CBW leest mee??
Geplaatst: 30 mar 2004 20:07
Onderstaand bericht plaatste ik 21 maart, en is inmiddels door de redactie verwijderd. Tevens heeft het CBW gezorgd dat de link naar hun site niet meer werkt. Ik ben verbaasd door de verwijdering door de TrosRadar redactie, waardoor de consument de mogelijkheid wordt ontnomen deze, voorheen publiek toegankelijke, informatie te bekijken.
Oorspronkelijk bericht 21-3-2004
Vandaag was de "CBW erkend" reclame weer te zien rond RTL4's "eigen huis en tuin." Een turner wringt zich in allerlei bochten om de consument vertrouwd te maken met de kreten "CBW erkend" en "CBW, een veilig idee."
De reclame laat in het midden wat die CBW erkenning nu inhoudt.
Voor mijn gevoel prikt de CBW op haar eigen site die "CBW-erkend" ballon zelf door:
Zo valt te lezen dat de aangesloten CBW leden van mening zijn dat die erkenning weinig betekent, en zelfs het CBW bestuur trekt de term "Erkend" in twijfel!
Duidelijk wordt dat men de term "erkend" gebruikt, omdat dit bij de consument betrouwbaarheid en zekerheid uitstraalt.
http://www.cbw.org/displayarticle.php?articleid=998
Term CBW-erkend blijft
Tijdens de Ledenraadsvergadering van 23 juni in Soestduinen is er uitvoerig gesproken over de term ‘CBW-erkend’. In haar vergadering van maandag 8 september was dit een agendapunt van het CBW Bestuur. Mede door uw inbreng op 23 juni is besloten om de term CBW-erkend te behouden.
Uit het ledentevredenheidsonderzoek bleek dat leden vinden dat de Erkenningregeling weinig voorstelt; iedereen kan lid worden; iedereen is erkend. Leden verwachten dat CBW-leden worden beoordeeld op kwaliteit en vakmanschap. Erkenning suggereert een soort diploma of keurmerk, en suggereert controle. Dit wordt niet bewaarheid, omdat de huidige Erkenningsregeling bestaat uit de drie garanties: product-, aanbetaling- en nakominggarantie.
De vraag is dan ook gerezen of de term ‘Erkend’ wel de juiste voorstelling van zaken geeft richting de consument én richting de leden. Het CBW Bestuur heeft in haar vergadering in mei de term ‘Erkend’ in twijfel getrokken. Hierdoor is dit ook uitvoerig onder de aandacht gebracht in de Ledenraadsvergadering en is er een onderzoek naar de beleving van de term onder consumenten gedaan.
Onderzoek
Uit het onderzoek dat is uitgevoerd door Market Respons blijkt dat de Nederlandse Consument hecht aan de toevoeging ‘Erkend’. Deze term straalt betrouwbaarheid en zekerheid uit. Ze verwachten van de Erkende winkel kwalitatief goede producten, goede service en een goed, gezond bedrijf. Tevens verwacht de consument garantie en onpartijdige klachtafhandeling.
Echter, het maakt de consument niet uit wat de toevoeging is: ‘erkend’ of ‘aangesloten bij’. Ze hebben bij beide begrippen een zelfde associatie. Het is duidelijk dat de consument een toevoeging op prijs stelt; het CBW-logo zonder toevoeging zegt de consument niets; het roept geen betrouwbaarheid, zekerheid, of garantie op.
Voor de consument maakt het niet uit welke toevoeging (‘Erkend’ of bijv. ‘aangesloten bij’) bij het CBW-logo prijkt, als er maar een toevoeging die betrouwbaarheid/zekerheid uitstraalt, wordt gebruikt. Het is evident, dat we hieraan tegemoet moeten komen omdat dit belangrijk is voor onze leden.
Oorspronkelijk bericht 21-3-2004
Vandaag was de "CBW erkend" reclame weer te zien rond RTL4's "eigen huis en tuin." Een turner wringt zich in allerlei bochten om de consument vertrouwd te maken met de kreten "CBW erkend" en "CBW, een veilig idee."
De reclame laat in het midden wat die CBW erkenning nu inhoudt.
Voor mijn gevoel prikt de CBW op haar eigen site die "CBW-erkend" ballon zelf door:
Zo valt te lezen dat de aangesloten CBW leden van mening zijn dat die erkenning weinig betekent, en zelfs het CBW bestuur trekt de term "Erkend" in twijfel!
Duidelijk wordt dat men de term "erkend" gebruikt, omdat dit bij de consument betrouwbaarheid en zekerheid uitstraalt.
http://www.cbw.org/displayarticle.php?articleid=998
Term CBW-erkend blijft
Tijdens de Ledenraadsvergadering van 23 juni in Soestduinen is er uitvoerig gesproken over de term ‘CBW-erkend’. In haar vergadering van maandag 8 september was dit een agendapunt van het CBW Bestuur. Mede door uw inbreng op 23 juni is besloten om de term CBW-erkend te behouden.
Uit het ledentevredenheidsonderzoek bleek dat leden vinden dat de Erkenningregeling weinig voorstelt; iedereen kan lid worden; iedereen is erkend. Leden verwachten dat CBW-leden worden beoordeeld op kwaliteit en vakmanschap. Erkenning suggereert een soort diploma of keurmerk, en suggereert controle. Dit wordt niet bewaarheid, omdat de huidige Erkenningsregeling bestaat uit de drie garanties: product-, aanbetaling- en nakominggarantie.
De vraag is dan ook gerezen of de term ‘Erkend’ wel de juiste voorstelling van zaken geeft richting de consument én richting de leden. Het CBW Bestuur heeft in haar vergadering in mei de term ‘Erkend’ in twijfel getrokken. Hierdoor is dit ook uitvoerig onder de aandacht gebracht in de Ledenraadsvergadering en is er een onderzoek naar de beleving van de term onder consumenten gedaan.
Onderzoek
Uit het onderzoek dat is uitgevoerd door Market Respons blijkt dat de Nederlandse Consument hecht aan de toevoeging ‘Erkend’. Deze term straalt betrouwbaarheid en zekerheid uit. Ze verwachten van de Erkende winkel kwalitatief goede producten, goede service en een goed, gezond bedrijf. Tevens verwacht de consument garantie en onpartijdige klachtafhandeling.
Echter, het maakt de consument niet uit wat de toevoeging is: ‘erkend’ of ‘aangesloten bij’. Ze hebben bij beide begrippen een zelfde associatie. Het is duidelijk dat de consument een toevoeging op prijs stelt; het CBW-logo zonder toevoeging zegt de consument niets; het roept geen betrouwbaarheid, zekerheid, of garantie op.
Voor de consument maakt het niet uit welke toevoeging (‘Erkend’ of bijv. ‘aangesloten bij’) bij het CBW-logo prijkt, als er maar een toevoeging die betrouwbaarheid/zekerheid uitstraalt, wordt gebruikt. Het is evident, dat we hieraan tegemoet moeten komen omdat dit belangrijk is voor onze leden.