Pitlo Huur Beheer Rotterdam betaalt borg niet terug.
Geplaatst: 27 mei 2015 12:33
Mijn dochter is pas verhuisd nadat zij haar studie had afgerond. Zij had particulier een appartement gehuurd met als tussen persoon Pitlo Huur Beheer in Rotterdam. Naar mijn idee proberen zij op een slinkse manier om de borg niet terug te betalen.
Het volgende is ons overkomen.
Al direct bij het betreden van de woning hebben wij een klacht is ingediend aangaande kapotte ramen en cv. Er zaten hele kieren in en ze sloten niet goed waardoor het eigenlijk onleefbaar was en ze hoge stookkosten moesten maken. Een brief gestuurd met een klacht hierover en aangegeven dat wij een tegemoetkoming of schadevergoeding gepast zouden vinden. Hierop is verder geen reactie gekomen. Teleurstellend is wel dat het eerste halfjaar volledig huur is gerekend, terwijl niet is geleverd wat de afspraak was. Dat de ramen geplaatst zouden zijn. Dan lijkt mij dit erg ongepast om nu dit zo af te handelen en de borg achter te houden. Ze zijn bij de oplevering ook in gebreke gebleven. Communicatie is erg moeilijk bij dit bedrijf en op mails krijg je nooit reactie. Toen hadden wij er al een raar gevoel over Pitlo Huur Beheer.
Toen de huur is opgezegd is het volgende gebeurd:
Bij de voorinspectie waarbij de desbetreffende meneer maar 2 minuten binnen is geweest is niet duidelijk aangegeven wat er bij de eindoplevering verwacht werd. Ook is dit niet schriftelijk vastgelegd.
Mijn dochter heeft om een schriftelijke bevestiging gevraagd van de voorinspectie om misverstanden te voorkomen. Hier is niet op gereageerd en hebben wij dus geen kans gekregen om evt. punten op te lossen en zijn er dus toch misverstanden ontstaan. Maar dit is juist hun bedoeling, dan kunnen ze de borg achter houden.
Graag wilde ik vragen om advies over wat wij nog kunnen doen. Wat ik zo onrechtvaardig vindt is dat zij er al bij voorhand op uit zijn je borg niet te betalen. Ze reageren nergens op en komen ineens met dingen die te gek voor woorden zijn. Ze weten dat je voor 550 euro geen advocaat gaat inhuren omdat je dan meer kwijt bent dan de borg. Dat is hun insteek. Je staat gewoon machteloos en laat het dan maar zitten.
Misschien kan Radar hier eens aandacht aan besteden want dit is een veel voorkomend probleem. Waar ik echt last van heb is dat 550 voor mijn dochter veel geld is en zij dit nu kwijt is.
Ik heb wel alle correspondentie , mails etc. bewaard .
Groetjes Marleen
Het volgende is ons overkomen.
Al direct bij het betreden van de woning hebben wij een klacht is ingediend aangaande kapotte ramen en cv. Er zaten hele kieren in en ze sloten niet goed waardoor het eigenlijk onleefbaar was en ze hoge stookkosten moesten maken. Een brief gestuurd met een klacht hierover en aangegeven dat wij een tegemoetkoming of schadevergoeding gepast zouden vinden. Hierop is verder geen reactie gekomen. Teleurstellend is wel dat het eerste halfjaar volledig huur is gerekend, terwijl niet is geleverd wat de afspraak was. Dat de ramen geplaatst zouden zijn. Dan lijkt mij dit erg ongepast om nu dit zo af te handelen en de borg achter te houden. Ze zijn bij de oplevering ook in gebreke gebleven. Communicatie is erg moeilijk bij dit bedrijf en op mails krijg je nooit reactie. Toen hadden wij er al een raar gevoel over Pitlo Huur Beheer.
Toen de huur is opgezegd is het volgende gebeurd:
Bij de voorinspectie waarbij de desbetreffende meneer maar 2 minuten binnen is geweest is niet duidelijk aangegeven wat er bij de eindoplevering verwacht werd. Ook is dit niet schriftelijk vastgelegd.
Mijn dochter heeft om een schriftelijke bevestiging gevraagd van de voorinspectie om misverstanden te voorkomen. Hier is niet op gereageerd en hebben wij dus geen kans gekregen om evt. punten op te lossen en zijn er dus toch misverstanden ontstaan. Maar dit is juist hun bedoeling, dan kunnen ze de borg achter houden.
Graag wilde ik vragen om advies over wat wij nog kunnen doen. Wat ik zo onrechtvaardig vindt is dat zij er al bij voorhand op uit zijn je borg niet te betalen. Ze reageren nergens op en komen ineens met dingen die te gek voor woorden zijn. Ze weten dat je voor 550 euro geen advocaat gaat inhuren omdat je dan meer kwijt bent dan de borg. Dat is hun insteek. Je staat gewoon machteloos en laat het dan maar zitten.
Misschien kan Radar hier eens aandacht aan besteden want dit is een veel voorkomend probleem. Waar ik echt last van heb is dat 550 voor mijn dochter veel geld is en zij dit nu kwijt is.
Ik heb wel alle correspondentie , mails etc. bewaard .
Groetjes Marleen