Op 27 augustus '14 heb ik een Asus T100TA-zwart ter waarde van €339,- gekocht bij Dixons. Echter begonnen de problemen al snel, mijn laptop viel zomaar uit terwijl de accu nog niet leeg was. Na een poos heb ik dan ook besloten om mijn laptop ter reparatie op te sturen (26-3-'15). Na een week of 2 heb ik deze terug gekregen. Er was een herconfiguratie van het systeem uitgevoerd. Daarbij werd er nog een opmerking gedaan met een *, maar de uitleg was niet op de Reparatienota te herkennen.
Twee weken geleden is mijn laptop weer enkele malen uitgevallen zonder reden en met een volle accu (minstens 40%). Hierop heb ik met de Dixons klachtenservice en een filiaal gebeld. Ik zou de laptop voor de tweede maal moeten opsturen ter reparatie.
Hier ben ik uiteraard niet blij mee en ik heb gevraagd hoe vaak zij een reparatie uit moeten voeren voordat zij een ander product aan zullen bieden. Hierop was het antwoord dat na de derde reparatie, contact op zou worden genomen met de fabrikant voor eventuele vervolgstappen.
Aangezien de reparatie de vorige keer bestond uit een systeemupdate, ben ik niet blij met het plan om mijn laptop weer ter reparatie op sturen. Een dergelijke update kan ik namelijk ook zelf laten uitvoeren en dan ben ik mijn laptop niet twee weken kwijt!
Na een telefoontje met o.a. de Consuwijzer, is duidelijk geworden dat nergens in de wet staat opgenomen dat een bedrijf drie keer de kans moet krijgen om een product te repareren alvorens over te gaan op vervolgstappen.
Nu heb ik ook iets gehoord over het zogenaamde retentierecht.
Wie kan mij advies geven?
Alvast heel erg bedankt!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dixons Reparatie Laptop Voor Tweede x Kapot!
-
Re: Dixons Reparatie Laptop Voor Tweede x Kapot!
Nadeel van internet is dat iedereen denkt alle wijsheid te bezitten en zo niet dan is er vast wel een forum waarop je nuttige (en nutteloze) antwoorden kan krijgen.
Maar eigenlijk is het vrij simpel denk ik. Als U de laptop niet bij Dixons brengt zal deze niet onder garantie gerepareerd kunnen worden op welke wijze dan ook. Het is uw eigen keuze.
Een uitvallende computer (en daaronder vallen ook laptops) kan heel veel oorzaken hebben. Om er maar een paar te noemen:
- warmte problemen. De ventilatoren blazen lucht naar buiten, maar ergens komt die (met stof) ook weer binnen
- verkeerd gebruik. Op een stoffen ondergrond (schoot, tafelkleed, bed) zal het apparaat warmer worden dan op een vlakke harde ondergrond
- virussen (ja U hebt ze natuurlijk niet want dat overkomt alleen anderen)
- produktie fouten. Helaas, maar dan moeten er zaken vervangen worden.
- kapotte onderdelen (zoals fan's, geheugen modules) die pas bij (langer) gebruik aan het licht komen.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
En het lijkt me, dat er nu niet weer een systeemupdate (ook zo'n lekker vaag begrip) gedaan zal worden, want die is pas gedaan toch.
En retentie recht is hier waarschijnlijk niet van toepassing, maar dat heb ik via Google gevonden en dus kan het zo maar zijn, dat het wel van toepassing is
Maar eigenlijk is het vrij simpel denk ik. Als U de laptop niet bij Dixons brengt zal deze niet onder garantie gerepareerd kunnen worden op welke wijze dan ook. Het is uw eigen keuze.
Een uitvallende computer (en daaronder vallen ook laptops) kan heel veel oorzaken hebben. Om er maar een paar te noemen:
- warmte problemen. De ventilatoren blazen lucht naar buiten, maar ergens komt die (met stof) ook weer binnen
- verkeerd gebruik. Op een stoffen ondergrond (schoot, tafelkleed, bed) zal het apparaat warmer worden dan op een vlakke harde ondergrond
- virussen (ja U hebt ze natuurlijk niet want dat overkomt alleen anderen)
- produktie fouten. Helaas, maar dan moeten er zaken vervangen worden.
- kapotte onderdelen (zoals fan's, geheugen modules) die pas bij (langer) gebruik aan het licht komen.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
En het lijkt me, dat er nu niet weer een systeemupdate (ook zo'n lekker vaag begrip) gedaan zal worden, want die is pas gedaan toch.
En retentie recht is hier waarschijnlijk niet van toepassing, maar dat heb ik via Google gevonden en dus kan het zo maar zijn, dat het wel van toepassing is