LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door GWTE »

En dan is er eindelijk iemand die iets positiefs zegt over een keukenzaak en dan gaat gelijk iedereen negatief doen. Er mag natuurlijk alleen maar negatief worden gedaan op dit forum.
Nou ik ben van mening dat er ook best positieve dingen mogen worden gemeld zodat de keuken branche ook is goed in het nieuws komt. Dus……dit komt uit het hart van een oprechte klant.

GWTE

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Nou ik ben van mening dat er ook best positieve dingen mogen worden gemeld zodat de keuken branche ook is goed in het nieuws komt.
Gelukkig draagt GWTE hier in een steentje bij :roll:

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door GWTE »

Er is er in ieder geval één die niet doorhad dat mijn eerdere opmerking sarcastisch bedoelt was……ons Belgische belasting klimaat vluchtelingetje. :?

pepepe
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2008 21:08

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door pepepe »

snappen jullie nou echt niet dat de meeste positieve reactie van dki zelf komen.
En zo goedkoop zijn ze daar niet als je er komt met een offerte proberen ze je gewoon een goedkoper merk in je schoenen te schuiven

pepepe
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2008 21:08

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door pepepe »

in heel hoofddorp is er volgens mij geen fatsoenlijke keukenzaak te vinden het is dki en voor de rest allenmaal mandemakers winkels

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Dan rij je toch even door naar Heemstede of Haarlem?

Daar zitten zat "zelfstandige" zaken

pepepe
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2008 21:08

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door pepepe »

Heb ik ook gedaan ben ook geslaagd bij de siematicdealer daar koste de keuken compleet 18600 dus een siematic en een tel. offerte van een systemat 17900.dus 700 goedkoper,dan heb ik toch liever een sie matic

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

:idea:
Laatst gewijzigd door zelfstandigste op 25 mar 2008 07:08, 1 keer totaal gewijzigd.

DaBuzzzzz
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mar 2008 00:24

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door DaBuzzzzz »

Dit forum wordt niet gemodereerd ofzo?

Er wordt zoveeeeeel offtopic geneuzeld hier, dat is zonde!

Dit is een topic over DKI en ik heb een keuken nodig, dus dat treft! Ik woon ook nog eens dichtbij Hoofddorp dus dat treft nog meer. Ik heb ook nog eens ervaring met het aanschaffen van keukens dus ik kan onderhand niet wachten!

Voordat ik een afspraak met ze maak nog even dit:

De aanpak van DKI staat me tegen, als ze inderdaad een offerte duiker zijn. Dat gaat niet uit van de eigen kracht en is op basis van een lagere overhead tov de grote showroom boeren gewoon zo simpel als 1, 2, 3. en dus niet ondernemend.

Als DKI ook zelf kan ontwerpen en samenstellen is het wat anders en dat zal ook de opdracht worden.

Wordt vervolgd dus!, stay ontopic

ikmoetwel
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 mar 2008 10:31

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door ikmoetwel »

Beste allemaal
Na een paar dagen op dit forum rond te hebben gehangen ben ik van mening dat de keuken verkopers echt wel goede adviezen geven, alleen moet je wel heel goed tussen de regels door kunnen lezen.
Heb mij in het begin ook erg gestoord aan bepaalde anwoorden van sommige, maar kon ook de humor ervan inzien, denk ook wel dat een paar van de verkopers elkaar persoonlijk kennen, en er veel lol aan beleven, en GWTE jij ben mijn favoriet
grt Daniel

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door GWTE »

en GWTE jij ben mijn favoriet
Afbeelding :wink:
Laatst gewijzigd door GWTE op 26 mar 2008 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door zelfstandigste op 25 jul 2009 08:14, 1 keer totaal gewijzigd.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door GWTE »

Die is dan wel weer leuk....zullen we dan maar weer vrienden worden Zelfstandige...ik bedoel ste...?

Afbeelding

GWTE

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door maxx »

Het plaatje klopt als een bus :lol:

Bazige man met slaafs blondje in hun prachtige Wellmann. Natuurlijk met personeelskorting :lol: :lol:


MVG

tudou
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2009 01:57

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door tudou »

Ik heb zeer slechte ervaring met deze keukenzaak.

De Duitse keukenzaak is gevestigd in Hoofdorp zonder een showroom. Mede daardoor kunnen klanten met een elders opgestelde offerte bij hen terecht voor een goedkopere prijs.

Deze winkel is echter alleen gericht op maximale winst, zonder oog voor enige fatsoen. Ik heb ruim een week geleden een afspraak gemaakt met deze keukenzaak voor een gesprek. Een dag daarvoor kreeg ik echter gebeld en men deelde mee dat ik de plaats moest maken voor een andere klant, die zeker een keuken bij hen gaat kopen en dringend een afspraak wil. En dat ik een nieuwe afspraak wou maken voor een andere dag. Omdat men daar de rest van de dag ook vol zit.

Al geloof ik dat ik daar een goedkopere prijs kan krijgen, maar nee, daar zal ik nu niet meer een keuken willen koen. Niet alleen de prijs, maar een beetje fatsoen is ook belangrijk.
Ik voelde me alsof ik een nummertje ben dat getrokken wordt op een oproepbasis en niet als een klant fatsoenlijk word behandeld volgens de procedure.

Nee, danmaar liever een wat hogere prijs maar wel een nette behandeling.

Echt slecht wat ik nu heb meegemaakt. Nooit nooit meer naar dat soort winkels. Geld is toch niet alles.

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door Eek »

Echt slecht ?!

Dat is toch inherent aan hetgene je zoekt ?

Jij wilt een zo goedkoop mogelijke keuken hebben,krijg je ook het kantoortje en de service die daarbij past en kan je moeilijk een pracht kantoor op een A1 locatie met voldoende personeel verwachten....

tudou
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2009 01:57

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door tudou »

Hi,

Ten eerste, op de site van de duitse keuken importeur staat niet aangegeven dat men daar geen showroom hebben. Dus ik wist in het begin niet dat dat de reden is dat de prijs daar lager kan zijn. Het werd me pas duidelijk toen die afspraak werd afgezegd omdat men daar plaats wou maken voor iemand die daar zeker een keuken wou aanschaffen en stelde voor dat ik de offerte elders vandaan opstuur in plaats van zelf gaan kijken. Omdat het geen zin heeft gezien ze geen showroom hebben. Maar ik ga toch niet zo'n grote uitgave doen zonder men eerst recht in de oog te hebben gekeken??? Bovendien wou ik toch weten welke materialen ik zal hebben gekocht?? Maar de verkoper antwoordde dat hij geen tijd had voor mij omdat hij dan prijsopgave moest maken voor de klant die zeker een keuken bij hen wou kopen.

Ten tweede, door deze nare ervaring realiseerde ik me ook dat serivice ook geld waard is, tenminste, als het prijsverschil niet al te groot is. Ik had het idee om een aantal prijsvergelijkingen te doen voordat ik beslis. Maar het manier van zaken doen van deze keuken winkel....

Nu heb ik gewoon besloten om eens fysiek naar Duitsland naar een keukenwinkel te gaan kijken. Als de keuken importeur uit duitsland kan importeren dan kan ik dat zelf ook. Het verschil zou wellicht in de groepskorting zitten omdat de keukenzaak op grote schaal inkopen dan bij een individueel. Maar het provisie bedrag dat ik anders aan zo'n importeur moet betalen kan deze korting dan ook goed compenseren.

Bovendien krijg ik ook echt service, en in plaats van dat nummertje gevoel.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door maxx »

Sinds wanneer moet er voor service naar Duistland worden gereden? Duitse Keuken Import gebruikt de naam als lokkertje omdat mensen nu eenmaal graag worden bedonderd.


Zelf importeren uit Duitsland betekent vaak ook zelf de leidingwerkaanpassingen regelen want dat mogen de Duitse levernacier niet van hun verzekeraar :shock: .


Duitsland is niet goedkoper dan de normale Nederlands keukenzaak die ook normale offertes maakt voor de klant.

MVG

tudou
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2009 01:57

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door tudou »

Hallo,

Tot nu toe al van verschillende mensen gehoord dat een keuken kopen in duitsland veel goedkoper is dan in NL. Een kijkje nemen net over de grens kan geen kwaad. Voor dezelfde kwaliteit minder betalen en ook een goede service is toch wat wij allemaal willen? Zelf een keuken uit duitsland importeren staat in dit geval gelijk als een kwalitatief goed keuken kopen uit duitsland voor minder geld. En als het inderdaad zo is, dat de prijs die door een normale nederlandse keukenboer niet duurder is dan duits keuken, dan weet ik dat. Dan ben je op onderzoek geweest en je hebt vergelijkingen gedaan en daaruit de conclusie getrokken.

Over leidingwerk aanpassing gesproken, zelf heb ik een aannemer die de keuken voor mij in elkaar gaan monteren. Bovendien geen van de mensen die ik ken die een keuken in duitsland hebben gekocht hebben het over het leidingwerk gehad. Denk dat het meevalt, ook gezien het aantal nederlandse klanten die over de grens een duits keuken kopen. De duitse ondernemers zijn ook niet gek en zullen er alles aan doen, bijv. een oplossing zoeken mocht het leidingwerk een probleem zijn, om zoveel nederlandse klanten over de streep te krijgen.

simofrie
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2012 15:58

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door simofrie »

Voordat wij een keuken gingen uitzoeken hebben wij eerst bij Ikea gekeken. Daardoor konden wij eigenlijk goed zien wat wij allemaal erin wilde. Daarmee gingen wij kijken naar keukens. Uitgangspunt was dat de keuken zou moeten worden zoals wij gepland hadden. Direct nettoprijzen en niet teveel van dat gelul van onderhandelen. Door op deze manier te werken word je ook niet onnodige dingen aangesmeerd. Dit maken wij ook vooraf kenbaar.
Eerst naar Keukenmaxx. Gratis installatie en 10% korting. Belooft wat. je krijgt appeltaart en een lunch aangeboden. Wel leuk, maar daar kwam ik niet voor. De verkoper ging gelijk, op basis van onze tekeningen, vragen wat het budget is. Dan konden ze "gericht adviseren". Budget gaven wij niet af. Je moet vanuit je eigen kracht handelen vind ik. Verkeerde uitgangspunt. Daarna kreeg ik andere kasten aangeraden. Nee ik wil die en het moet zo uitzien....etc. Kortom offerte gehad. Korting niet in verwerkt en er staat niets over gratis installeren. Ik wil gelijk nettoprijs en alles erop wat wij besproken hadden. Uiteindelijk waren hun de duurste en staan niet de dingen die wij wilden.
Daarna naar Keukenplaats. Ze claimen de goedkoopste te zijn. Want die grote ketens ga ik niet eens naar binnen. Uiteindelijk zijn ze idd de goedkoopste. € 10,- goedkoper. Maar dat was niet de keuken met de dingen die ik erin wilde.
DKI is om de hoek bij ons. Daar binnen gelopen. We konden niet direct geholpen worden, maar meteen een afspraak gemaakt. Na een paar dagen zaten wij daar. We laten de tekeningen zien. Die man begreep gelijk wat wij wilden. Gaf kleine tips die uiteindelijk beter en geldbesparend waren. Ondanks dat het een kleine showroom was, zag het bedrijf gestructureerd uit. Geen poespas, gewoon keukens verkopen en voldoende stalen en voorbeelden.
Peter (ik geloof dat dat de grote baas zelf was) was zeer vriendelijk. Waarschuwde vaak als wij iets te duur wilden. De prijs? € 7.500,-. Na het benoemen van de prijs kregen we nog dingen toe, omdat we bepaalde dingen niet mooi vonden. Gratis grepen, design Siemens kraan met 60% korting (onder inkoop}, gasleiding verplaats ie ook nog gratis. Vandaag is hij komen inmeten.
Oh...dat werkblad moet eigenlijk breder dan komt ie mooier uit. "Dat kost je niets extra's hoor". Moet gewoon mooi worden. Wat een fijne aanpak. Nog meer geven nadat het al getekend is.
Tot nu toe ben ik erg tevreden over DKI. Over 5 weken wordt de keuken geplaatst. Dan zal ik mijn bevindingen weergeven.

Gesloten