december vorig jaar ben ik verhuisd. Een verhuisbericht met meterstanden ging naar ENECO. In januari komt er een aanmaning voor mijn oude adres, via dat adres op mijn nieuwe adres , dus doorgestuurd doort de nieuwe bewoners. Blijk ik € 350, -- bij te moeten betalen. ER zit echter geen specifikatie bij , ik heb ook nog nooit een eindafrekening gezien.
Dus ik betaal niet en stuur een bief met het verzoek om specifikatie , en deel mee , dat ik verhuisd ben, wat ze al lang weten...
Ruim een maand later volgt een 2e aanmaning , weer via het oude adres, ruim na de genoemde betalingstermijn. Op mijn brief om informatie is ntet gereageerd. Een 2e brief met het zelfde verzoek gaat de deur uit.
Heden 3o maart komt er een brief van een incassoburro , weer via mijn oude adres(!!) bij mij terecht. Er moet direct worden betaald, anders komt er een gerechtelijke procedure, waarbij ik de kosten van ± €250,-- moet betalen. OP mijn brieven is nooit gereageerd. Telefoneren kan ik niet , wegens doofheid....Nu word ik toch wat zenuwachtiig..
Even gekeken bij de algemene voorwaarden- Lees daar dat bij geschillen over rekeningen de betalingsverplichting niet wordt opgeschort, behalve als er een bezwaarschrift wordt ingediend. Dit moet binnen een bepaalde termiijn . Echter door de vertragingen die steeds ontstaan doordat hun post telkens via mijn oude adres binnenkomt, lukt dit niet. Ook even de meterstanden nagelopen, blijk ik vorg jaar 15 x zoveel stroom te hebben gebruikt dan in 2002. Een wietkwekerij op zolder? Even gekeken... niets gevonden....
Dus nu heb ik een probleem. Niet betalen, betekent dus een rechtszaak...Waarvan het onduidelijkijk is hoe die afloopt...
Gelukkig heb ik een rechts bijstandsverzekering.. Ga ik dus eens polsen..Ook eens uitzoeken ,of die meter defect is. Trouwens ik blijk ook nog 3 x meer gas te hebben gebruikt.Merkwaardig genoeg is er 30% MINDER water gebruikt....RA, ra, hoe kan dat???
Waarom kunnen die lui nou niet gewoon netjes antwoorden op brieven???
Wat zitten ze daar dan te doen?? En ze weten drommels goed waar ik woon, want de rekeningen voor mij nieuwe adres komen keurig aan...
Heeft iemand van jullie een idee wat hier de beste strategie is??
Graag een snelle reactie !!
Alvast bedankt!!
Arie Langendoen
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hoge rekening gevolgd ddor aanmaningen
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 30 mar 2004 22:24
Re: hoge rekening gevolgd ddor aanmaningen
Hallo,
Wij hebben ook al een jaar een probleem met NUON. Ze wilden ons 30 maart afsluiten, het ging om een bedrag van €310,53. We hebben contact opgenomen met de rechtsbijstand verzekering. Die raadt aan om, als er iets niet klopt gelijk de rechtsbijstand in te schakelen. We hebben nu onder protest betaald en de rechtsbijstand gaat het nu aankaarten bij de geschillencommissie. Want ook zij krijgen geen reactie op brieven, faxen enz. Ook zij worden er zat van. Gelukkig en dat troost me wel zijn we niet de enige, er zijn heel wat mensen die problemen hebben met energiebedrijven.
Dus als u een rechtsbijstandsverzekering heeft gelijk daar contact mee opnemen.
Heel veel succes.
Wij hebben ook al een jaar een probleem met NUON. Ze wilden ons 30 maart afsluiten, het ging om een bedrag van €310,53. We hebben contact opgenomen met de rechtsbijstand verzekering. Die raadt aan om, als er iets niet klopt gelijk de rechtsbijstand in te schakelen. We hebben nu onder protest betaald en de rechtsbijstand gaat het nu aankaarten bij de geschillencommissie. Want ook zij krijgen geen reactie op brieven, faxen enz. Ook zij worden er zat van. Gelukkig en dat troost me wel zijn we niet de enige, er zijn heel wat mensen die problemen hebben met energiebedrijven.
Dus als u een rechtsbijstandsverzekering heeft gelijk daar contact mee opnemen.
Heel veel succes.