tussen 1 mmart en 30 maart schakeld onze energiemeter niet meer om dit blijkt na na vraag bij de buren een probleem te zijn buren hebben dit al gemeld bij stedin en die weten van het probleem en zijn er hard meebezig nu dit laast heb ik mijn vraag tekens bij. wij zouden e-mails krijgen over vooruit gang van de zkaen maar niemand heeft dit gehad .ook heeft een van de buren gebeld en die kreeg te horen dat ze niet wisten dat er een probleem was want niemand had dit gemeld raar want zeker 10 mensen hebbencontect met stedin gehad.
ook ik heb gebeld met stedin en krijg te horen dat ze niet weten hoe de stand van zaken is want de afdeling is niet verijkbaar ik wordt terug gebeld.
ik heb sterk het goevoel dat we aan het lijntje worden gehouden.
Weet iemand wat we nog meer zouden kunnen doen hieraan want we betalen nu duurde stroom want de de goedkpere na 11 uur werkt niet .
Kan iemand mij helpen met dit probleem.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] niet omschakelen dag/nacht energie
Re: niet omschakelen dag/nacht energie
Wat is het verbruik voor hoog en laag normaal?
tegenwoordig is het verschil zo klein. na 23.00 uur zou het goedkope tarief ingaan. Indien u een nachtbraker bent zou het inderdaad voordeel op kunnen leveren.
bereken het verschil eens als volgt.
(A) verbruik laagtarief (23.00 uur tot 07.00 uur en in het weekend en feestdagen) x het tarief dat u hiervoor bij uw verbruik heeft.
(B)verbruik hoog tarief 07.00 uur tot 23.00 uur x het tarief dat u bij uw leverancier heeft
tel (A) en (B) bij elkaar op.
Bereken nu wat het volledige verbruik (dus hoog en laag verbruik bij elkaar opgeteld) en doe dat keer het tarief dat uw leverancier hiervoor vraagt.
dan ziet u het verschil wat het u op jaarbasis scheelt.
tegenwoordig is het verschil zo klein. na 23.00 uur zou het goedkope tarief ingaan. Indien u een nachtbraker bent zou het inderdaad voordeel op kunnen leveren.
bereken het verschil eens als volgt.
(A) verbruik laagtarief (23.00 uur tot 07.00 uur en in het weekend en feestdagen) x het tarief dat u hiervoor bij uw verbruik heeft.
(B)verbruik hoog tarief 07.00 uur tot 23.00 uur x het tarief dat u bij uw leverancier heeft
tel (A) en (B) bij elkaar op.
Bereken nu wat het volledige verbruik (dus hoog en laag verbruik bij elkaar opgeteld) en doe dat keer het tarief dat uw leverancier hiervoor vraagt.
dan ziet u het verschil wat het u op jaarbasis scheelt.
Re: niet omschakelen dag/nacht energie
Als je wasmachine en vaatwasser elke nacht laat draaien...
en nog stroom leverde overdag met panelen...
Dan krijg je een + op dure overdag en negatief saldo in de weekend/nacht tarieven en dan is het wel rendabel....
Maar als je aantoon dat het niet werkte, dan kunnen ze dat aan de hand van vorige jaren berekenen hoeveel ze nu van dure dag naar nachttarief moeten corrigeren.
en nog stroom leverde overdag met panelen...
Dan krijg je een + op dure overdag en negatief saldo in de weekend/nacht tarieven en dan is het wel rendabel....
Maar als je aantoon dat het niet werkte, dan kunnen ze dat aan de hand van vorige jaren berekenen hoeveel ze nu van dure dag naar nachttarief moeten corrigeren.
Re: niet omschakelen dag/nacht energie
Hoi Diana,
Wat vervelend om te horen dat je problemen hebt met de wisseling tussen het dag- en nachttarief. Hiervoor mijn oprechte excuses!
Uit je bericht kan ik niet helemaal opmaken of de technische kant van het probleem inmiddels is verholpen, al krijg ik het idee dat het nog niet werkt.
Als je meter nog altijd niet schakelt, kan je mij een mailtje sturen via [email protected] met de betreffende adresgegevens en je telefoonnummer. Dan kan ik uitzoeken wat er aan de hand is en een afspraak maken of anders een monteur sturen die het aansturende signaal controleert in de straat.
Schakelt de meter nu wel weer, kan je bij je energieleverancier een correctie aanvragen. Zij zullen dan, zoals Stofzuigertje ook al zegt, een herberekening maken van de verdeling tussen het dag- en nachtstand op basis van historisch verbruik. Normaal gesproken nemen zij dan even contact op met ons om na te gaan wat er precies aan de hand was. Je hoeft zelf dus niet te bewijzen dat het niet heeft gewerkt.
Ik hoop dat je er zo uitkomt en mocht het nodig zijn, stuur dan gerust je gegevens even door.
Met vriendelijke groet,
Olivier
Stedin Webcare
Wat vervelend om te horen dat je problemen hebt met de wisseling tussen het dag- en nachttarief. Hiervoor mijn oprechte excuses!
Uit je bericht kan ik niet helemaal opmaken of de technische kant van het probleem inmiddels is verholpen, al krijg ik het idee dat het nog niet werkt.
Als je meter nog altijd niet schakelt, kan je mij een mailtje sturen via [email protected] met de betreffende adresgegevens en je telefoonnummer. Dan kan ik uitzoeken wat er aan de hand is en een afspraak maken of anders een monteur sturen die het aansturende signaal controleert in de straat.
Schakelt de meter nu wel weer, kan je bij je energieleverancier een correctie aanvragen. Zij zullen dan, zoals Stofzuigertje ook al zegt, een herberekening maken van de verdeling tussen het dag- en nachtstand op basis van historisch verbruik. Normaal gesproken nemen zij dan even contact op met ons om na te gaan wat er precies aan de hand was. Je hoeft zelf dus niet te bewijzen dat het niet heeft gewerkt.
Ik hoop dat je er zo uitkomt en mocht het nodig zijn, stuur dan gerust je gegevens even door.
Met vriendelijke groet,
Olivier
Stedin Webcare