feestdagen. Helaas... nu dus 4!!! dagen later pas centjes ontvangen en rente mislopen.
Rare jongens, die bankiers!
Het is uberhaupt van de zotte dat anno 2015 nog steeds geen betalingsverkeer plaats vindt tussen banken in het weekend en op feestdagen. Helaas... nu dus 4!!! dagen later pas centjes ontvangen en rente mislopen.
Re: Dag van de arbeid: geen betalingsverkeer!
Overdrijven is ook een kunst, had je een vakantie willen boeken van de rente ?dagen later pas centjes ontvangen en rente mislopen.
Volgens mij als je zo afhankelijk bent van het feit of een overboeking binnen x uur wel of niet gedaan is heb je een ander probleem.
Laatst gewijzigd door bprosman op 01 mei 2015 17:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Dit te lezen even gekeken op mijn ING Bank en zowaar: de huur, die stipt op de 1ste van de maand word afgeschreven is er niet af. Vraag me af wie er nu rente "derft", als we nog over rente kunnen spreken. Zou toch, digitaal, ook een 24/7 periode moeten zijn. Tenminste, ik nam altijd aan dat digitaal gewoon doorgaat. Niet dus.
wat mooi om te zien dat er vaak mensen zijn die altijd tegendraads reageren.bprosman schreef:Overdrijven is ook een kunst, had je een vakantie willen boeken van de rente ?dagen later pas centjes ontvangen en rente mislopen.
Volgens mij als je zo afhankelijk bent van het feit of een overboeking binnen x uur wel of niet gedaan is heb je een ander probleem.
-
Heb je al een aangetekende brief verstuurd waarin je een vergoeding eist voor de misgelopen rente? Wat zeiden ze?desteef schreef:Helaas... nu dus 4!!! dagen later pas centjes ontvangen en rente mislopen.
Het is toch mooi dat oude traditie tenminste nog in ere worden gehouden. Dit forum staat vol met onzin dat het vroeger allemaal beter was. Nu is er iets nog net als vroeger is het weer niet goed.
Vroeger was de rente toch stukken beter.GJvdZ schreef:Het is toch mooi dat oude traditie tenminste nog in ere worden gehouden. Dit forum staat vol met onzin dat het vroeger allemaal beter was. Nu is er iets nog net als vroeger is het weer niet goed.
Nou... ik zou toch niet graag een hypotheek hebben tegen 10 3/4 procent (het hoogste rentepercentage wat ik me kan herinneren).Vroeger was de rente toch stukken beter
Dat heet relativerenaltijd tegendraads reageren
Ja, me hoela; jij hebt het over hypotheekrente; we spreken nu over gewone bankrente en wat mijn Oranje Leeuw me nog "geeft" is 0.9%. En binnenkort moeten wij rente betalen aan de bank 'dat ons geld erop mag staan'. Als dat (heb 't maar gelezen, doorgaat) kunnen de dieven weer huiszoekingen gaan doen naar de oude sokken.bprosman schreef:Nou... ik zou toch niet graag een hypotheek hebben tegen 10 3/4 procent (het hoogste rentepercentage wat ik me kan herinneren).Vroeger was de rente toch stukken beter
Dat heet relativerenaltijd tegendraads reageren
Weet niet of het je ooit is opgevallen maar daar zit een relatie in .jij hebt het over hypotheekrente; we spreken nu over gewone bankrente
Is me dan kennelijk iets ontgaan, heb nooit 10% hypotheek betaalt en ook geen 10% rente op spaargeld ontvangen. (Maar dat komt/kwam natuurlijk omdat ik niet financieel draagkrachtig ben). Leg maar uit, kort en on topic.bprosman schreef:Weet niet of het je ooit is opgevallen maar daar zit een relatie in .
Dat zijn rentes uit de periode 1980-1985. De hypotheekrente is in die periode op het hoogst niveau 13% geweest. Dus een spaarrente in die tijd van 10% is niet onlogisch.tenormin schreef:Is me dan kennelijk iets ontgaan, heb nooit 10% hypotheek betaalt en ook geen 10% rente op spaargeld ontvangen. (Maar dat komt/kwam natuurlijk omdat ik niet financieel draagkrachtig ben). Leg maar uit, kort en on topic.bprosman schreef:Weet niet of het je ooit is opgevallen maar daar zit een relatie in .
Al gedaan door CBLeg maar uit, kort en on topic.
Tsja ook anno 2015 wordt het betalingsverkeer uiteindelijk gecontroleerd door mensen, hoewel alles vrijwel automatisch gebeurd. Als die mensen niet op hun plek zitten mag er dus geen betalingsverkeer plaatsvinden.desteef schreef:Gisterenavond hebben 2 personen met een ING rekening een bedrag overgemaakt naar mijn ABN AMRO rekening. Ik ben gewend dat een bedrag van ING toch wel uiterlijk de volgende ochtend van de eerstvolgende werkdag op mijn rekening staat... maar nee! Het blijkt een feestdag te zijn voor de bank... "de dag van de arbeid" en hoe ironisch... dat is een dag waarop er geen betalingsverkeer plaats vindt tussen banken onderling.
En ter aanvulling: dat gebeurt omdat de mens de computer niet vertrouwd, zeg maar dezelfde reden als waarom er in de cockpit van een vliegtuig nog steeds piloten zitten. Is natuurlijk belachelijk maar ja zo zijn de regels
vandaar dat bij mij ook enkele rekeningen niet zijn af geschreven.tenormin schreef:Dit te lezen even gekeken op mijn ING Bank en zowaar: de huur, die stipt op de 1ste van de maand word afgeschreven is er niet af. Vraag me af wie er nu rente "derft", als we nog over rente kunnen spreken. Zou toch, digitaal, ook een 24/7 periode moeten zijn. Tenminste, ik nam altijd aan dat digitaal gewoon doorgaat. Niet dus.
normaal gaat de hypotheek altijd netjes de 1ste er af. zou dan wel op maandag gebeuren.
waar het om gaat is dat interbancair verkeer niet plaatsvindt in het weekend en (vage onbekende) feestdagen. Het bedrag wordt wel direct afgeschreven bij het invoeren van een overboeking en is vanaf dat moment dus niet meer rentedragend (mocht je daar überhaupt iets op ontvangen).
Het betekent dus idd ook dat de bakker op de hoek zijn omzet niet op 1 mei op de rekening krijgt, maar op 4 mei (tenzij ook dat een feestdag is, incl 5 mei, dus misschien pas 6 mei zijn centjes ziet).
Dit is een achterhaald principe. De bank die zich "dè bank" noemt is op die dagen wel telefonisch bereikbaar... goh...
Het betekent dus idd ook dat de bakker op de hoek zijn omzet niet op 1 mei op de rekening krijgt, maar op 4 mei (tenzij ook dat een feestdag is, incl 5 mei, dus misschien pas 6 mei zijn centjes ziet).
Dit is een achterhaald principe. De bank die zich "dè bank" noemt is op die dagen wel telefonisch bereikbaar... goh...
-
Dus eigenlijk wil je wat de banken betreft een 24/7 economie.
Goh...
Goh...
-
Even wat vroeger aangaat.De rente is nooit 13% geweest het was 11%rente en 2% aflossing.
Heb in die tijd geprobeerd een huis te kopen maar het maandbedrag was net zo hoog als
het loon wat men toen verdiende vandaar.En wat aangaat van vroeger was alles beter, lk zou
de mentaliteit van vroeger best in deze tijd willen hebben dan waren we 10x beter af.
Heb in die tijd geprobeerd een huis te kopen maar het maandbedrag was net zo hoog als
het loon wat men toen verdiende vandaar.En wat aangaat van vroeger was alles beter, lk zou
de mentaliteit van vroeger best in deze tijd willen hebben dan waren we 10x beter af.
Op mijn Rabo Zilvervloot rekening heb ik in 1983 toen ik 18 werd 10 3/4 gehad (stond 10 jaar vast).