Pagina 1 van 1

80% Youfone dataplafond verbruikt terwijl dit uit stond?

Geplaatst: 06 mei 2015 14:57
door Luca Perini
onlangs kreeg ik de volgende email,

Beste heer en/of mevrouw Perini,

Er is 80% van het dataplafond voor 316******** verbruikt. Bekijk nu de lopende kosten, wijzig je databundel of koop extra MB's voor het restant van de maand.

Bij 100% wordt de internetsnelheid automatisch verlaagd naar 64Kbps.

Klik hier voor een overzicht van de tarieven om een aanvullende databundel te kopen.

De kosten voor een extra databundel worden in rekening gebracht op de factuur van de volgende maand.

Bekijk overige informatie over het dataplafond.

Wij vertrouwen erop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Team Youfone

toen ik in mijn online omgeving ging kijken zag ik dat er alsnog gefactureerd werd buiten mijn databundel om. dat terwijl er hier boven gesuggereerd wordt dat ik 80% van mijn data plafond hebt verbruikt en dat ik bij 100% wordt teruggebracht naar 64kbps, en dat als ik wilde gewoon data bij kan kopen.

toen ik hierover contact opname met youfone, wisten ze mij te vertellen dat mijn dataplafond helemaal niet aanstond. Hierop vroeg ik de medewerker, hoe kan het dat ik 80% van mijn dataplafond verbruikt heb, terwijl ik helemaal geen dataplafond heb. dit kon ze mij niet vertellen en er werd een klacht aangemaakt. echter wil youfone nu slechts de helft van de gemaakte kosten vergoeden, en alleen als ik mijn contract wederom verleng voor een jaar. Dit lijkt mij niet de juiste manier van communiceren naar je klanten toe en ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken?

Re: 80% Youfone dataplafond verbruikt terwijl dit uit stond?

Geplaatst: 20 mei 2015 20:25
door Kees Vleugels
Beste Luca,

Onlangs heb ik ook wat nare ervaringen opgedaan bij Youfone. Het lijkt er op dat hun software zo danig geïmplementeerd is om de gebruiker zoveel mogelijk geld af te troggelen als juridisch mogelijk is.

Zie mijn topic voor informatie over mijn ervaringen. https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 5&t=156483

De vraag is, wat kunnen we er aan doen aan als Nederlands volk?

Met vriendelijke groet,
KV

Re: 80% Youfone dataplafond verbruikt terwijl dit uit stond?

Geplaatst: 22 sep 2015 11:46
door Petje131
Ik heb zojuist bijna hetzelfde probleem meegemaakt.
Ik heb een abonnement vanaf maart 2015 en meteen een dataplafond ingesteld en een bel-limiet.
Ook heb ik op mijn iPhone een App van Youfone om je gebruik in de gaten te houden.
Zaterdag 19 september niet aan de hand ± 70% data gebruikt, zondag stond daar €17,50 aan data gebruik.
Na een lang verhaal via de helpdesk is mij verteld dat ik zelf het data plafond op mijn iPhone zou hebben uitgezet, dat konden ze terug zien. Ik kan echter zeggen dat ik alleen maar naar het gebruik kijk en MET ZEKERHEID geen instelling heb gewijzigd. Hier kan ik lang of kort over praten, maar Youfone houd gewoon voet bij stuk. Echt schandalig! Ik krijg dus wel een mail ter bevestiging dat ik het dataplafond heb ingesteld, maar ik krijg geen bericht dat ik het (zogenaamd) zou hebben uitgezet.

Een ander verhaal gaat over een veel lager bedrag € 0,85,- maar toch... Ik zit in spanje en ik schakel mobiele data uit en ook dataroaming, ik heb dus alleen verbinding via wifi, toch krijg ik voor elke dag in het buitenland 5 cent per dag in rekening gebracht. Dat is toch vreemd?
Het enige dat ik als verwijt krijg is dat het aan mij ligt en/of aan mijn iPhone instellingen. Ik kan je zeggen dat ik ongelooflijk veel weet van de iPhone instellingen door mijn IT-achtergrond richting Apple producten . Het bedrag € 0,85,- stelt natuurlijk niets voor, maar doordat de data flink oploopt heb ik dit meteen meegenomen in dit gesprek van vandaag.
Youfone houd vast aan het feit dat ik gewoon moet betalen. Toch vreemd dat ik bij de vorige netwerkbeheerders T-mobile, Ben, en Vodafone GEEN last hiervan had.

Ik heb gelukkig een jaar abonnement afgesloten en ben dan ook van plan om iedereen AF TE RADEN om klant te worden bij Youfone. Dit heb ik de helpdesk medewerkster ook gemeld!!!!