Pagina 1 van 1
Fiber is een ramp
Geplaatst: 21 mei 2015 02:42
door capenn
Begin maart 2015 zocht ik een andere ISP en meldde mij bij Fiber. Alles ging fout. Alsof mijn telefoontjes en mails niet bij Fiber binnen kwamen. Bv. Ik meldde, dat ik telefoon had van Ziggo en mijn nummer wilde houden. Antwoord via mail en brieven: Bij uw aanvraag voor Fiber RDY heeft u gekozen voor een nieuw telefoonnummer.
Bij de installatie was de router verkeerd geconfigureerd.
Twee maanden later had ik slecht Internet , geen tv en geen telefoon. Ik heb mobiel gebeld en tv gekeken via de wifi van de buren!
Toen heb ik mijn contract weer opgezegd en mij gemeld bij Xs4all. Dat verliep foutloos!
Nu eist Fiber € 500 vanwege contractbreuk! Waar zouden ze dat aan verdiend hebben?
Zij schrijven: "Ondanks de problemen met uw verbinding zijn wij ten alle tijde bezig geweest dit voor u te herstellen, conform onze algemene voorwaarden hebben wij maximaal 3 maanden om uw verbinding te herstellen!"
Conform mijn voorwaarden hebben zij hun kans gehad en niets gepresteerd en dus geen recht op enige betaling.
Fiber moet mij schadevergoeding betalen vanwege de wanprestatie die Fiber heeft geleverd. Het heeft mij veel tijd, ongemak en energie gekost.
Het lukt mij niet de hardware op kosten van Fiber terug te sturen, geen antwoordnummer bv. en niet via de pakketdienst DPD. Fiber moet de hardware zelf maar terug halen.
Met de bank heb ik afgesproken, dat ieder door Fiber geïncasseerd bedrag wordt gestorneerd.
Re: Fiber is een ramp
Geplaatst: 21 mei 2015 11:38
door bprosman
Conform mijn voorwaarden hebben zij hun kans gehad en niets gepresteerd en dus geen recht op enige betaling.
Jammer genoeg hebben uw voorwaarden geen enkele wettelijke grond. Fiber heeft gelijk, zij hebben een redelijke termijn om eea voor u in orde te maken. Lukt dat niet dat kunt u eventueel het contract ontbinden. Echter een geschil over de werking onstlaat u NOOIT van uw betalingsverplichting.
Indien dat nog niet gebeurt is zou ik beginnen met ze schriftelijk (evt aangetekend) in gebreke te stellen en ontbinding van het contract te vragen op die gronden.
U heeft inmiddels al een ander contract dus herstellen zal moeilijk zijn.
Toen heb ik mijn contract weer opgezegd
Voor hoelang was dit contract aangegaan ? 1 jaar ? en is dat binnen het jaar geweest ?
Ik gok van wel vandaar de "boete".
Met de bank heb ik afgesproken, dat ieder door Fiber geïncasseerd bedrag wordt gestorneerd.
Niet handig, dat is binnenkort een brief van een incasso bureau
Re: Fiber is een ramp
Geplaatst: 21 mei 2015 12:10
door sjohie
capenn schreef:Begin maart 2015 zocht ik een andere ISP en meldde mij bij Fiber. Alles ging fout. Alsof mijn telefoontjes en mails niet bij Fiber binnen kwamen. Bv. Ik meldde, dat ik telefoon had van Ziggo en mijn nummer wilde houden. Antwoord via mail en brieven: Bij uw aanvraag voor Fiber RDY heeft u gekozen voor een nieuw telefoonnummer.
Bij de installatie was de router verkeerd geconfigureerd.
Twee maanden later had ik slecht Internet , geen tv en geen telefoon. Ik heb mobiel gebeld en tv gekeken via de wifi van de buren!
Toen heb ik mijn contract weer opgezegd en mij gemeld bij Xs4all. Dat verliep foutloos!
Nu eist Fiber € 500 vanwege contractbreuk! Waar zouden ze dat aan verdiend hebben?
Zij schrijven: "Ondanks de problemen met uw verbinding zijn wij ten alle tijde bezig geweest dit voor u te herstellen, conform onze algemene voorwaarden hebben wij maximaal 3 maanden om uw verbinding te herstellen!"
Conform mijn voorwaarden hebben zij hun kans gehad en niets gepresteerd en dus geen recht op enige betaling.
Fiber moet mij schadevergoeding betalen vanwege de wanprestatie die Fiber heeft geleverd. Het heeft mij veel tijd, ongemak en energie gekost.
Het lukt mij niet de hardware op kosten van Fiber terug te sturen, geen antwoordnummer bv. en niet via de pakketdienst DPD. Fiber moet de hardware zelf maar terug halen.
Met de bank heb ik afgesproken, dat ieder door Fiber geïncasseerd bedrag wordt gestorneerd.
Tussen alles ging fout, en twee maanden later zitten 8 werken waarbij alles dus wel goed ging. Je rijgt nu een aantal vervelende, maar losstaande dingen, aan elkaar en aan het eind meen je daarom zomaar je contract op te kunnen zeggen.
Simpel gezegd, zo werkt het niet, en zoals je al hebt gemerkt vindt Fiber het contractbreuk. Jij dient Fiber een redelijke termijn te gunnen om iets op te lossen, en redelijk staat dan niet voor een paar uur of een dag, maar voor een aantal werkdagen als er bijvoorbeeld echt een fysiek probleem is met een kabel omdat die tijdens graafwerkzaamheden is gesneuveld. (ik noem maar een voorbeeld)
En die termijn geldt voor elk probleem afzonderlijk, dat jij het emotioneel bij elkaar optelt is je goed recht, maar 8 weken tussen een mislukte nummerportering en tijdelijk geen signaal betekent dat die 2 dingen niet gerelateerd zijn.
Daarnaast is die nummermigratie je eigen verantwoordelijkheid, wat ze ook duidelijk zeggen
op de site, bij overstaphulp waar je een opzegbrief voor je provider kan genereren. (wat jij ook gedaan hebt?)
En als laatste, die eigen voorwaarden van je waar je het over hebt zijn leuk en aardig, maar tenzij die zijn geaccepteerd door Fiber, wat ik serieus betwijfel, kan je daar ook niks mee. Dat is niks meer dan eigen spelregels verzinnen bij mens-erger-je-niet, als het spel al begonnen is.
Re: Fiber is een ramp
Geplaatst: 21 mei 2015 12:58
door 16again
bprosman schreef: Fiber heeft gelijk, zij hebben een redelijke termijn om eea voor u in orde te maken. Lukt dat niet dat kunt u eventueel het contract ontbinden. Echter een geschil over de werking onstlaat u NOOIT van uw betalingsverplichting.
Je kan jezelf afvragen of 3 maanden , zoals in voorwaarden genoemd een "redelijke termijn" is.
Wanprestatie kan weldegelijk redden zijn tot ontbinden van dde overeenkomst en dat ontslaat je van betalingsverplichting.
Re: Fiber is een ramp
Geplaatst: 21 mei 2015 14:33
door sjohie
16again schreef:bprosman schreef: Fiber heeft gelijk, zij hebben een redelijke termijn om eea voor u in orde te maken. Lukt dat niet dat kunt u eventueel het contract ontbinden. Echter een geschil over de werking onstlaat u NOOIT van uw betalingsverplichting.
Je kan jezelf afvragen of 3 maanden , zoals in voorwaarden genoemd een "redelijke termijn" is.
Wanprestatie kan weldegelijk redden zijn tot ontbinden van dde overeenkomst en dat ontslaat je van betalingsverplichting.
Als hij begin maart, laten we aannemen 1 maart, klant is geworden, is hij nu op 21 mei nog niet eens 3 maanden klant bij ze, dus die drie maanden problemen lijkt me misschien wat overdreven. Hij schrijft oa over "8 weken later" geen internet, daaruit maak ik niet meteen op dat er in die tussenliggende 2 maanden ook problemen waren.
Die nummerportering en foute router instelling (ben je voor router functionaliteit van een modem niet zelf verantwoordelijk vraag ik me af?) zijn 2 dingen die wel eens vaker misgaan bij een overstap, vervelend, en dat zou niet moeten mogen, maar niet meteen reden tot ontbinden.
Re: Fiber is een ramp
Geplaatst: 21 mei 2015 14:36
door bprosman
Wanprestatie kan weldegelijk redden zijn tot ontbinden van dde overeenkomst en dat ontslaat je van betalingsverplichting.
Maar wel in de volgorde : Ingebrekestelling - Ontbinding - Geen betalingsverplichting.
Voor zover ik begrijp heeft TS "eenzijdig ontbonden".
Re: Fiber is een ramp
Geplaatst: 21 mei 2015 14:44
door sjohie
bprosman schreef:Wanprestatie kan weldegelijk redden zijn tot ontbinden van dde overeenkomst en dat ontslaat je van betalingsverplichting.
Maar wel in de volgorde : Ingebrekestelling - Ontbinding - Geen betalingsverplichting.
Voor zover ik begrijp heeft TS "eenzijdig ontbonden".
Je vergeet zijn eigen voorwaarden..
Re: Fiber is een ramp
Geplaatst: 06 jun 2015 13:08
door capenn
Dit is de reactie van Fiber:
Geachte C.A. Pennings,
Onlangs heeft u contact opgenomen omtrent uw verzoek tot ontbinding.
Op 19-5-2015 hebben wij u vermeld dat wij niet over gaan tot kosteloze ontbinding, wij blijven bij dit standpunt. Wij zijn ten alle tijde bezig geweest om uw lijn te herstellen en, ondanks dat wij begrijpen dat er een vervelende situatie ontstaat op het moment dat de diensten nog niet naar wens functioneren, heeft u ons niet de gelegenheid gegeven dit op te lossen. Met het weg halen van uw lijn ontneemt u ons de kans om de problemen te verhelpen en de periode van storing te compenseren.
Mocht u blijven bij uw standpunt om te ontbinden zullen wij een bedrag van €500,- in rekening brengen ter afkoop van uw contract. Wilt u dit met ons oplossen zonder afkoop kunnen wij ook uw lijn opnieuw aansluiten.
Wij vernemen graag van u.
Met vriendelijke groet,
Fiber NL
Re: Fiber is een ramp
Geplaatst: 06 jun 2015 14:06
door bprosman
Behoorlijk duidelijk antwoord, ben bang dat TS zich ook in de vingers gesneden heft bij de nieuwe provider door daar weer een (nieuw) contract aan te gaan wat je ook weer niet zomaar kunt ontbinden.
Re: Fiber is een ramp
Geplaatst: 06 jun 2015 18:24
door Bob Schurkjens