LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huursombenadering

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Mandy84

Huursombenadering

Ongelezen bericht door Mandy84 »

Misschien is er al een topic over,

Wij zijn volgens de wet scheefwoners (boven de 43000 euro pj). Mijn partner woont hier vanaf 1997. Ik woon hier minder lang. We hebben het hier naar ons zin gemaakt. Huur van onze eengezinswoning met grote tuin is niet hoog.
Nu gaat vanaf 2016 de huursombenadering plaatsvinden. Wat gaat dit inhouden? Ik had er een heel stuk over gelezen, maar kom er niet echt uit. Hoeveel % verhoging krijg je dan elk jaar etc?

16again

Re: Huursombenadering

Ongelezen bericht door 16again »

Mandy84

Ongelezen bericht door Mandy84 »

Er staat niet bij dat de huur van een woning aan een max is begrensd. Kan dit betekenen dat voor de mensen die net boven de inkomensgrens zitten er geen max huur is?? Ik las op andere sites dat er misschien ook naar het inkomen gekeken gaat worden en dat daar de huur op afgestemd gaat worden. Ook voor langzittende huurders

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Zoals ik het begrijp gaat het meer om huurprijzen juist gelijk te trekken voor vergelijkbare woningen.
Uitgangspunt voor verhoging is primair het huis, en niet het inkomen van bewoners.
Verhogingen zullen, net als nu, in stapjes gaan.

Resteert mij de vraag: Waarom blijven huurprijzen structureel meer stijgen dan de inflatie? Om vervolgens de helft van de huurders weer subsidie te geven...
Waarom dit onnodig rondpompen van geld?

Gesloten