Pagina 1 van 1

Ziggo) Slechte verbinding en monteur zou tussen 5 en 10 kome

Geplaatst: 27 mei 2015 22:21
door mastermark1983
Ziggo Verbinding (zeer slecht) al een jaar lang
Gebeld naar de klantenservice dat mijn verbinding niet goed is en gevraagd voor een nieuw modem , word er meteen geadviseerd om het nieuwe pakket te nemen waarbij je een nieuw modem telefoon en decoder opnieuw krijgt (NIET DUS) heb alleen een decoder gekregen .
2 weken verder technische afdeling gebeld nu blijkt het voor mijn modem niet in orde te zijn .
"We sturen een monteur tussen 17:00 en 22:00 uur " (modem staat in de kinderkamer) vond het niet fijn dat ze laat wilden komen (het is nu 22:18 en ze zijn er nog niet) ze komen niet meer ook denk ik

Mvg Mark v E

Re: Ziggo) Slechte verbinding en monteur zou tussen 5 en 10 kome

Geplaatst: 28 mei 2015 13:46
door Barre Barry
Heeft Ziggo dat modem in je kinderlkamer gezet? Het lijkt mij sterk dat je AOP daar ook zit.

Waarom spreek je geen andere dag af als het tijdstip je niet uitkomt?

Re: Ziggo) Slechte verbinding en monteur zou tussen 5 en 10 kome

Geplaatst: 28 mei 2015 14:28
door bprosman
Heeft Ziggo dat modem in je kinderlkamer gezet? Het lijkt mij sterk dat je AOP daar ook zit.
Lijkt me inderdaad wel erg ver weg, zou de signaalwaarden op het modem wel eens willen zien.

Re: Ziggo) Slechte verbinding en monteur zou tussen 5 en 10 kome

Geplaatst: 28 mei 2015 16:51
door mastermark1983
Aansluiting van de tv en telefoon zitten daar ook
En er kon volgende week pas iemand komen , dus ik zei doe maar tussen 17:00 en 22:00
Maar er is niemand geweest .
En hier nog een reply op me mail:
Beste meneer/mevrouw ,

Bij ons n het systeem is te zien dat er reeds contact is geweest met ons en dat je een afspraak hebt gemaakt voor een monteur.

Nog een vraag?
Wij staan online dag en nacht voor je klaar met handige oplossingen op maat en slimme stappenplannen voor bijvoorbeeld installaties.
Daarna nog een vraag? Of bel je liever? Bekijk onze contactgegevens en openingstijden.


Fijne dag,

Medewerker Klantenservice

Re: Ziggo) Slechte verbinding en monteur zou tussen 5 en 10 kome

Geplaatst: 28 mei 2015 16:55
door mastermark1983
bprosman schreef:
Heeft Ziggo dat modem in je kinderlkamer gezet? Het lijkt mij sterk dat je AOP daar ook zit.
Lijkt me inderdaad wel erg ver weg, zou de signaalwaarden op het modem wel eens willen zien.
Waar kan ik dat vinden ????
Startup Procedure
Acquired Downstream Status Completed
Upstream Ranging Status Completed
Docsis DHCP Status Completed
Docsis TFTP Status Completed
Docsis TOD Status Completed
Security Status Enabled / BPI+



Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections
1 Locked QAM256 186000000 Hz -3.1 dBmV 40.8 dB -36 dBc
2 Locked QAM256 178000000 Hz -2.4 dBmV 35.4 dB -0 dBc
3 Locked QAM256 194000000 Hz -3.5 dBmV 40.3 dB -35 dBc
4 Locked QAM256 202000000 Hz -4.1 dBmV 40.3 dB -34 dBc
5 Locked QAM256 210000000 Hz -3.2 dBmV 40.4 dB -35 dBc
6 Locked QAM256 218000000 Hz -3.6 dBmV 39.9 dB -35 dBc
7 Locked QAM256 226000000 Hz -3.9 dBmV 34.3 dB -0 dBc
8 Locked QAM256 234000000 Hz -4.5 dBmV 40.1 dB -35 dBc

Correctables Uncorrectables
210448 109060


Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 45.5 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 45.0 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 43.7 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 43.2 dBmV

Re: Ziggo) Slechte verbinding en monteur zou tussen 5 en 10 kome

Geplaatst: 28 mei 2015 17:29
door sjohie
mastermark1983 schreef:
bprosman schreef:
Heeft Ziggo dat modem in je kinderlkamer gezet? Het lijkt mij sterk dat je AOP daar ook zit.
Lijkt me inderdaad wel erg ver weg, zou de signaalwaarden op het modem wel eens willen zien.
Waar kan ik dat vinden ????
Startup Procedure
Acquired Downstream Status Completed
Upstream Ranging Status Completed
Docsis DHCP Status Completed
Docsis TFTP Status Completed
Docsis TOD Status Completed
Security Status Enabled / BPI+



Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections
1 Locked QAM256 186000000 Hz -3.1 dBmV 40.8 dB -36 dBc
2 Locked QAM256 178000000 Hz -2.4 dBmV 35.4 dB -0 dBc
3 Locked QAM256 194000000 Hz -3.5 dBmV 40.3 dB -35 dBc
4 Locked QAM256 202000000 Hz -4.1 dBmV 40.3 dB -34 dBc
5 Locked QAM256 210000000 Hz -3.2 dBmV 40.4 dB -35 dBc
6 Locked QAM256 218000000 Hz -3.6 dBmV 39.9 dB -35 dBc
7 Locked QAM256 226000000 Hz -3.9 dBmV 34.3 dB -0 dBc
8 Locked QAM256 234000000 Hz -4.5 dBmV 40.1 dB -35 dBc

Correctables Uncorrectables
210448 109060


Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 45.5 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 45.0 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 43.7 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 43.2 dBmV
Precies op die plek, bij "power", En zoals ik het hier lees, zijn die waarden wel goed. Daar kan je ook meer technische info vinden trouwens.

Als er dan toch problemen zijn, is vaak een slechte kabel of connector, een slecht afgemonteerd AOP (kastje van Ziggo aan de muur), of een versterker die niet helemaal goed meer is.

Re: Ziggo) Slechte verbinding en monteur zou tussen 5 en 10 kome

Geplaatst: 28 mei 2015 17:46
door Barre Barry
mastermark1983 schreef:Aansluiting van de tv en telefoon zitten daar ook
En er kon volgende week pas iemand komen , dus ik zei doe maar tussen 17:00 en 22:00
Dan heb jij daar toch zelf voor gekozen? :roll: Bovendien heb jij of 1 van de vorige bewoners van een kamer die daar duidelijk niet voor bedoeld was een kinderkamer gemaakt. Is het dan de schuld van Ziggo dat ze juist in die kamer moeten zijn? :roll:

Re: Ziggo) Slechte verbinding en monteur zou tussen 5 en 10 kome

Geplaatst: 28 mei 2015 18:23
door mastermark1983
Het is een oudere woning , gewoon een voorkamer (het is aan de voorkant van het huis )
misschien hadden ze er een reden voor ;)

Maar er is nog steeds geen monteur geweest
En de klantenservice word je ook niet vrolijk van

Re: Ziggo) Slechte verbinding en monteur zou tussen 5 en 10 kome

Geplaatst: 28 mei 2015 19:03
door ciske
FB , Twitter al je klacht neer gezet? Ben het wel met je eens dat het niet netjes is dat de monteur niet gekomen is.

Re: Ziggo) Slechte verbinding en monteur zou tussen 5 en 10 kome

Geplaatst: 28 mei 2015 19:20
door Har06
mastermark1983 schreef:Het is een oudere woning , gewoon een voorkamer (het is aan de voorkant van het huis )
misschien hadden ze er een reden voor ;)

Maar er is nog steeds geen monteur geweest
En de klantenservice word je ook niet vrolijk van
De klantenservice zit er om klanten te helpen, amusement leveren ze er niet bij, zijn monteurs s,avonds op pad??????

Re: Ziggo) Slechte verbinding en monteur zou tussen 5 en 10 kome

Geplaatst: 28 mei 2015 19:23
door ciske
Har06 schreef: zijn monteurs s,avonds op pad??????

Ja Har, ook bij mij is er eens een monteur in de avond geweest, zou gek zijn als dat niet kan. Dan moet je steeds vrij nemen.

Re: Ziggo) Slechte verbinding en monteur zou tussen 5 en 10 kome

Geplaatst: 28 mei 2015 23:20
door mastermark1983
En dan tijdsblokken van 5 uur dat is niet te doen met een druk gezinsleven
Ik werk zelf bij een installatie bedrijf daar werken ze gewoon met blokken van 2 uur en kan gewoon klanten van te voren bellen bij ziggo doen ze dat niet

Re: Ziggo) Slechte verbinding en monteur zou tussen 5 en 10 kome

Geplaatst: 29 mei 2015 08:31
door sjohie
mastermark1983 schreef:En dan tijdsblokken van 5 uur dat is niet te doen met een druk gezinsleven
Ik werk zelf bij een installatie bedrijf daar werken ze gewoon met blokken van 2 uur en kan gewoon klanten van te voren bellen bij ziggo doen ze dat niet
Tenzij jullie ook >3 miljoen klanten bedienen in heel Nederland, is dat geen vergelijking die je zo even kan maken. :wink:

Re: Ziggo) Slechte verbinding en monteur zou tussen 5 en 10 kome

Geplaatst: 29 mei 2015 10:26
door bprosman
@Sjohie,
Vind stream 2 en 7 nogal uit de toon vallen (0dB microreflections) , voor zover ik weet Mogen die niet hoger zijn dan -25dB. Ergens (letterlijk) een "kink in de kabel" ?, of een rotte, gecorrodeerde connector ?
Vind het aantal "uncorrectables" ook wel wat hoog, ik weet niet hoe lang het modem aan staat, deze staat bij mij op 14 na 20 dagen.