Pagina 1 van 1
Samsung GSM toestellen kwalitatief slecht
Geplaatst: 18 mei 2015 17:18
door Kamerplant
November 2014 heb ik een nieuwe Samsung S5 mini gekocht bij de Telfort winkel. Zonder abonnement. Niet dat Telfort daar iets aan kan doen, maar de Samsung S5 mini stopte er 3 weken geleden mee. Het heeft al na 5 maanden de geest gegeven. Het scherm werd zwart en ik kon het toestel niet meer aan krijgen. De Telfort winkelmanager heeft de telefoon ter reparatie opgestuurd naar Teleplan, terwijl ik eigenlijk een nieuwe telefoon wilde of mijn geld terug. Reden;
Ik had nl. al eerder een Samsung telefoon gekocht incl. abonnement. Die ik 3 keer naar de reparatie heb laten sturen met het zelfde probleem. Telkens als ik hem terug kreeg werkte hij een paar weken en dan gebeurde er weer precies het zelfde; een zwart scherm. De telefoon heb ik nog en werkt nog steeds niet. Hij heeft dus praktisch nooit gewerkt terwijl ik wel mijn abonnement/telefoon door moest blijven betalen. Mijn nieuwe Samsung S5 mini heb ik los gekocht. Van telefoonkosten heb ik daardoor i.i.g. geen last meer van. Maar de kwaliteit blijft gewoon slecht. Of het nu een oud of een nieuw toestel is.
Eergisteren heb ik dus mijn nieuwe Samsung S5 mini weer gerepareerd en wel teruggestuurd gekregen. Gisteren ben ik druk bezig geweest om alle apps en telefoonnummers enz. weer in het toestel te laden. Zelfs een keer gebeld!!!!! Jawel!
Vandaag was het scherm weer zwart. Heerlijk weer naar de reparatie zeker???
Kan ik nu mijn geld terug eisen? En bij wie die ik dat?
Re: Samsung GSM toestellen kwalitatief slecht
Geplaatst: 18 mei 2015 17:54
door sjohie
Kamerplant schreef:November 2014 heb ik een nieuwe Samsung S5 mini gekocht bij de Telfort winkel. Zonder abonnement. Niet dat Telfort daar iets aan kan doen, maar de Samsung S5 mini stopte er 3 weken geleden mee. Het heeft al na 5 maanden de geest gegeven. Het scherm werd zwart en ik kon het toestel niet meer aan krijgen. De Telfort winkelmanager heeft de telefoon ter reparatie opgestuurd naar Teleplan, terwijl ik eigenlijk een nieuwe telefoon wilde of mijn geld terug. Reden;
Ik had nl. al eerder een Samsung telefoon gekocht incl. abonnement. Die ik 3 keer naar de reparatie heb laten sturen met het zelfde probleem. Telkens als ik hem terug kreeg werkte hij een paar weken en dan gebeurde er weer precies het zelfde; een zwart scherm. De telefoon heb ik nog en werkt nog steeds niet. Hij heeft dus praktisch nooit gewerkt terwijl ik wel mijn abonnement/telefoon door moest blijven betalen. Mijn nieuwe Samsung S5 mini heb ik los gekocht. Van telefoonkosten heb ik daardoor i.i.g. geen last meer van. Maar de kwaliteit blijft gewoon slecht. Of het nu een oud of een nieuw toestel is.
Eergisteren heb ik dus mijn nieuwe Samsung S5 mini weer gerepareerd en wel teruggestuurd gekregen. Gisteren ben ik druk bezig geweest om alle apps en telefoonnummers enz. weer in het toestel te laden. Zelfs een keer gebeld!!!!! Jawel!
Vandaag was het scherm weer zwart. Heerlijk weer naar de reparatie zeker???
Kan ik nu mijn geld terug eisen? En bij wie die ik dat?
Je hebt recht op reparatie of vervanging bij een defect binnen de garantie, maar dat is volgens mij aan de verkopende partij om te bepalen. Dat zeggen ze ook
bij consuwijzer trouwens. Ze kunnen uiteraard niet maar oneindig blijven repareren, maar de eerste keuze is dus aan de verkoper. Als ze het niet op kunnen lossen, dienen ze het toestel te vervangen, zodat jij het gekochte object kan gebruiken zoals bedoelt. Je geld teruggeven is een ander verhaal, dat hoeven ze niet te doen volgens mij. Wat je historie met Samsung toestellen verder is, is niet van belang in dat kader. Het gaat om dit ene toestel, wat zij moeten repareren of vervangen.
Pas als dit probleem blijft terugkomen, kan je gaan denken aan een gang naar de geschillencommissie waar Telfort bij aangesloten is, of het ontbinden van de koopovereenkomst. Zie
hier voor meer info. Omdat succesvol te kunnen doen, zal je goed moeten bijhouden wat ze wel/niet gedaan hebben, en ze een redelijke termijn bieden voor de reparatie etc.
Dat ontbinden kan niet enkel en alleen omdat je eerdere Samsung telefoon ook de geest gaf.
Re: Samsung GSM toestellen kwalitatief slecht
Geplaatst: 18 mei 2015 21:18
door sweet-devil
Ik raad je aan naar de officiële Samsung winkel te gaan. Daar kunnen ze je misschien beter helpen. De winkel in mijn woonplaats heeft echt goed gespecialiseerde mensen in dienst!
Re: Samsung GSM toestellen kwalitatief slecht
Geplaatst: 19 mei 2015 16:27
door Falco Yellow
Samsung telefoons teren nog op hun goede naam.
Maar de goede kwaliteit hebben ze al lang niet meer.
Naar blijkt uit jouw verhaal dus ook de dure series.
Misschien beter om de leverancier op aan te dringen dat je een gelijkwaardig toestel wil dat niet van Samsung is.
Re: Samsung GSM toestellen kwalitatief slecht
Geplaatst: 19 mei 2015 17:03
door k2p
Wat spook jij allemaal met je telefoon uit? Ik heb al jaren Samsung en die gaan keurige mee. (Behalve voor die sh*t batterijen die het maar 1,5 jaar uithouden)
Re: Samsung GSM toestellen kwalitatief slecht
Geplaatst: 20 mei 2015 00:23
door Falco Yellow
Daar hoef je helemaal geen gekke dingen voor te doen om een Samsung slecht te laten functioneren.
Dat doen de Samsungs vanzelf:
Resetten zichzelf als ze daar zin in hebben. Ook als het ram-geheugen maar voor 50% vol zit en het cach geheugen ook nog ruim capaciteit heeft.
Komt niet alleen bij goedkope toestellen voor maar ook de dure. (en gebruikers accepteren dat gewoon!)
Als je de restart niet merkt ben je niet bereikbaar als je de SIM-kaart met een pin beveiligt hebt.
Kunnen gewoon het contact met het netwerk verliezen zonder dat ze dit aangeven. Provider staat gewoon onderin maar je was niet bereikbaar blijkt later.
Na een automatische update automatisch een factory reset! en geen toegang meer tot het ram-geheugen.
Hier kom je achter als je hem s'morgens van de lader haalt... Wil nog wel starten en schakelt alle apps uit. De root-reset werkt zelf niet meer. (dode androit in beeld)
en TS zijn dure Samsung S5 stopt er ook spontaan mee na 5 maanden. (waterdicht zijn helpt dus niets...)
wie doet er nu gek?
Re: Samsung GSM toestellen kwalitatief slecht
Geplaatst: 20 mei 2015 05:54
door encore
Geen S5. Dat is echt heel wat anders dan het toestel van TS.. Die heeft het nog steedss over een S5 MINI. Da's alleen qua uiterlijk een kleine S5. Verder is het een andere en veel goedkoper toestelletje. En mijn Smashung heeft het drie jaar vol gehouden. Best goed. Die dingen zijn tegenwoordig niet gemaakt om het jaren vol te houden. En dat is bij elk merk. Momenteel gebruik ik een Huawei. Ben er ook nog over te spreken.
Re: Samsung GSM toestellen kwalitatief slecht
Geplaatst: 20 mei 2015 08:07
door sjohie
Falco Yellow schreef:Daar hoef je helemaal geen gekke dingen voor te doen om een Samsung slecht te laten functioneren.
Dat doen de Samsungs vanzelf:
Resetten zichzelf als ze daar zin in hebben. Ook als het ram-geheugen maar voor 50% vol zit en het cach geheugen ook nog ruim capaciteit heeft.
Komt niet alleen bij goedkope toestellen voor maar ook de dure. (en gebruikers accepteren dat gewoon!)
Als je de restart niet merkt ben je niet bereikbaar als je de SIM-kaart met een pin beveiligt hebt.
Kunnen gewoon het contact met het netwerk verliezen zonder dat ze dit aangeven. Provider staat gewoon onderin maar je was niet bereikbaar blijkt later.
Na een automatische update automatisch een factory reset! en geen toegang meer tot het ram-geheugen.
Hier kom je achter als je hem s'morgens van de lader haalt... Wil nog wel starten en schakelt alle apps uit. De root-reset werkt zelf niet meer. (dode androit in beeld)
en TS zijn dure Samsung S5 stopt er ook spontaan mee na 5 maanden. (waterdicht zijn helpt dus niets...)
wie doet er nu gek?
Ik heb een aantal Samsung smartphones ( S2, S3 en S4's ) in beheer op de zaak, en die worden in het veld gebruikt, door mensen die mil-spec Panansonic toughbooks nog kapot krijgen binnen 6 maanden, maar die smartphones zijn best robuust, dat viel veel mensen, mijzelf incluis, serieus mee. Ze kunnen wel kapot, maar eigenlijk het enige wat voorkomt is een afgebroken usb connector in het toestel, en scheuren in het scherm door laten vallen, maar niet spontane zwarte schermen zoals bij TS. De accu's zijn wel een zwak punt, maar daarvoor zijn er Jupio accu's ter vervanging..
Ik zou eeder denken aan iets wat TS wel/niet doet, bijvoorbeeld met het toestel in de broekzak vaak door de knieën ofzo. Dat kan de behuizing, en verbindingen in het toestel, nog wel eens ontzetten.
Re: Samsung GSM toestellen kwalitatief slecht
Geplaatst: 21 mei 2015 09:14
door Kamerplant
Re: Samsung GSM toestellen kwalitatief slecht
Geplaatst: 21 mei 2015 09:20
door Kamerplant
Die dingen zijn tegenwoordig niet gemaakt om het jaren vol te houden. En dat is bij elk merk.
k vraag niet om de goede werking van een 5 jaar oud toestel. Ik vraag om de goede werking die mij beloofd is bij aankoop van een toestel dat nog geen half jaar oud is. Ik neem aan dat dat een redelijke veronderstelling is van een consument.
Re: Samsung GSM toestellen kwalitatief slecht
Geplaatst: 21 mei 2015 09:22
door Kamerplant
Je hebt recht op reparatie of vervanging bij een defect binnen de garantie, maar dat is volgens mij aan de verkopende partij om te bepalen. Dat zeggen ze ook bij consuwijzer trouwens. Ze kunnen uiteraard niet maar oneindig blijven repareren, maar de eerste keuze is dus aan de verkoper. Als ze het niet op kunnen lossen, dienen ze het toestel te vervangen, zodat jij het gekochte object kan gebruiken zoals bedoelt. Je geld teruggeven is een ander verhaal, dat hoeven ze niet te doen volgens mij. Wat je historie met Samsung toestellen verder is, is niet van belang in dat kader. Het gaat om dit ene toestel, wat zij moeten repareren of vervangen.
Pas als dit probleem blijft terugkomen, kan je gaan denken aan een gang naar de geschillencommissie waar Telfort bij aangesloten is, of het ontbinden van de koopovereenkomst. Zie hier voor meer info. Omdat succesvol te kunnen doen, zal je goed moeten bijhouden wat ze wel/niet gedaan hebben, en ze een redelijke termijn bieden voor de reparatie etc.
Dat ontbinden kan niet enkel en alleen omdat je eerdere Samsung telefoon ook de geest gaf.
[/quote]
Sjohi,
Dank je voor de reactie. Ik heb de consuwijzer doorgenomen. Dat helpt bij het maken van verdere stappen en mij rechten en plichten als consument.
Inmiddels is de Samsung S5 mini weer naar de reparatie gestuurd. Voor de tweede keer. Dat is wat de winkel voor mij gekozen heeft. De medewerker van de Telfort heeft om goede wil te tonen 1 maand abonnement geld geretourneerd. Aardig, maar daarmee is het kwaliteitsprobleem van Samsung nog niet opgelost!
Ik hoop dat ik binnen afzienbare tijd een goed toestel terug krijg.
Re: Samsung GSM toestellen kwalitatief slecht
Geplaatst: 21 mei 2015 09:33
door Kamerplant
Ik raad je aan naar de officiële Samsung winkel te gaan. Daar kunnen ze je misschien beter helpen. De winkel in mijn woonplaats heeft echt goed gespecialiseerde mensen in dienst!
Ik heb het toestel op advies van de Telfort medewerker eerst naar een Samsung service punt gebracht. Daar zeiden ze dat het een veel voorkomend probleem bij Samsung toestellen is. Vanwege het waterdichte toestel konden zij zelf niet repareren omdat dan de garantie vervalt. Ik ben dus afhankelijk van Teleplan en wat zij er mee doen.
Re: Samsung GSM toestellen kwalitatief slecht
Geplaatst: 21 mei 2015 09:40
door Kamerplant
Ik zou eeder denken aan iets wat TS wel/niet doet, bijvoorbeeld met het toestel in de broekzak vaak door de knieën ofzo. Dat kan de behuizing, en verbindingen in het toestel, nog wel eens ontzetten.
Ik ben docent.
Re: Samsung GSM toestellen kwalitatief slecht
Geplaatst: 21 mei 2015 09:53
door Kamerplant
Falco Yellow schreef:Samsung telefoons teren nog op hun goede naam.
Maar de goede kwaliteit hebben ze al lang niet meer.
Naar blijkt uit jouw verhaal dus ook de dure series.
Misschien beter om de leverancier op aan te dringen dat je een gelijkwaardig toestel wil dat niet van Samsung is.
Ik zou graag een ander toestel willen dan de Samsung S5 mini. Erger nog, had ik dat ding maar nooit gekocht. Bij de winkelier krijg ik i.i.g. geen ander toestel en geen geld terug.
Re: Samsung GSM toestellen kwalitatief slecht
Geplaatst: 21 mei 2015 11:53
door sjohie
Kamerplant schreef:Falco Yellow schreef:Samsung telefoons teren nog op hun goede naam.
Maar de goede kwaliteit hebben ze al lang niet meer.
Naar blijkt uit jouw verhaal dus ook de dure series.
Misschien beter om de leverancier op aan te dringen dat je een gelijkwaardig toestel wil dat niet van Samsung is.
Ik zou graag een ander toestel willen dan de Samsung S5 mini. Erger nog, had ik dat ding maar nooit gekocht. Bij de winkelier krijg ik i.i.g. geen ander toestel en geen geld terug.
Tsja, ik ben fan van Sony, dus ik zou dan zeggen, kijk eens naar de Z3compact. Hun high-end toestel in een broekzakvriendelijk formaat, in idee/uitvoering gelijk aan de S5 mini. Maar ook van dat toestel zijn er problemen te vinden die vaker voorkomen dan wat je onder toeval kan scharen. (is ook topic over hier op het forum) Daarentegen werkt mijn xperia ZR al 1½ jaar foutloos, en krijg ik een dezer dagen nog android 5.x er op ook. Het is met dit soort dingen ook maar net wie je vraagt, van elk merk smartphone zijn er goede en minder goede modellen.
Re: Samsung GSM toestellen kwalitatief slecht
Geplaatst: 21 mei 2015 11:55
door sjohie
Kamerplant schreef:Ik zou eeder denken aan iets wat TS wel/niet doet, bijvoorbeeld met het toestel in de broekzak vaak door de knieën ofzo. Dat kan de behuizing, en verbindingen in het toestel, nog wel eens ontzetten.
Ik ben docent.
Dat zegt niet zo veel, ik ken bouwvakkers die probleemloos meerdere jaren met een smartphone doen, maar ook een verder lieve en zachte operatiezuster, bij wie geen enkele smartphone het langer dan 6 maanden volhoud.