Beste lezers,
Heb op dit moment een discussie lopen met een webwinkel alwaar wij inmiddels anderhalve maand op onze spullen wachten.
De eerste zending is bij de douane gestopt en de tweede zending zou vanuit Amsterdam gedaan zijn zo'n anderhalve week geleden.
Beide zendingen zijn door ons niet ontvangen.
Volgens de webwinkel is deze tweede zending "netjes" afgeleverd, dit is men nagegaan bij de pakket service Hong Kong mail.
Om nu een onderzoek te laten starten door Hong Kong mail dienen wij een document, getekend en wel, op te sturen naar de webwinkel.
In dit document staat dat dit rechtsgeldig is en dat men dit kan gebruiken mocht er uit het onderzoek naar voren komen dat het pakket wel afgeleverd is.
Heb inmiddels al aardig wat spullen besteld op internet, er is ook wel eens wat fout gegaan maar altijd netjes opgelost daarbij heb ik nog nooit zo'n document hoeven invullen.
Graag jullie mening en ervaringen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rechtsgeldig document invullen om levering te controleren?
Re: Rechtsgeldig document invullen om levering te controleren?
Waarom is de eerste zending bij de douane gestopt?
Omdat de douane altijd het leven van mensen zuur probeert te maken.mh73 schreef:Waarom is de eerste zending bij de douane gestopt?
Er zijn ook andere redenen voor, olaf. Anders wordt de zending vroeg of laat wel vrij gegeven. Ik importeer voor mijn webshop al jaren alles uit China en ik heb nog nooit problemen met de douane gehad.