Onterecht hoge factuur Tele2 en zeer slechte klantenservice
Geplaatst: 29 mei 2015 15:10
Geachte heer, mevrouw,
Begin april 2015 was mijn mobiele telefoonabonnement onterecht afgesloten. De reden hiervan was dat ik over mijn internetbundel was gegaan wat resulteerde in een factuur van 509, 67 euro!
Het eerste wat fout is gegaan is dat ik een particulier abonnement heb met een limiet van 250 euro en niet een zakelijk abonnement met een limiet van 500 euro. Mijn factuur had nooit hoger dan 250 euro mogen zijn. Dit staat los van het feit of ik de data wel of niet heb verbruikt.
Ten tweede heb ik meerdere malen online geprobeerd deze factuur van 509,67 euro te voldoen, maar door een fout op de site van tele2.nl kon ik de factuur niet met iDeal betalen. Met als gevolg dat ik nu 6 weken ben afgesloten.
Pas op 15 mei 2015 heb ik pas een brief van Tele2 met dagtekening 12 mei 2015 gehad om de facuur te voldoen om niet afgesloten te worden. Ik heb direct op 15 mei de factuur betaald. Het betreft factuurnummer 674376913. Binnen 24 uur nadat de betaling ontvangen was zou ik weer aangesloten worden. Dit was natuurlijk niet het geval waardoor ik weer zelf contact met de klantenservice moest opnemen om aangesloten te worden.
Op 9 mei 2015 heb ik een vergoeding aangevraagd via de site van Tele2. Op 21 mei kreeg ik een bericht van Tele2 dat de vergoeding in behandeling is genomen en ik binnen vijf werkdagen een reactie van de financiële afdeling zou krijgen. U kunt het al raden, ik heb nog steeds geen reactie gehad.
Ik heb inmiddels rond de 7-8 keer contact gehad met de klantenservice en niemand kan mij helpen. Het enige wat meerdere medewerkers hebben bevestigd is dat ik nooit een factuur van 500 euro zou hebben mogen krijgen, maar max. 250 euro.
Ik wil z.s.m. de 250 euro en mijn abonnementskosten van de afgelopen twee maanden teruggestort op mijn rekening krijgen en geen credit of wat dan ook.
Gr.
Analida
Begin april 2015 was mijn mobiele telefoonabonnement onterecht afgesloten. De reden hiervan was dat ik over mijn internetbundel was gegaan wat resulteerde in een factuur van 509, 67 euro!
Het eerste wat fout is gegaan is dat ik een particulier abonnement heb met een limiet van 250 euro en niet een zakelijk abonnement met een limiet van 500 euro. Mijn factuur had nooit hoger dan 250 euro mogen zijn. Dit staat los van het feit of ik de data wel of niet heb verbruikt.
Ten tweede heb ik meerdere malen online geprobeerd deze factuur van 509,67 euro te voldoen, maar door een fout op de site van tele2.nl kon ik de factuur niet met iDeal betalen. Met als gevolg dat ik nu 6 weken ben afgesloten.
Pas op 15 mei 2015 heb ik pas een brief van Tele2 met dagtekening 12 mei 2015 gehad om de facuur te voldoen om niet afgesloten te worden. Ik heb direct op 15 mei de factuur betaald. Het betreft factuurnummer 674376913. Binnen 24 uur nadat de betaling ontvangen was zou ik weer aangesloten worden. Dit was natuurlijk niet het geval waardoor ik weer zelf contact met de klantenservice moest opnemen om aangesloten te worden.
Op 9 mei 2015 heb ik een vergoeding aangevraagd via de site van Tele2. Op 21 mei kreeg ik een bericht van Tele2 dat de vergoeding in behandeling is genomen en ik binnen vijf werkdagen een reactie van de financiële afdeling zou krijgen. U kunt het al raden, ik heb nog steeds geen reactie gehad.
Ik heb inmiddels rond de 7-8 keer contact gehad met de klantenservice en niemand kan mij helpen. Het enige wat meerdere medewerkers hebben bevestigd is dat ik nooit een factuur van 500 euro zou hebben mogen krijgen, maar max. 250 euro.
Ik wil z.s.m. de 250 euro en mijn abonnementskosten van de afgelopen twee maanden teruggestort op mijn rekening krijgen en geen credit of wat dan ook.
Gr.
Analida