LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ex UPC klanten dupe van overname Ziggo

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Ruud S

Ex UPC klanten dupe van overname Ziggo

Ongelezen bericht door Ruud S »

Voormalige klanten van UPC zijn op zijn zachts gezegd ontevreden met Ziggo sinds de overname doordat bedrijf en het gerommel op de frequentie, en zenderverlies per 1 juni. Via mijn zeer kleine website en sociale media vroeg ik aan mensen in mijn omgeving wat zij vonden van Ziggo. Dat had ik beter niet kunnen doen!

Ten eerste werd er voor de fusie al aangekondigd door UPC dat de frequentie of zenderindeling ging veranderen per 1 april. Daarbij kwam nog een wijziging in de tarieven. Hoewel dit persoonlijk goed uitpakte voor mij met - 0,05 eurocent. Zenders 13th Street en Syfy kwamen te vervallen. Dit was dus voor de fusie. Bij Ziggo had men dus al snode plannen in petto voor het UPC gebied.

Na de zenderindeling of verandering in de frequentie begon de ellende bij de ex-UPC klanten! Storingen van allerlei aard. Wifi uitval of instabiel, geen internet of kunnen bellen. Op TV verschenen ineens jawel de bekende strepen en blokjes. Geluid loopt niet synchroon met beeld of het blijft spontaan stilstaan. Diensten zoals Sport1 of Netflix zijn op curieuze wijze ineens niet meer te ontvangen! Mailtjes komen ook soms veel te laat aan en zonder datum erbij in het mailprogramma. Bij Ziggo begrijpen ze er niet veel van hoe dit kan, en ik eigenlijk ook niet. Wel lastig als je met smart op een mail zit te wachten. Het bedrijf waar ik de mail van moest ontvangen was automatisch via een website verstuurd, maar never nooit aangekomen toen ik naar het desbetreffende bedrijf belde. Zij konden zien dat deze wel verstuurd was! Men probeert uit alle macht de vele problemen op te lossen, maar de stroom met klachten houdt maar aan.

Toen gebeurde bijna het onmogelijke! Ziggo verhoogd zijn tarieven met €1,00 en de beltarieven gaan met 0,01 eurocent omhoog naar 0,10 cent. Allemaal niet spectaculair? Nou ja als je de kwaliteit dus bekijkt lijkt mij dat niet juist. Het bel tarief zou men kunnen ondervangen door een extra component toe te voegen van "Volop bellen". Kosten €10,95 extra per maand.

Sinds gisteren zijn de zenders 13Th-Street en Syfy op zwart gezet in het gebied waar UPC klanten, nu dus Ziggo, een aansluiting hebben! Je betaald dus voor een zwart beeld, en wat ervoor terugkomt weet niemand bij Ziggo die ik hierover benaderde. Misschien in de toekomst wel weer, maar de medewerker die ik aan de lijn had wist ook niets meer te melden.

Kortom het verlies van vele klanten bij Ziggo zal nog wel even doorgaan. De teller stond 3 weken geleden op 47.000. Ik wed dat het de grens van 50.000 al zeker gepasseerd zal zijn.

GJvdZ

Re: Ex UPC klanten dupe van overname Ziggo

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik ben ex-UPC klant en heb meer zenders gekregen en de klantenservice is verbeterd. Ik had met UPC nog een conflictje lopen over een schadevergoeding wegens storingen, en kort nadat het Ziggo werd is het succesvol afgehandeld.

trail46

Ongelezen bericht door trail46 »

@vogels...... Klopt, is andersom.
UPC neemt Ziggo over: veelgestelde vragen

Het moederbedrijf van UPC heeft Ziggo overgenomen. De enorme kabelaar die daardoor is ontstaan, gaat verder onder de naam Ziggo. Het is de grootste van Nederland met ruim vier miljoen huishoudens als klant. Wat heeft dit voor consequenties?
http://www.consumentenbond.nl/internetp ... iggo-over/

Jantje7

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Als ex klant van UPC i.v.m. overstap naar andere provider heb ik ook behoorlijk mijn neus gestoten. Zou nog een half jaar gebruik kunnen maken van "mijn UPC" om de facturen te bekijken en ook nog een half jaar UPC mail, die ik op doorsturen had gezet voor ik had opgezegd. Helaas, mijn UPC bestaat niet meer en ook UPC mail is weg. Het was zelfs zo sterk dat de laatste factuur niet meer zichtbaar was en ik € 7,50 moest betalen om deze thuis gestuurd te krijgen. Na dreigen met storneren is deze € 7,50 toch maar in mindering gebracht. Maar voor de rest konden ze me niet tegemoet komen......

sjaantje109

Ongelezen bericht door sjaantje109 »

Ik erger me ook rot aan Ziggo, inderdaad balkjes en strepen en blokjes, maar ook zenders die zomaar opeens verdwijnen. Nu hadden wij bij UPC het uitgebreidste pakket, en deze zenders worden er nu zomaar uitgegooid, terwijl de oorspronkelijke ziggo kijkers deze zenders nog wel hebben! Wat is dat voor onzin. Ja, leuker kunnen we het niet maken, zegt Ziggo dan nog. Durven ze nog te zeggen. Ook het probleem is dat mails in bulk later aankomen ook zeer irritant. Ik vraag me af of het abonnementsgeld
wordt verlaagd omdat je deze goede zenders mist. Ik zou trouwens zo wel 20 zenders kunnen verzinnen die zij voor mij eruit mogen gooien, maar 13th street is toch een leuke zender. We zijn zakelijke klant, daarom stap je niet zo snel over, maar je zou het met plezier doen, wat een slecht bedrijf die Ziggo.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Geen klachten was eerst UPC klant nu Ziggo, zal mij een worst wezen hoe het heet, als het maar goed doet.

sjaantje109

MichielFRL schreef:Ik heb helemaal niks gemerkt van de fusie (ex UPC gebied).
Alle zenders welke hier gekeken worden doen het nog, internet doet het nog en de telefoon ook.

Diegenen welke blokjes in het beeld hebben etc, dat wordt veroorzaakt door kwalitatief slechte bekabeling en/of stekkers. Ziggo biedt nu meer zenders aan en sommige zenders zitten op plaatsen welke gevoelig zijn voor storingen veroorzaakt door o.a. 4G netwerken.
Ziggo biedt niet meer zenders aan dan UPC. Hier zijn nu al 3 zenders verwijderd, waaronder 13th street, syfy, zogenaamd omdat ze er niet uitkwamen met de onderhandelingen. Wij hadden bij UPC het meest uitgebreide pakket, nou vallen er zenders uit, maar we blijven wel de volle mep betalen bij Ziggo!!

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Heb hier (nog steeds) 13th street hoor (kanaal 22) , en SyFy ook (kanaal 121). De 3e weet ik niet want die noemde je niet ;-)

bprosman

Ja mensen roepen allemaal dingen die veranderd zouden zijn , 3 ipv 5 kaarten, zenders die er niet meer zouden zijn. Ik merk er allemaal (nog) niks van :-)
Misschien komt het nog.

sjaantje109

Bij ons is het gisteren ook pas ingegaan. Helaas.Maar het gaat dus alleen om voormalige UPC klanten, ze hebben de buit binnen en laten die gelijk maar stikken, althans zo'n idee krijg ik. Ook om de reactie van Ziggo, zo laconiek van: Leuker kunnen we het niet maken.

bprosman

heb je blijkbaar je pakket nog niet gewijzigd sinds fusie.
Waarom zou ik ook :wink:

sjaantje109

Waarom zou ik mijn pakket gaan wijzigen??

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:Ja mensen roepen allemaal dingen die veranderd zouden zijn , 3 ipv 5 kaarten, zenders die er niet meer zouden zijn. Ik merk er allemaal (nog) niks van :-)
Misschien komt het nog.

Nou er is bij mij een zender op een ander kanaal gezet dat is SBS9, en mijn media box ging op de loop. Is opgelost door het antwoord van Olaf ( bedankt). Voor de rest mis ik volgens mij niks.

En jij zat al bij Ziggo. Van de Ziggo klanten lees je wel veel klachten.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Ook ik was UPC klant , nu dus Ziggo. Nu even een positieve noot : ik heb niets gemerkt vd wisseling, sterker nog , tot 2x toe werd mij per mail meegedeeld dat er onderhoud gepleegd zou worden , en dat er mogelijk niks zou werken , nou.. de 1e x, vorige week , niks gemerkt en vandaag de 2e x : even uit de ether geweest en alles doet het gewoon, geen blokjes, geen storingen , niks nada noppes. Tot nu toe dus tevreden :D

organo

Ongelezen bericht door organo »

Bij mij ook zenders weg. maar het ergste is dat ik bij UPC onbeperkt bellen had. Nu betaal ik verbuikskosten. Ik heb nu 2 rekeningen gehad, april en mei, beide ongeveer 28 euro hoger dan vroeger.
Snel een andere provider.

Rienx

Ongelezen bericht door Rienx »

Maar hoe het ook zei, wie heeft wie nu over genomen of een fusie, ik als voorheen UPC gebruiken ben er slechter van geworden. Regelmatig blokken of stilstand beeld op tv en veel langzamer internet. Kom bij internet op een top moment niet eens aan de helft van de 50 Mbits/sec. Wel het duurder maken. Tros Rader word het is niet tijd om aandacht in het nieuwe seizoen er aan te besteden gezien de vele klachten hier en bij consumentenbond.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

organo schreef:Bij mij ook zenders weg. maar het ergste is dat ik bij UPC onbeperkt bellen had. Nu betaal ik verbuikskosten. Ik heb nu 2 rekeningen gehad, april en mei, beide ongeveer 28 euro hoger dan vroeger.
Snel een andere provider.

Als je UPC onbeperkt bellen had behoor je dat nu nog steeds te hebben. En bij Ziggo bestaat dit ook -->
https://www.ziggo.nl/bellen/volop-bellen/

Ik heb buitenland erbij en dit pakket bestaat niet meer bij Ziggo maar is gewoon overgenomen door Ziggo.

Moet eerlijk zeggen dat Ziggo mij wel goed heeft geholpen met de blokken en strepen en storend beeld sinds de fusie en daarbijhorende frequentie wijzigen.

Internetsnelheid is zo te zien nog hetzelfde.

Bij mij bleek de storing uiteindelijk in een splitter te zitten in de meterkast. Dus kabel vervangen was achteraf helemaal niet nodig, maar ala.....dan heb ik hopelijk voorlopig weer het nieuwste.
Kreeg gratis een nieuwe splitter van Ziggo ( niet die metalen splitter want die had ik al en dat was de oorzaak maar een platte )

S6 ermee !

organo

Ongelezen bericht door organo »

Ik betaalde bij UPC 10 cent per gesprek buitenland. Ziggo doet dit niet en betaal per minuut. Ze willen dit niet veranderen. Z.g nieuwe voorwaarden. Heb hier 3 maal over gebeld en krijg steeds hetzelfde antwoord. Daarom andere provider zoeken

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

organo schreef:Ik betaalde bij UPC 10 cent per gesprek buitenland. Ziggo doet dit niet en betaal per minuut. Ze willen dit niet veranderen. Z.g nieuwe voorwaarden. Heb hier 3 maal over gebeld en krijg steeds hetzelfde antwoord. Daarom andere provider zoeken

Maar zat buitenland bellen wel in je pakket ? Ik haal dit niet uit je OP en dan betaal je inderdaad de nieuwe tarieven opdat Ziggo deze optie niet heeft tov Upc.

Bij mij blijft hetzelfde en wordt maandelijks de gebelde tijden omgezet naar aantal gesprekken keer 10ct.

hans16011979

Ongelezen bericht door hans16011979 »

MichielFRL schreef:Ik heb helemaal niks gemerkt van de fusie (ex UPC gebied).
Alle zenders welke hier gekeken worden doen het nog, internet doet het nog en de telefoon ook.

Diegenen welke blokjes in het beeld hebben etc, dat wordt veroorzaakt door kwalitatief slechte bekabeling en/of stekkers. Ziggo biedt nu meer zenders aan en sommige zenders zitten op plaatsen welke gevoelig zijn voor storingen veroorzaakt door o.a. 4G netwerken.
hoi Michiel wat is jouw beroep om te zeggen dat het zo is?
Bij mij werken de zenders ook perfect
maar een kennis schijnt ook problemen te hebben soms.
mijn kabels zijn gewoon goed.
ik wil wel weten hoe jij aan die informatie komt en of het gewoon jouw beroep is.

groeten hans

Gesloten