LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vueling airlines
Vueling airlines
In februari koop ik vijf vliegtickets naar Spanje. 300 euro per stuk. Zelf kan ik niet mee omdat ik geen vrij kon nemen van mijn werk. Wij zetten dus de naam van één ticket om naar de naam van een vriendin van onze dochter. We moeten daar 170 euro voor betalen. Ok veel geld 50 euro op naam zetten per vlucht dus heen en terug 100 euro plus het verschil in ticketprijs toen en ten tijde van de omzetting. Het geheel moet direct betaald worden en we ontvangen een bevestiging van het geheel. Als we online willen gaan inchecken is het geheel weer terug gezet op mijn naam maar ook nog eens fout gespeld. We melden ons telefonisch en melden dat er een fout gemaakt is , dat het ticket weer is omgezet naar mijn naam en of dat gecorrigeerd kan worden en weer op de naam van de vriendin kan worden gezet. Dat kan, tegen betaling van 420 euro. Omzetten 50 euro per vlucht plus verschil ticketprijs toen en nu. We hebben alles geprobeerd aardig minder aardig gesmeekt, maar men zette het ons mes op de keel 420 betalen of ticket wordt niet omgezet. Vriendin kon dan niet mee, ikzelf overigens ook niet want mijn naam stond verkeerd gespeld. Men beweerde dat ik later terug had gebeld, en het weer terug had gezet. Ik heb daar niet voor moeten betalen, ik heb geen telefoongesprekken gevoerd op dat tijdstip en ook een foute naam geaccepteerd. Ja meneer het is niet logisch maar het is zo in ons systeem vastgelegd dus betalen. Uiteindelijk heb ik maar betaald anders kon de vriendin niet mee en ik heb een klacht ingediend dat ik mijn 420 euro terug wilde. Kortom het ene ticket heeft bijna net zoveel gekost als de vier anderen Ik moest de klacht in het engels indienen. Netjes gedaan en........ Niets meer gehoord. Wie kan mij helpen om mijn geld terug te krijgen. Ik ervaar dit als pure afzetterij, waar je wel aan toe moet geven omdat je anders niet op vakantie kan.
-
Re: Vueling airlines
Rechtsbijstand inschakelen, die gaan Vueling vervolgens dagvaarden en dan lijkt het mij dat je je geld weer terugkrijgt. Als Vueling niet kan bewijzen dat je het (nota bene gratis!) weer terug hebt gewijzigd, zullen ze gewoon over de brug moeten komen.alwyn schreef:In februari koop ik vijf vliegtickets naar Spanje. 300 euro per stuk. Zelf kan ik niet mee omdat ik geen vrij kon nemen van mijn werk. Wij zetten dus de naam van één ticket om naar de naam van een vriendin van onze dochter. We moeten daar 170 euro voor betalen. Ok veel geld 50 euro op naam zetten per vlucht dus heen en terug 100 euro plus het verschil in ticketprijs toen en ten tijde van de omzetting. Het geheel moet direct betaald worden en we ontvangen een bevestiging van het geheel. Als we online willen gaan inchecken is het geheel weer terug gezet op mijn naam maar ook nog eens fout gespeld. We melden ons telefonisch en melden dat er een fout gemaakt is , dat het ticket weer is omgezet naar mijn naam en of dat gecorrigeerd kan worden en weer op de naam van de vriendin kan worden gezet. Dat kan, tegen betaling van 420 euro. Omzetten 50 euro per vlucht plus verschil ticketprijs toen en nu. We hebben alles geprobeerd aardig minder aardig gesmeekt, maar men zette het ons mes op de keel 420 betalen of ticket wordt niet omgezet. Vriendin kon dan niet mee, ikzelf overigens ook niet want mijn naam stond verkeerd gespeld. Men beweerde dat ik later terug had gebeld, en het weer terug had gezet. Ik heb daar niet voor moeten betalen, ik heb geen telefoongesprekken gevoerd op dat tijdstip en ook een foute naam geaccepteerd. Ja meneer het is niet logisch maar het is zo in ons systeem vastgelegd dus betalen. Uiteindelijk heb ik maar betaald anders kon de vriendin niet mee en ik heb een klacht ingediend dat ik mijn 420 euro terug wilde. Kortom het ene ticket heeft bijna net zoveel gekost als de vier anderen Ik moest de klacht in het engels indienen. Netjes gedaan en........ Niets meer gehoord. Wie kan mij helpen om mijn geld terug te krijgen. Ik ervaar dit als pure afzetterij, waar je wel aan toe moet geven omdat je anders niet op vakantie kan.
-
Re: Vueling airlines
Ik hoop dat je een lange adem hebt want het is standaard dat ze niet reageren of alleen in het Spaans het is echt een belachelijk slechte service. Maar als alles goed gaat is het een redelijke maatschappij.