Kosten wijzigingen splitsingsakt VVE
Geplaatst: 24 mei 2015 23:17
Hoi allemaal,
Wij hebben in 2009, een woning gekocht. In de ' bewijs van eigendom' staat vermeld dat wij nummer 'b' kopen maar wat lokaal bekend staat als 'a'. Inderdaad, er staat bij ons een A, bij het huisnummer waarop wij de post ook ontvangen. We hebben dus 'b' gekocht, wonen in een bovenwoning, maar er staat A bij de deur. Dit staat uitgelegd in de akte van de notaris. ( foutje in het kadaster) zo deelde de notaris mede, maar het staat verklaard in de akte, dus helder.
Nu willen de buren het huis verkopen en komen met een mail waarin staat dat dit, in het kadar van een eventuele verkoop, gewijzigd moet worden. Met de hierbij behorende kosten. Dit moet worden veranderd voor de verkoop.
Maar ik denk. Het huis is dus ooit met deze administratieve fout, verkocht en door GEkocht. Ging verder prima. Nu is het dus een probleem en komen er kosten bij. Gevolg is straks dat ook wij alle correspondentie moeten gaan aanpassen, terwijl nu alles goed gaat. In hoeverre moeten wij nu bijdrage in deze hoge kosten voor de wijzigingen bij de notaris? Lijkt mij geen verplichting als er geen meerderheid is? We hebben een actieve VVE, maar ons belang in deze wijziging, ontbreekt.
Wij hebben in 2009, een woning gekocht. In de ' bewijs van eigendom' staat vermeld dat wij nummer 'b' kopen maar wat lokaal bekend staat als 'a'. Inderdaad, er staat bij ons een A, bij het huisnummer waarop wij de post ook ontvangen. We hebben dus 'b' gekocht, wonen in een bovenwoning, maar er staat A bij de deur. Dit staat uitgelegd in de akte van de notaris. ( foutje in het kadaster) zo deelde de notaris mede, maar het staat verklaard in de akte, dus helder.
Nu willen de buren het huis verkopen en komen met een mail waarin staat dat dit, in het kadar van een eventuele verkoop, gewijzigd moet worden. Met de hierbij behorende kosten. Dit moet worden veranderd voor de verkoop.
Maar ik denk. Het huis is dus ooit met deze administratieve fout, verkocht en door GEkocht. Ging verder prima. Nu is het dus een probleem en komen er kosten bij. Gevolg is straks dat ook wij alle correspondentie moeten gaan aanpassen, terwijl nu alles goed gaat. In hoeverre moeten wij nu bijdrage in deze hoge kosten voor de wijzigingen bij de notaris? Lijkt mij geen verplichting als er geen meerderheid is? We hebben een actieve VVE, maar ons belang in deze wijziging, ontbreekt.