NS Jaartraject abonnement
Geplaatst: 28 mei 2015 15:21
Augustus 2014 stopte mijn dienstverband bij mijn vorige werkgever in Hoofddorp en ik heb keurig telefonisch de eerste week van augustus mijn jaartraject abonnement van Duivendrecht naar Hoofddorp opgezegd. Dit was allemaal prima verlopen en ik werd vriendelijk geholpen met mijn verzoek.
Een maand later wordt er tóch nog een bedrag van ca. 123 euro van mijn rekening afgeschreven door de NS. Ik storneer dit bedrag uiteraard en hang direct weer aan de telefoon met de klantenservice.
''Ja maar mevrouw, u had uw OV pas terug moeten sturen''. Deze informatie was NIET verschaft en ik had de pas daarom ook doorgeknipt en weggegooid. Ik diende na dit telefoongesprek een formulier in te vullen dat ik geen gebruik meer maakte van mijn OV pas. Iets wat naar mijn insziens -anno 2014- wel even getraceerd had kunnen worden, dat ik de pas niet meer heb gebruikt sinds de dag dat ik mij abonnement op heb gezegd, namelijk de laatste keer dat ik vanaf Hoofddorp terug naar huis ben gereisd. Het formulier heb ik opgestuurd en daarna is het stil gebleven.
Nu, mei 2015, inmiddels (genoodzaakt door tijdelijke verhuur) verhuisd naar een ander adres binnen Amsterdam ontvang ik een loonbeslag van een deurwaarder, uit naam van NS Reiziger.
Op 19 mei stuur ik dan mijn klacht (digitaal) naar de NS en hang ik meerdere malen met een Melvin, Gabrielle, Ellie en Kelly aan de telefoon, laat ik mijn frustratie uit op Twitter. Zonder enig succes.
Beloftes dat ik word teruggebeld of gemaild worden niet nagekomen en de deurwaarder hamert mij op kosten van inmiddels €1200, bijna een heel maandsalaris (voor mij).
HOE kan ik mijn antwoord eisen bij de NS, wanneer gaan ze mij te woord staan? Ik word aan de telefoon afgepoeierd onder het mom van ''U wordt morgen gegarandeerd gecontact'' of ''De afdeling is nu al gesloten mevrouw, sorry (om 16:30)''.
Help mij
Een maand later wordt er tóch nog een bedrag van ca. 123 euro van mijn rekening afgeschreven door de NS. Ik storneer dit bedrag uiteraard en hang direct weer aan de telefoon met de klantenservice.
''Ja maar mevrouw, u had uw OV pas terug moeten sturen''. Deze informatie was NIET verschaft en ik had de pas daarom ook doorgeknipt en weggegooid. Ik diende na dit telefoongesprek een formulier in te vullen dat ik geen gebruik meer maakte van mijn OV pas. Iets wat naar mijn insziens -anno 2014- wel even getraceerd had kunnen worden, dat ik de pas niet meer heb gebruikt sinds de dag dat ik mij abonnement op heb gezegd, namelijk de laatste keer dat ik vanaf Hoofddorp terug naar huis ben gereisd. Het formulier heb ik opgestuurd en daarna is het stil gebleven.
Nu, mei 2015, inmiddels (genoodzaakt door tijdelijke verhuur) verhuisd naar een ander adres binnen Amsterdam ontvang ik een loonbeslag van een deurwaarder, uit naam van NS Reiziger.
Op 19 mei stuur ik dan mijn klacht (digitaal) naar de NS en hang ik meerdere malen met een Melvin, Gabrielle, Ellie en Kelly aan de telefoon, laat ik mijn frustratie uit op Twitter. Zonder enig succes.
Beloftes dat ik word teruggebeld of gemaild worden niet nagekomen en de deurwaarder hamert mij op kosten van inmiddels €1200, bijna een heel maandsalaris (voor mij).
HOE kan ik mijn antwoord eisen bij de NS, wanneer gaan ze mij te woord staan? Ik word aan de telefoon afgepoeierd onder het mom van ''U wordt morgen gegarandeerd gecontact'' of ''De afdeling is nu al gesloten mevrouw, sorry (om 16:30)''.
Help mij