Pagina 1 van 2

Ziggo melding E48 32

Geplaatst: 26 mei 2015 20:03
door kyra16
Beste medelezers,

Sinds de samenvoeging van Ziggo en UPC heb ik alleen maar problemen met RTL8 en NPO2. Om de paar minuten valt het beeld weg en komt de melding E48 32 in beeld en dit kan soms we 30 keer achter elkaar voorkomen. Heel waardeloos om naar te kijken en heel frusterend.

Ik heb al meerdere malen contact gezocht met Ziggo maar de klantenservice reageert amper, ik krijg echt een heel slechte service en overweeg om alles op te zeggen.

Het antwoordt wat ik krijg is dat ze er niks aan kunnen doen en dat een firmware issue is van mijn decoder Humax die door hun geleverd is. Dat is natuurlijk een leuke boodschap maar ik kan hier niks mee, ik ben immers klant bij Ziggo en niet bij Humax. In mijn ogen zou het dan normaal zijn dat ik in ieder geval gecompenseerd wordt voor mijn ongemak die al maanden duurt en dat ze mij ook aan kunnen geven wanneer het wel opgelost is.wordt mijn klacht wel serieus genomen ?

Ervaren meer mensen dit probleem ook?

Re: Ziggo melding E48 32

Geplaatst: 27 mei 2015 14:34
door carsome
Ik had deze foutmelding op de zenders WDR, TV Gelderland en Ziggo.
Vermoedelijk gebruikt u nog "oude" kabels.
Mijn oplossing was (aangedragen door de klantenservice van Ziggo) nieuwe bredere coaxkabel van Hirschmann kopen plus stekkers en probleem is weg.

Re: Ziggo melding E48 32

Geplaatst: 27 mei 2015 15:34
door ciske
http://www.codehacker.nl/foutmeldinge48dtv

Heb je dit al bekeken? Vraag het op FB of Twitter.

Re: Ziggo melding E48 32

Geplaatst: 27 mei 2015 16:38
door tenormin
Had deze melding ook, voor Ziggo-UPC. Lag inderdaad aan de coax kabel, niet aan Ziggo. Was gemakkelijk te verhelpen door nieuwe splitter, klusjesman heeft dat gedaan en kon weer normaal TV kijken.

Re: Ziggo melding E48 32

Geplaatst: 27 mei 2015 16:43
door Teunbosseman
tenormin schreef:Had deze melding ook, voor Ziggo-UPC. Lag inderdaad aan de coax kabel, niet aan Ziggo. Was gemakkelijk te verhelpen door nieuwe splitter, klusjesman heeft dat gedaan en kon weer normaal TV kijken.

Mwah, ligt wel bietje bij upc/ziggo opdat deze de frequenties heeft gewijzigd hebben diverse kanalen ineens blokken / ruis / storing.

In mijn geval was mijn vrij nieuwe Hirschman kabel met zelfde keurmerk als ziggo/upc ineens de boosdoenert.
Wel heeft, toen nog upc, een nieuwe kabel met flinke korting gegeven welke probleem zou oplossen.

Re: Ziggo melding E48 32

Geplaatst: 27 mei 2015 16:58
door tenormin
Teunbosseman schreef:
tenormin schreef:Had deze melding ook, voor Ziggo-UPC. Lag inderdaad aan de coax kabel, niet aan Ziggo. Was gemakkelijk te verhelpen door nieuwe splitter, klusjesman heeft dat gedaan en kon weer normaal TV kijken.

Mwah, ligt wel bietje bij upc/ziggo opdat deze de frequenties heeft gewijzigd hebben diverse kanalen ineens blokken / ruis / storing.

In mijn geval was mijn vrij nieuwe Hirschman kabel met zelfde keurmerk als ziggo/upc ineens de boosdoenert.
Wel heeft, toen nog upc, een nieuwe kabel met flinke korting gegeven welke probleem zou oplossen.
Teun, ik kreeg deze foutmelding voor Ziggo en UPG "gingen trouwen". :mrgreen:

Re: Ziggo melding E48 32

Geplaatst: 27 mei 2015 19:02
door tenormin
Nou, hier kom ik niet verder dan postcode invullen, vervolgens staat er een 1, wat moet men daar dan invullen om verder te kunnen?

Re: Ziggo melding E48 32

Geplaatst: 27 mei 2015 19:22
door bprosman
Je huisnummer

Re: Ziggo melding E48 32

Geplaatst: 27 mei 2015 19:39
door ciske
Die 1 is een voorbeeld, gewoon postcode en huisnummer zoals bprosman ook al zegt.

Re: Ziggo melding E48 32

Geplaatst: 27 mei 2015 19:55
door tenormin
ciske schreef:Die 1 is een voorbeeld, gewoon postcode en huisnummer zoals bprosman ook al zegt.
Okay, drong niet door mijn verliefde brein door :lol: Echt waar? Ja, erg hé.

Re: Ziggo melding E48 32

Geplaatst: 27 mei 2015 19:58
door bprosman
Dat je verliefd bent is niet erg hoor ;-)

Re: Ziggo melding E48 32

Geplaatst: 31 mei 2015 16:16
door boxer
De monteur is bij ons 4 keer langs geweest.
Nieuwe kabels aangeschaft.
Versterker aangeschaft en niets hielp.
Weer een kwaaad telefoontje naar ziggo en gezegd dat ik er helemaal klaar mee was en zou overstappen.
Weer een monteur,en na lang zoeken ,bleek het een lek te zijn in de kabel die va buiten komt.
Hij heeft er een nieuwe stekker opgezet en alles is nu opgelost.
Wel zei deze monteur dat het signaal van kpn zeer sterk is,vooral door het g4 netwerk.

Re: Ziggo melding E48 32

Geplaatst: 31 mei 2015 17:33
door olaf79
Teunbosseman schreef:
tenormin schreef:Had deze melding ook, voor Ziggo-UPC. Lag inderdaad aan de coax kabel, niet aan Ziggo. Was gemakkelijk te verhelpen door nieuwe splitter, klusjesman heeft dat gedaan en kon weer normaal TV kijken.

Mwah, ligt wel bietje bij upc/ziggo opdat deze de frequenties heeft gewijzigd hebben diverse kanalen ineens blokken / ruis / storing.
Dit was nodig om een grotere internet snelheid te bieden en meer kanalen. Probleem zit bij inwerking van vreemde signalen (bijvoorbeeld 4g) op de kabels in huis. Deze zijn vaak niet goed afgeschermd door ouderdom of gewoon omdat ze goedkoop zijn.
In mijn geval was mijn vrij nieuwe Hirschman kabel met zelfde keurmerk als ziggo/upc ineens de boosdoenert.
Wel heeft, toen nog upc, een nieuwe kabel met flinke korting gegeven welke probleem zou oplossen.
Tegenwoordig sturen ze die kabel gratis op, dus dat is al een hele verbetering. Ziggo kun je moelijk aansprakelijk houden voor de kwaliteit van kabels in je huis die zij niet geleverd hebben.

Re: Ziggo melding E48 32

Geplaatst: 01 jun 2015 22:18
door Teunbosseman
tenormin schreef:
Teunbosseman schreef:
tenormin schreef:Had deze melding ook, voor Ziggo-UPC. Lag inderdaad aan de coax kabel, niet aan Ziggo. Was gemakkelijk te verhelpen door nieuwe splitter, klusjesman heeft dat gedaan en kon weer normaal TV kijken.

Mwah, ligt wel bietje bij upc/ziggo opdat deze de frequenties heeft gewijzigd hebben diverse kanalen ineens blokken / ruis / storing.

In mijn geval was mijn vrij nieuwe Hirschman kabel met zelfde keurmerk als ziggo/upc ineens de boosdoenert.
Wel heeft, toen nog upc, een nieuwe kabel met flinke korting gegeven welke probleem zou oplossen.
Teun, ik kreeg deze foutmelding voor Ziggo en UPG "gingen trouwen". :mrgreen:

Maar TS niet....en ikzelf ook niet.

Maar je schrijft dat aan je kabel lag en een klusjesman heeft de splitter vervangen ?? Deze heeft niet de kabel vervangen ??

Re: Ziggo melding E48 32

Geplaatst: 02 jun 2015 09:50
door tenormin
Teunbosseman schreef: Teun, ik kreeg deze foutmelding voor Ziggo en UPG "gingen trouwen". :mrgreen:

Maar TS niet....en ikzelf ook niet.

Maar je schrijft dat aan je kabel lag en een klusjesman heeft de splitter vervangen ?? Deze heeft niet de kabel vervangen ??[/quote]

Ja, ook de kabel, lekker belangrijk.

Re: Ziggo melding E48 32

Geplaatst: 04 jun 2015 10:32
door Teunbosseman
tenormin schreef:
Teunbosseman schreef: Teun, ik kreeg deze foutmelding voor Ziggo en UPG "gingen trouwen". :mrgreen:

Maar TS niet....en ikzelf ook niet.

Maar je schrijft dat aan je kabel lag en een klusjesman heeft de splitter vervangen ?? Deze heeft niet de kabel vervangen ??
Ja, ook de kabel, lekker belangrijk.[/quote]


Tsja, voor jou blijkbaar wel :mrgreen:

Re: Ziggo melding E48 32

Geplaatst: 04 jun 2015 10:55
door Teunbosseman
olaf79 schreef:
Teunbosseman schreef:
tenormin schreef:Had deze melding ook, voor Ziggo-UPC. Lag inderdaad aan de coax kabel, niet aan Ziggo. Was gemakkelijk te verhelpen door nieuwe splitter, klusjesman heeft dat gedaan en kon weer normaal TV kijken.

Mwah, ligt wel bietje bij upc/ziggo opdat deze de frequenties heeft gewijzigd hebben diverse kanalen ineens blokken / ruis / storing.
Dit was nodig om een grotere internet snelheid te bieden en meer kanalen. Probleem zit bij inwerking van vreemde signalen (bijvoorbeeld 4g) op de kabels in huis. Deze zijn vaak niet goed afgeschermd door ouderdom of gewoon omdat ze goedkoop zijn.
In mijn geval was mijn vrij nieuwe Hirschman kabel met zelfde keurmerk als ziggo/upc ineens de boosdoenert.
Wel heeft, toen nog upc, een nieuwe kabel met flinke korting gegeven welke probleem zou oplossen.
Tegenwoordig sturen ze die kabel gratis op, dus dat is al een hele verbetering. Ziggo kun je moelijk aansprakelijk houden voor de kwaliteit van kabels in je huis die zij niet geleverd hebben.

De kabel welke ze opsturen is te kort, geloof 1,5 mtr en ik heb 7,5 mtr.
Zoals ik schreef, deze 7,5 mtr heb ik met flinke korting gekregen.

Dat Ziggo niet aansprakelijk is voor de kwaliteit van de kabels welke zij niet hebben geleverd kan ik mij gedeeltelijk in vinden.

Ik heb geen goedkoop Ac-tion kabeltje liggen maar een dure Hirschmann met exact hetzelfde keurmerk als Ziggo/Upc.
Ik ga binnenkort de Hirschmann eruit halen en vervangen door de Ziggo kabel ( weer een pokke werk ) en we zullen zien of verbetert is.......ik denk van niet maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Re: Ziggo melding E48 32

Geplaatst: 04 jun 2015 11:52
door bprosman
( weer een pokke werk )
Ik zou m eerst een avondje of wat "buitenom" leggen voor je veel moeite gaat doen.

Re: Ziggo melding E48 32

Geplaatst: 04 jun 2015 12:43
door Teunbosseman
bprosman schreef:
( weer een pokke werk )
Ik zou m eerst een avondje of wat "buitenom" leggen voor je veel moeite gaat doen.

Das een goeie.....daar was ik waarschijnlijk pas opgekomen als ik eraan was begonnen :mrgreen:

Heb sinds kort de CI++ module en wat mij opvalt zijn de verschillende kanaalsterktes welke worden weer gegeven.

Bv sbs staat op 90% maar rtl8 varierend van niks geen beeld tot 45%
We zullen zien wat de andere kabel gaat doen.

Re: Ziggo melding E48 32

Geplaatst: 05 jun 2015 21:57
door haljamar