LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Flipsen Motors Tilburg
Flipsen Motors Tilburg
Om te beginnen wil ik melden dat ik het erg jammer vindt dat ik dit artikel moet schrijven over een Honda motoren specialist in Tilburg. Onlangs ben ik met mijn Honda Pan European motor naar Flipsen motoren in Tilburg gegaan. Van oudsher een gerenommeerde Honda specialist. Zo was zijn naam bekend bij mij. Dat is me duur komen te staan. Vergane glorie zou ik het willen noemen. Ik zal uitleggen waarom.
Mijn Honda Pan European uit 1990 produceerde een resonerende trilling onderin de motor het leek het cardan. Met deze klacht ben ik naar Flipsen Motors BV in Tilburg gegaan. [persoonsgegevens verwijderd] (de eigenaar) maakte een kort ritje en gaf aan niets te merken. Hij adviseerde me de distributie riem te vervangen. Dit zou ongeveer € 250,- en een beetje kosten. Wat moet dat moet dus ik plan een afspraak met hem om de motor te brengen. Hij zou dan direct nog eens goed naar dat resonerende probleem kijken en de motor testen. Voor dat ik de motor bracht heb ik hem nog eens gebeld met de vraag of die kosten wel juist waren. Zijn antwoord "natuurlijk is dat juist. Geen zorgen, breng die motor maar en dan komt het goed" zo gezegd zo gedaan. Te goede trouw breng ik de motor met de mededeling om eerst nog eens goed naar die trilling in de motor te kijken. Boven de 80 KM per uur is het heel goed merkbaar zeg ik hem nog. Natuurlijk komt dat goed volgens hem.
Vervolgens belt hij op, de remblokken achter moeten vervangen worden, de kleppen moesten toch gesteld worden want dat was al lang niet meer gedaan (was 5000 KM daarvoor nog gebeurd), er zat een schroef niet vast in kleppen huis, totale schade € 635,-. Oké wat moet dat moet dus doe maar. Nog wat kunnen vinden rondom die resonantie vroeg ik? Nee, niets aan de hand zegt hij. Ik dacht "dat zal wel aan de distributie riem gelegen hebben... ". Weet ik veel... Ik ben geen techneut. Motor klaar, ik haal hem op en jawel, of ik even € 1.000,- wil betalen. Het viel toch tegen allemaal, radiator hing scheef en het was heel veel werk om dat weer goed te krijgen. Kwam door schade zegt hij. Tja, en er was zelfs een andere klant die zou helemaal niet blij zijn. Zijn motor had nog veel meer problemen. Alsof mij dat boeit.... Desalniettemin, bijzonder jammer allemaal maar als de motor daarmee helemaal top was geweest had ik dit artikel nooit geschreven.
Nu komt het:
Ik rij een rit van 200 KM. De resonerende trilling is alleen maar heftiger en heftiger. Ik ga naar een collega motor zaak omdat ik het niet vertrouwde en [persoonsgegevens verwijderd] zei immers dat er niets aan de hand was. Die collega motorspecialist zetten hem op de rollerbank en de conclusie, cardan aandrijving gebroken in de motor. Een onoverzichtelijke reparatie die wel € 2.000,- kan gaan kosten. Motor is 24 jaar oud en daarmee total loss.
Flipsen Motoren in Tilburg heeft een verkeerde diagnose gesteld en op een slinkse manier € 1.000,- uit mijn zak getroggeld. Na het stellen van de juiste diagnose door een ander bedrijf heb ik Flipsen motors gebeld en gevraagd wat hij voor me kon doen. Zijn antwoord "niets"! Hij zegt dat het mijn fout is dat ik naar een ander motor bedrijf ben gegaan. Ik had nog in hem moeten vertrouwen en terug moeten komen met een klacht. Ik heb hem aangegeven dat hij dan weer heel veel kosten moest maken voor de diagnose. Dat bevestigde hij. Heel bijzonder.
Hoe had hij mij kunnen helpen?
Hij had mijn klacht moeten erkennen. Hij had moeten toegeven dat hij een foute diagnose had gesteld en mij daarom € 1.000,- heeft laten investeren in een motor die eigenlijk total loss is. Hij had nog een aantal vergelijkbare motoren in zijn showroom staan en het was dus klantgericht geweest als hij mij een helpende hand had geboden. Een motor kopen met korting was zelfs een optie voor mij. Wat doet de man.... Niets... Zoek het maar uit... Zijn woorden "ik kan niets voor je doen"..
Mijn Honda Pan European uit 1990 produceerde een resonerende trilling onderin de motor het leek het cardan. Met deze klacht ben ik naar Flipsen Motors BV in Tilburg gegaan. [persoonsgegevens verwijderd] (de eigenaar) maakte een kort ritje en gaf aan niets te merken. Hij adviseerde me de distributie riem te vervangen. Dit zou ongeveer € 250,- en een beetje kosten. Wat moet dat moet dus ik plan een afspraak met hem om de motor te brengen. Hij zou dan direct nog eens goed naar dat resonerende probleem kijken en de motor testen. Voor dat ik de motor bracht heb ik hem nog eens gebeld met de vraag of die kosten wel juist waren. Zijn antwoord "natuurlijk is dat juist. Geen zorgen, breng die motor maar en dan komt het goed" zo gezegd zo gedaan. Te goede trouw breng ik de motor met de mededeling om eerst nog eens goed naar die trilling in de motor te kijken. Boven de 80 KM per uur is het heel goed merkbaar zeg ik hem nog. Natuurlijk komt dat goed volgens hem.
Vervolgens belt hij op, de remblokken achter moeten vervangen worden, de kleppen moesten toch gesteld worden want dat was al lang niet meer gedaan (was 5000 KM daarvoor nog gebeurd), er zat een schroef niet vast in kleppen huis, totale schade € 635,-. Oké wat moet dat moet dus doe maar. Nog wat kunnen vinden rondom die resonantie vroeg ik? Nee, niets aan de hand zegt hij. Ik dacht "dat zal wel aan de distributie riem gelegen hebben... ". Weet ik veel... Ik ben geen techneut. Motor klaar, ik haal hem op en jawel, of ik even € 1.000,- wil betalen. Het viel toch tegen allemaal, radiator hing scheef en het was heel veel werk om dat weer goed te krijgen. Kwam door schade zegt hij. Tja, en er was zelfs een andere klant die zou helemaal niet blij zijn. Zijn motor had nog veel meer problemen. Alsof mij dat boeit.... Desalniettemin, bijzonder jammer allemaal maar als de motor daarmee helemaal top was geweest had ik dit artikel nooit geschreven.
Nu komt het:
Ik rij een rit van 200 KM. De resonerende trilling is alleen maar heftiger en heftiger. Ik ga naar een collega motor zaak omdat ik het niet vertrouwde en [persoonsgegevens verwijderd] zei immers dat er niets aan de hand was. Die collega motorspecialist zetten hem op de rollerbank en de conclusie, cardan aandrijving gebroken in de motor. Een onoverzichtelijke reparatie die wel € 2.000,- kan gaan kosten. Motor is 24 jaar oud en daarmee total loss.
Flipsen Motoren in Tilburg heeft een verkeerde diagnose gesteld en op een slinkse manier € 1.000,- uit mijn zak getroggeld. Na het stellen van de juiste diagnose door een ander bedrijf heb ik Flipsen motors gebeld en gevraagd wat hij voor me kon doen. Zijn antwoord "niets"! Hij zegt dat het mijn fout is dat ik naar een ander motor bedrijf ben gegaan. Ik had nog in hem moeten vertrouwen en terug moeten komen met een klacht. Ik heb hem aangegeven dat hij dan weer heel veel kosten moest maken voor de diagnose. Dat bevestigde hij. Heel bijzonder.
Hoe had hij mij kunnen helpen?
Hij had mijn klacht moeten erkennen. Hij had moeten toegeven dat hij een foute diagnose had gesteld en mij daarom € 1.000,- heeft laten investeren in een motor die eigenlijk total loss is. Hij had nog een aantal vergelijkbare motoren in zijn showroom staan en het was dus klantgericht geweest als hij mij een helpende hand had geboden. Een motor kopen met korting was zelfs een optie voor mij. Wat doet de man.... Niets... Zoek het maar uit... Zijn woorden "ik kan niets voor je doen"..
Laatst gewijzigd door PanMarcel op 12 mei 2015 23:16, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18
Re: Flipsen Motors Tilburg
Hoezo dit kan niet? Het is toch gebeurt. Wat wil je nu?
Re: Flipsen Motors Tilburg
Een constructieve klantgerichte oplossing was ik naar opzoek.Barre Barry schreef:Hoezo dit kan niet? Het is toch gebeurt. Wat wil je nu?
Re: Flipsen Motors Tilburg
Het probleem van de resonantie was dus de cardan aandrijving?
Re: Flipsen Motors Tilburg
nou, ik vind het wel een akelig iets. Het gaat er dus om dat ze je 1000 euro aan onzinnige reparaties hebben laten betalen terwijl het motorblok al total loss was? Ze hebben dus een foute diagnose gesteld en zodoende jou op kosten gejaagd.
Als je het hebt, neem dan contact op met je rechtsbijstand.
Dat zij de kans moesten hebben om de reparatie alsnog en dan correct uit te voeren gaat niet op. Zij hebben nooit aan die cardanas gedacht en jouw probleem is alleen dat alle kosten die zij jou hebben laten maken totaal nutteloos waren omdat het blok al TTL was voordat ze er aan begonnen te repareren.
Als je het hebt, neem dan contact op met je rechtsbijstand.
Dat zij de kans moesten hebben om de reparatie alsnog en dan correct uit te voeren gaat niet op. Zij hebben nooit aan die cardanas gedacht en jouw probleem is alleen dat alle kosten die zij jou hebben laten maken totaal nutteloos waren omdat het blok al TTL was voordat ze er aan begonnen te repareren.
Re: Flipsen Motors Tilburg
Het probleem zat in het overbrengingstandwiel in de motor naar het cardan idd. Blok moet eruit, alles moet open, definitieve schade beoordelen. Als je nagaat dat de motor 24 jaar oud is kun je bedenken dat het de investering niet waard is om er nog zoveel geld in te stoppen. Kan oplopen tot € 2.000,-prem schreef:Het probleem van de resonantie was dus de cardan aandrijving?
Re: Flipsen Motors Tilburg
Foute diagnose en mooie praatjes. Dat is waar ze goed in zijn bij dat bedrijf.Frantic2 schreef:nou, ik vind het wel een akelig iets. Het gaat er dus om dat ze je 1000 euro aan onzinnige reparaties hebben laten betalen terwijl het motorblok al total loss was? Ze hebben dus een foute diagnose gesteld en zodoende jou op kosten gejaagd.
Als je het hebt, neem dan contact op met je rechtsbijstand.
Dat zij de kans moesten hebben om de reparatie alsnog en dan correct uit te voeren gaat niet op. Zij hebben nooit aan die cardanas gedacht en jouw probleem is alleen dat alle kosten die zij jou hebben laten maken totaal nutteloos waren omdat het blok al TTL was voordat ze er aan begonnen te repareren.
-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18
Re: Flipsen Motors Tilburg
En die meen je te bereiken door hier het bedrijf af te kraken?PanMarcel schreef:Een constructieve klantgerichte oplossing was ik naar opzoek.Barre Barry schreef:Hoezo dit kan niet? Het is toch gebeurt. Wat wil je nu?
Re: Flipsen Motors Tilburg
Nou ja, als een bedrijf in de ogen van een klant knoeiwerk levert of zich schuldig maakt aan oplichting kun je dat hier melden. Daarvoor is dit forum er.
Re: Flipsen Motors Tilburg
Nee dat is niet mijn doelstelling. Mijn doelstelling is voorkomen dat andere mensen is de mooie praatjes van deze meneer stappen. Helaas is dat nodig. Normaal gesproken ben ik niet de eerste die op dit forum een melding maakt maar dit bedrijf is echt te ver gegaan.Barre Barry schreef:En die meen je te bereiken door hier het bedrijf af te kraken?PanMarcel schreef:Een constructieve klantgerichte oplossing was ik naar opzoek.Barre Barry schreef:Hoezo dit kan niet? Het is toch gebeurt. Wat wil je nu?
-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18
Re: Flipsen Motors Tilburg
Dus het hoeft alleen maar in de ogen van de klant te zijn? Een publieke schandpaal die je kan gebruiken zodra het jou uitkomt?peteroo schreef:Nou ja, als een bedrijf in de ogen van een klant knoeiwerk levert of zich schuldig maakt aan oplichting kun je dat hier melden. Daarvoor is dit forum er.
Zeer onbaatzuchtige doelstelling.PanMarcel schreef: Nee dat is niet mijn doelstelling. Mijn doelstelling is voorkomen dat andere mensen is de mooie praatjes van deze meneer stappen. Helaas is dat nodig. Normaal gesproken ben ik niet de eerste die op dit forum een melding maakt maar dit bedrijf is echt te ver gegaan.
Wat was de reactie van de BOVAG op jouw klacht?
Re: Flipsen Motors Tilburg
En zo heeft iedereen zijn eigen mening en doelstelling Barre Barry. Wat is uw doelstelling om te het recht van een motorzaak Die de plank mis slaat boven dat van een consument te verheven?Barre Barry schreef:Dus het hoeft alleen maar in de ogen van de klant te zijn? Een publieke schandpaal die je kan gebruiken zodra het jou uitkomt?peteroo schreef:Nou ja, als een bedrijf in de ogen van een klant knoeiwerk levert of zich schuldig maakt aan oplichting kun je dat hier melden. Daarvoor is dit forum er.
Zeer onbaatzuchtige doelstelling.PanMarcel schreef: Nee dat is niet mijn doelstelling. Mijn doelstelling is voorkomen dat andere mensen is de mooie praatjes van deze meneer stappen. Helaas is dat nodig. Normaal gesproken ben ik niet de eerste die op dit forum een melding maakt maar dit bedrijf is echt te ver gegaan.
Wat was de reactie van de BOVAG op jouw klacht?
Vindt u bovenstaande een gebruikelijke handelswijze?