Pagina 1 van 1
Dixons geeft geen garantie
Geplaatst: 21 mei 2015 18:26
door Familie Foppen
Hallo beste mensen, ik zit met een probleem en ik weet niet hoe ik verder moet. Heb een i-pad mini gekocht bij Dixons. Deze i-pad ging kapot net buiten de garantieperiode van 1 jaar van Apple. Terug naar Dixons gegaan. Zaten wat kleine krasjes op. Opgestuurd naar reparateur en we kregen te horen dat het schade van buitenaf was. Dus niks garantie van drie jaar op Appleproducten bij Dixons. Een klacht op Klachtenkompas gezet en daar niet verder mee gekomen. Wel foto's gekregen van de zogenoemde schade. Op de foto ziet het eruit als een krater van formaat, in het echt is het krasje zo groot als een speldenknop. I-pad terug laten komen en vervolgens contact opgenomen met Apple. Apple heeft ook de i-pad bekeken en geconstateerd dat de door Dixons (harmonyfs) geklasseerde 'schade van buitenaf' echt niet de oorzaak was en dat we bij Apple gewoon een nieuw hadden gekregen. maar we moesten terug naar Dixons om daar ons consumentenrecht te claimen. Contact opgenomen met klantenservice van Dixons. We zouden de volgende dag worden teruggebeld of gemaild. Twee weken later nog maar eens gebeld, maar we zouden echt heel snel worden teruggebeld. We zijn nu een goede twee maand verder en we hebben nog niks gehoord. En nu weet ik het ook niet meer. Is het nu zo veel om te verwachten dat je netjes wordt teruggebeld? Ik voel mij totaal niet serieus genomen. Iemand een idee wat ik nu kan doen?
Vriendelijke groet,
Rinette
Re: Dixons geeft geen garantie
Geplaatst: 23 mei 2015 01:52
door berndv
Heeft Apple de beoordeling van het probleem op schrift gezet? Zo niet kunt u er weinig mee, zo ja, dan dixons een kans geven te repareren, zo niet, elders laten repareren en de kosten claimen.
Re: Dixons geeft geen garantie
Geplaatst: 23 mei 2015 02:02
door prem
Familie Foppen schreef:Hallo beste mensen, ik zit met een probleem en ik weet niet hoe ik verder moet. Heb een i-pad mini gekocht bij Dixons. Deze i-pad ging kapot net buiten de garantieperiode van 1 jaar van Apple. Terug naar Dixons gegaan. Zaten wat kleine krasjes op. Opgestuurd naar reparateur en we kregen te horen dat het schade van buitenaf was. Dus niks garantie van drie jaar op Appleproducten bij Dixons. Een klacht op Klachtenkompas gezet en daar niet verder mee gekomen. Wel foto's gekregen van de zogenoemde schade. Op de foto ziet het eruit als een krater van formaat, in het echt is het krasje zo groot als een speldenknop. I-pad terug laten komen en vervolgens contact opgenomen met Apple. Apple heeft ook de i-pad bekeken en geconstateerd dat de door Dixons (harmonyfs) geklasseerde 'schade van buitenaf' echt niet de oorzaak was en dat we bij Apple gewoon een nieuw hadden gekregen. maar we moesten terug naar Dixons om daar ons consumentenrecht te claimen. Contact opgenomen met klantenservice van Dixons. We zouden de volgende dag worden teruggebeld of gemaild. Twee weken later nog maar eens gebeld, maar we zouden echt heel snel worden teruggebeld. We zijn nu een goede twee maand verder en we hebben nog niks gehoord. En nu weet ik het ook niet meer. Is het nu zo veel om te verwachten dat je netjes wordt teruggebeld? Ik voel mij totaal niet serieus genomen. Iemand een idee wat ik nu kan doen?
Vriendelijke groet,
Rinette
Stel ze schriftelijk in de gelegenheid om te beginnen.
http://www.judex.nl/rechtsgebied/consum ... nden_-.htm