Pagina 1 van 1
klacht over Wizz air
Geplaatst: 03 mei 2015 08:09
door deejay9400
Ik heb voor mijn vrouw en dochter de vliegtickets via booking.com geboekt, want dezezoekt het goedkoopste voor je uit, maar dan kom je achteraf zeer bedrogen uit als de vliegmaatschappij Wizz air is.
Want na het boeken krijg je een code van wizz air die je moet gebruiken voor online inchecken, want anders moet je extra betalen te weten Eur. 10,-
Dus log je in en blijkt dat je nog een code moet hebben om dit af te ronden welke je NIET gekregen hebt. Dus bel je voor 0.90 Eure per minuut extra eencallcenter op in England en de medewerkster zegt dat je die alleen krijgt als je rechtstreeks boekt bij Wizzair. Dat hoor je na 18 minuten.
Dus moet ik me bij aankomst bij de bali inchecken, het kan niet anders. EXTRA KOSTEN eUR. 140.00
Dat noem ik dus OPLICHTING echt super onbeschoft, als je niet betaald mag je niet mee. Je krijgt nog te horen dat het klachten regent bij de balie maar het is niet anders regels gemaakt door de directie (met denk ik torenhoge eindejaars bonussen. Hier boek ik dus NOOIT weer.
Re: klacht over Wizz air
Geplaatst: 03 mei 2015 13:46
door jerwarm
ik denk altijd met die prijsvergelijkingssites/prijsstunters dat die bewuste site ook van iets moet leven en dat er altijd een addertje onder het gras kan/zal zitten.
in dit geval is het een handjeklap tussen de site en de vliegmaatschappij.
eerlijk is het in ieder geval absoluut niet, ik vind het inderdaad ook misleiding/oplichting.
goedkoop is dan toch nog duurkoop, daarom kan je beter wat meer betalen voor een reguliere vliegmaatschappij dan die supergoedkope.
Re: klacht over Wizz air
Geplaatst: 03 mei 2015 14:48
door GJvdZ
Wizz Air is een reguliere luchtvaartmaatschappij. Ze vliegen gewoon volgens een timetable zoals alle andere maatschappijen die lijnvluchten aanbieden. Het enige verschil is dat maatschappijen zoals Wizz Air (maar ook bijvoorbeeld Ryanair en Easyjet) alle overbodige onzin die een vliegticket idioot duur maken hebben geschrapt. Je hebt bij dit soort maatschappijen als consumenten ten minste keuze, i.t.t. tot de gevestigde maatschappijen waar je altijd veel betaalt omdat je wel eens een koffer mee zou willen nemen. Ook al reis je met alleen een klein beetje handbagage.
Re: klacht over Wizz air
Geplaatst: 03 mei 2015 16:51
door kweenie
En omdat je geen all-in tarief hebt, maar voor alle zaken die je wil afnemen apart moet bijbetalen, moet je dus ook voor die incheck apart betalen.
Re: klacht over Wizz air
Geplaatst: 04 mei 2015 09:19
door deejay9400
dat is allemaal wel leuk en aardig maar dan moeten ze dat duidelijk van te voren aangeven i.p.v. dat je daar achteraf achterkomt.Je mag inderdaad gratis handbagage meenemen maar met de vereiste afmeting
kun je echt niets mee, de kleinste koffer/tas die te koop is, voldoet daar niet aan.
Het is echt een club die goedkoop lijkt, maar de werkelijkheid is totaal anders. En dat heb je niet bij KLM of een prijsvechter van een grote club zoals German Wings. of Transavia. Ik heb mijn lesje geleerd
Re: klacht over Wizz air
Geplaatst: 04 mei 2015 09:34
door sjohie
deejay9400 schreef:Ik heb voor mijn vrouw en dochter de vliegtickets via booking.com geboekt, want dezezoekt het goedkoopste voor je uit, maar dan kom je achteraf zeer bedrogen uit als de vliegmaatschappij Wizz air is.
Want na het boeken krijg je een code van wizz air die je moet gebruiken voor online inchecken, want anders moet je extra betalen te weten Eur. 10,-
Dus log je in en blijkt dat je nog een code moet hebben om dit af te ronden welke je NIET gekregen hebt. Dus bel je voor 0.90 Eure per minuut extra eencallcenter op in England en de medewerkster zegt dat je die alleen krijgt als je rechtstreeks boekt bij Wizzair. Dat hoor je na 18 minuten.
Dus moet ik me bij aankomst bij de bali inchecken, het kan niet anders. EXTRA KOSTEN eUR. 140.00
Dat noem ik dus OPLICHTING echt super onbeschoft, als je niet betaald mag je niet mee. Je krijgt nog te horen dat het klachten regent bij de balie maar het is niet anders regels gemaakt door de directie (met denk ik torenhoge eindejaars bonussen. Hier boek ik dus NOOIT weer.
Dan zou ik even je topictitel aanpassen, want dit zou een klacht moeten zijn over/aan booking.com. Die geven iets niet goed door, of vertellen iets niet duidelijk, Wizzair doen niks verkeerd of anders dan normaal. Dat aan de balie inchecken kost ook voor hun eigen klanten 140 euro, dat bedenken ze nu niet even snel om jou te pesten voor het feit dat je buiten hun eigen systemen hebt geboekt bij booking.com
Re: klacht over Wizz air
Geplaatst: 04 mei 2015 09:47
door kweenie
deejay9400 schreef:dat is allemaal wel leuk en aardig maar dan moeten ze dat duidelijk van te voren aangeven i.p.v. dat je daar achteraf achterkomt.Je mag inderdaad gratis handbagage meenemen maar met de vereiste afmeting
kun je echt niets mee, de kleinste koffer/tas die te koop is, voldoet daar niet aan.
Het is echt een club die goedkoop lijkt, maar de werkelijkheid is totaal anders. En dat heb je niet bij KLM of een prijsvechter van een grote club zoals German Wings. of Transavia. Ik heb mijn lesje geleerd
Dat kun je allemaal eenvoudig op de site van Wizzair terugvinden. Ze geven dat dus wel duidelijk aan. Je kunt daarom misschien beter zeggen dat je dat van tevoren moet opzoeken in plaats van dat je er achteraf over gaat klagen?
Re: klacht over Wizz air
Geplaatst: 04 mei 2015 12:01
door sjohie
kweenie schreef:deejay9400 schreef:dat is allemaal wel leuk en aardig maar dan moeten ze dat duidelijk van te voren aangeven i.p.v. dat je daar achteraf achterkomt.Je mag inderdaad gratis handbagage meenemen maar met de vereiste afmeting
kun je echt niets mee, de kleinste koffer/tas die te koop is, voldoet daar niet aan.
Het is echt een club die goedkoop lijkt, maar de werkelijkheid is totaal anders. En dat heb je niet bij KLM of een prijsvechter van een grote club zoals German Wings. of Transavia. Ik heb mijn lesje geleerd
Dat kun je allemaal eenvoudig op de site van Wizzair terugvinden. Ze geven dat dus wel duidelijk aan. Je kunt daarom misschien beter zeggen dat je dat van tevoren moet opzoeken in plaats van dat je er achteraf over gaat klagen?
In dit geval gaat het om booking.com die zo te lezen of de 2e code niet hebben doorgegeven om het online incheckproces af te kunnen ronden, of bij aankoop zijn vergeten te vermelden dat er 140 euro extra (wizzair) kosten gemoeid zijn met het online boeken bij ze.
Re: klacht over Wizz air
Geplaatst: 04 mei 2015 15:38
door prem
deejay9400 schreef:Ik heb voor mijn vrouw en dochter de vliegtickets via booking.com geboekt, want dezezoekt het goedkoopste voor je uit, maar dan kom je achteraf zeer bedrogen uit als de vliegmaatschappij Wizz air is.
Want na het boeken krijg je een code van wizz air die je moet gebruiken voor online inchecken, want anders moet je extra betalen te weten Eur. 10,-
Dus log je in en blijkt dat je nog een code moet hebben om dit af te ronden welke je NIET gekregen hebt. Dus bel je voor 0.90 Eure per minuut extra eencallcenter op in England en de medewerkster zegt dat je die alleen krijgt als je rechtstreeks boekt bij Wizzair. Dat hoor je na 18 minuten.
Dus moet ik me bij aankomst bij de bali inchecken, het kan niet anders. EXTRA KOSTEN eUR. 140.00
Dat noem ik dus OPLICHTING echt super onbeschoft, als je niet betaald mag je niet mee. Je krijgt nog te horen dat het klachten regent bij de balie maar het is niet anders regels gemaakt door de directie (met denk ik torenhoge eindejaars bonussen. Hier boek ik dus NOOIT weer.
Ik kan het helemaal mis hebben maar ik zie 140 euro nergens.
https://wizzair.com/nl-NL/useful_inform ... rvice_fees
Re: klacht over Wizz air
Geplaatst: 04 mei 2015 17:31
door jerwarm
GJvdZ schreef:Wizz Air is een reguliere luchtvaartmaatschappij. Ze vliegen gewoon volgens een timetable zoals alle andere maatschappijen die lijnvluchten aanbieden. Het enige verschil is dat maatschappijen zoals Wizz Air (maar ook bijvoorbeeld Ryanair en Easyjet) alle overbodige onzin die een vliegticket idioot duur maken hebben geschrapt. Je hebt bij dit soort maatschappijen als consumenten ten minste keuze, i.t.t. tot de gevestigde maatschappijen waar je altijd veel betaalt omdat je wel eens een koffer mee zou willen nemen. Ook al reis je met alleen een klein beetje handbagage.
ik bedoel hiermee te zeggen dat niets gratis is en alleen de zon voor niets opgaat.
elke reclame/bilboard/tv-commercial/aanbieding die zegt dat iets gratis is en/of heel voordelig, daar moet je al meteen achterdochtig over zijn en eigenlijk gewoon niet geloven. Kosten hebben geschrapt? ja hoor, dan komt het ergens anders weer vrolijk bij....
het ligt ook niet aan de vliegmaatschappij in deze en dat is ook niet wat ik beweer, wat ik wel zeg is dat er 2 partijen van deze online-constructie beter worden en niet 1.
Daarom kan je beter een wat normalere constructie kiezen waarbij dit soort onverwachte kosten niet opduiken, dat resulteert dus vaak in wat meer betalen. Maarja daar hebben Nederlanders nu eenmaal vaak niet zo'n zin in he...
Al die sites/prijsvergelijkers, daar moet ergens iets verdiend worden en waar is dat?
juist, uiteindelijk bij de klant.
De booking.com en vliegmaatschappij gaan deze kosten echt niet op zich nemen .
je wordt dus prachtig misleid.