verhuizen Online.nl
Geplaatst: 13 mei 2015 11:36
Op 28-04-2015 heb ik mijn verhuizing doorgegeven bij Online.nl. Ik kreeg te horen dat het internet uiterlijk 12-05-2015 zou worden geleverd op het nieuwe adres. Tevens kreeg ik de mededeling dat ik 50 euro verhuiskosten zou moeten betalen en mijn contract opnieuw een jaar verlengd zou worden. Bij mijn vorige verhuizing (ik ben student, dus het gebeurd regelmatig), heb ik geen 50 euro hoeven betalen. "Een foutje", werd daarover gezegd. Tevens hebben ze me toen niet verteld dat mijn abonnement met een jaar verlengd zou worden. In eerste instantie is mijn contract voor de duur van 1 jaar ingegaan in september 2013. Nu ik weer verhuis betekend dit dat ik tot mei 2016 aan Online.nl vast zit, terwijl ik er meer dan klaar mee ben.
Gisteren, 12-05-2015, zou het internet moeten binnenkomen. Ik heb rond 14.00uur gebeld omdat dit nog niet het geval was. Er werd door de klantenservice gezegd dat er nog wat openstaande administratieve zaken waren die geregeld moesten worden en het tot 21.00uur uiterlijk zou moeten duren voordat het internet geleverd was.
Vandaag, 13-05-2015, is er (verrassend) nog steeds geen internet. Weer gebeld. Dit keer kreeg ik te horen dat er "een fout is gemaakt" en het internet ergens "vastgelopen is", plus er nog administratieve zaken openstaan. Waarom, hoe, wat en waar blijft onbeantwoord. "Het kan tot 8 dagen duren voordat het opgelost is". De 50 euro moet ik nog steeds betalen, want "dat is procedure" (ook als online.nl het blijkbaar niet goed doet en afspraken niet nakomt). Je wordt als klant verplicht om aan hun wetten en regels te voldoen, terwijl online.nl niks klaar krijgt. 3x aan de lijn met de "klantenservice", respectievelijk 50 minuten, 20 minuten en nogmaals 20 minuten. Kan die 50 euro beter daarin steken.
Opzeggen is onmogelijk want dan moet ik doorbetalen tot het einde van het contract, zo meldt Online.nl.
Wat moet ik hiermee. Ik heb het gevoel dat ik in het nauw gedreven wordt en geen kant op kan.
Gisteren, 12-05-2015, zou het internet moeten binnenkomen. Ik heb rond 14.00uur gebeld omdat dit nog niet het geval was. Er werd door de klantenservice gezegd dat er nog wat openstaande administratieve zaken waren die geregeld moesten worden en het tot 21.00uur uiterlijk zou moeten duren voordat het internet geleverd was.
Vandaag, 13-05-2015, is er (verrassend) nog steeds geen internet. Weer gebeld. Dit keer kreeg ik te horen dat er "een fout is gemaakt" en het internet ergens "vastgelopen is", plus er nog administratieve zaken openstaan. Waarom, hoe, wat en waar blijft onbeantwoord. "Het kan tot 8 dagen duren voordat het opgelost is". De 50 euro moet ik nog steeds betalen, want "dat is procedure" (ook als online.nl het blijkbaar niet goed doet en afspraken niet nakomt). Je wordt als klant verplicht om aan hun wetten en regels te voldoen, terwijl online.nl niks klaar krijgt. 3x aan de lijn met de "klantenservice", respectievelijk 50 minuten, 20 minuten en nogmaals 20 minuten. Kan die 50 euro beter daarin steken.
Opzeggen is onmogelijk want dan moet ik doorbetalen tot het einde van het contract, zo meldt Online.nl.
Wat moet ik hiermee. Ik heb het gevoel dat ik in het nauw gedreven wordt en geen kant op kan.