| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoe vaak kan de rechtbank een uitspraak uitstellen?
Hoe vaak kan de rechtbank een uitspraak uitstellen?
In afwachting van de uitspraak van de rechter betreffend ontbinding van de huwelijksgemeenschap. Omdat hierop moet worden gewacht, ligt een bedrijf stil en worden inkomsten gedorven. Er is al 4x uitgesteld. Dat brengt de totale uitstel op bijna 2 maanden. 2 maanden inkomen gaan zinloos verloren. Geen idee hoeveel tijd daar nog bij zal komen.
De rechtbank geeft geen verklaring voor het uitstel.
Kan de rechtbank aansprakelijk worden gesteld voor de geleden schade?
De rechtbank geeft geen verklaring voor het uitstel.
Kan de rechtbank aansprakelijk worden gesteld voor de geleden schade?
-
Barre Barry
Re: Hoe vaak kan de rechtbank een uitspraak uitstellen?
Als het dit soort verstrekkende gevolgen heeft, waarom dat niet een voorlopige voorziening/kort geding?
Exact. Of wijs de rechtbank op de noodzaak, soms wil een simpel telefoongesprek helpen. Maar een rechtbank heeft géén verplichting om binnen een bepaalde concrete termijn uitspraak te doen, dus aansprakelijkheid is er niet.
Wordt u niet bijgestaan ?
-
sacredfour
Het kan nog erger! De kantonrechter Rotterdam, in totaal 6 maanden uitstel in een zaak waarin ik bijstand verleende.
Aansprakelijk stellen is onmogelijk.
waarom ligt het bedrijf stil?
Lang verhaal... maar ik heb nu het antwoord dat ik zocht, dus bedankt allen.16again schreef:waarom ligt het bedrijf stil?
Rechtbank is op de noodzaak gewezen. Er zit inmiddels schot in de zaak.
Mijn ervaring is dat advocaten ook niet alles weten en niet altijd het achterste van hun tong laten zien. Er zijn ook advocaten (niet degene die ik nu heb) die geen antwoord geven als je ze een vraag stelt die zij niet serieus nemen. Er is dus een advocaat, maar soms wil je ook zelf antwoorden vinden voor je iets aan je advocaat voorlegt. En door zo'n vraag hier te stellen, hebben anderen ook nog iets aan het antwoord.
Zit daar dan totaal geen plafond in???sacredfour schreef:Het kan nog erger! De kantonrechter Rotterdam, in totaal 6 maanden uitstel in een zaak waarin ik bijstand verleende.
Wat heb je er aan gedaan om de zaak vlot te trekken?
-
sacredfour
barbaras,
Zover ik weet is er geen maximaal termijn. In de grondwet wordt wel gesproken over een "redelijk termijn" waarin zaken in het strafrecht behandeld moeten worden.
Wordt je zaak uiteindelijk behandelt, doe dan een verzoek om geluidsopname te maken en vraag ook een kopie van het proces verbaal van de rechtszaak. Dit kan je helpen in geval je het niet eens bent met de uitspraak van de rechter die meestal pas een paar weken na de zitting komt.
Advocaten beantwoorden alleen maar vragen als de klok van hun urenvergoeding tikt!
Zover ik weet is er geen maximaal termijn. In de grondwet wordt wel gesproken over een "redelijk termijn" waarin zaken in het strafrecht behandeld moeten worden.
Wordt je zaak uiteindelijk behandelt, doe dan een verzoek om geluidsopname te maken en vraag ook een kopie van het proces verbaal van de rechtszaak. Dit kan je helpen in geval je het niet eens bent met de uitspraak van de rechter die meestal pas een paar weken na de zitting komt.
Advocaten beantwoorden alleen maar vragen als de klok van hun urenvergoeding tikt!
Het gaat niet om een strafrechtzaak, maar om familierecht, namelijk ontbinding van.sacredfour schreef:barbaras,
barabas schreef:In afwachting van de uitspraak van de rechter betreffend ontbinding van de huwelijksgemeenschap.