Pagina 1 van 1

Wederom teleurgesteld in ArkeFly / TUI

Geplaatst: 02 jun 2015 11:35
door JunkyDotCom
Voorafgaand; In december 2011 had ik afgezworen om ooit weer met ArkeFly te vliegen, zie mijn blog van die ervaring Nooit Meer ArkeFly

Aangezien ArkeFly (TUI) het laatste jaar reclame maken met drie nieuwe vliegtuigen en de comfortabele StarClass dacht ik dat ik het "risico" maar weer eens zou nemen.
Een pakketreis bij Arke geboekt voor 24 mei tot 1 juni 2015 naar Playa del Carmen in Mexico met de ArkeFly Dreamliner (Boeing 787) voor 2 personen in de StarClass.
Wederom een grote vergissing.

Arke boekt hun klanten in de StarClass terwijl zij vooraf weten dat op het moment van vliegen deze StarClass in de Dreamliner (Boeing 787) zal zijn opgeheven zonder dat Arke (TUI) je als klant hierover vooraf wordt bericht.
Wij werden verrast op het moment van instappen op 24 mei 2015 dat de StarClass van ArkeFly was veranderd in de Premium Comfort klasse.
Op de terugweg, 31 mei 2015, was de situatie nog schandaliger omdat de passagiers van het halve vliegtuig waren om-geboekt naar een andere klasse, er waren zelfs klanten van de Comfort Class om-geboekt naar economie rij 35, een simpelere "stoel" kan niet.
Bijna alle passagiers die op 31 mei 2015 terugvlogen in de combinatie vlucht Cuba Varadero / Mexico Cancun waren teleurgesteld tot zeer boos.
Hadden wij dit vooraf geweten hadden wij deze vakantie naar Playa del Carmen Mexico NIET bij Arke geboekt.
Het blijkt wederom dat je van noch Arke noch hun luchtvaartmaatschappij ArkeFly NIET kunt rekenen maar altijd voor verassingen komt te staan.
Natuurlijk ... Arie (TUI) zal deze verandering van StarClass naar Premium Comfort Class vergoeden, dit werd in het vliegtuig al gemeld om een klachten regen te voorkomen. Maar het blijft schandalig dat een zeer grote reisorganisatie met zoveel jaren ervaring op deze manier zonder respect met zijn klanten omgaat.
Het ontbreekt aan goede gedegen concurrentie voor Arke / ArkeFly, binnenkort TUI.

#klacht #arke #tui #arkefly #comfortclass

Re: Wederom teleurgesteld in ArkeFly / TUI

Geplaatst: 02 jun 2015 20:15
door GJvdZ
Iets met een ezel en een steen....

Re: Wederom teleurgesteld in ArkeFly / TUI

Geplaatst: 02 jun 2015 20:38
door Moneyman
Doe dan ook gewoon wat je zegt :D

Je verzuimt overigens te melden waar je op baseert dat Arke dit vooraf wist en je dus bewust zou hebben voorgelogen. Toeval, dat je zo;n belangrijk detail niet noemt?

Los daarvan: hoop dat je t fijn hebt gehad in Playa del Carmen, ik heb daar zeer goede herinneringen aan (huwelijksreis). Focus je daarop en niet op een krappere stoel, scheelt je een hoop frustratie.

Re: Wederom teleurgesteld in ArkeFly / TUI

Geplaatst: 03 jun 2015 01:05
door prem
JunkyDotCom schreef:Voorafgaand; In december 2011 had ik afgezworen om ooit weer met ArkeFly te vliegen, zie mijn blog van die ervaring Nooit Meer ArkeFly

Aangezien ArkeFly (TUI) het laatste jaar reclame maken met drie nieuwe vliegtuigen en de comfortabele StarClass dacht ik dat ik het "risico" maar weer eens zou nemen.
Een pakketreis bij Arke geboekt voor 24 mei tot 1 juni 2015 naar Playa del Carmen in Mexico met de ArkeFly Dreamliner (Boeing 787) voor 2 personen in de StarClass.
Wederom een grote vergissing.

Arke boekt hun klanten in de StarClass terwijl zij vooraf weten dat op het moment van vliegen deze StarClass in de Dreamliner (Boeing 787) zal zijn opgeheven zonder dat Arke (TUI) je als klant hierover vooraf wordt bericht.
Wij werden verrast op het moment van instappen op 24 mei 2015 dat de StarClass van ArkeFly was veranderd in de Premium Comfort klasse.
....
Hadden wij dit vooraf geweten hadden wij deze vakantie naar Playa del Carmen Mexico NIET bij Arke geboekt.


#klacht #arke #tui #arkefly #comfortclass
In essentie, wat was voor jullie het verschil tussen Comfort class naar premium comfort class? 10. Cm..?

Re: Wederom teleurgesteld in ArkeFly / TUI

Geplaatst: 03 jun 2015 08:15
door JunkyDotCom
@prem
Daar kan ik geen antwoord op geven ...
Wij hadden StarClass en zijn om-geboekt naar PremiumComfort, ik heb dus geen idee hoe de stoelen zijn in ComfortClass.

De stoelen in PremiumComfort in de Dreamliner Boeing 787 zijn groter/ruimer dan ComfortClass, hebben meer beenruimte, een aparte cabin met eigen toilet en het eten en drinken is inclusief.

Ter zijde; Deze verandering van klassen en indeling van stoelen heeft ArkeFly gedaan omdat alle vliegtuigen van TUI, inclusief Thomson en Yetair dezelfde indeling gaan krijgen werd ons verteld door de purser op de vlucht van 31 mei van Cancun naar Amsterdam.

Re: Wederom teleurgesteld in ArkeFly / TUI

Geplaatst: 03 jun 2015 08:24
door JunkyDotCom
Moneyman schreef: Je verzuimt overigens te melden waar je op baseert dat Arke dit vooraf wist en je dus bewust zou hebben voorgelogen. Toeval, dat je zo;n belangrijk detail niet noemt?
@Moneyman
Alsnog bij deze ...
Wij hebben deze reis 1 maand voor vertrek geboekt waarbij de Arke reisbureau werknemer mij vertelde dat de toestellen zouden gaan veranderen en StarClass waarschijnlijk zou gaan verdwijnen in de loop van het jaar.
Ik neem aan dat de planning van het veranderen van die ArkeFly Dreamliner toestellen niet ad-hoc binnen 1 maand is besloten maar de planning al vast stond op het moment dat wij hebben geboekt.

Re: Wederom teleurgesteld in ArkeFly / TUI

Geplaatst: 03 jun 2015 08:55
door langste adem
Ik vlieg niet graag, niet omdat ik bang ben, maar omdat als je wat langer bent zoals ik, je echt als een sardientje in zo'n vliegstuil zit.
We hebben een aantal jaar geleden ook zoiets gehad met een charter, toevallig ook van Arkefly. Zij adverteerden destijds met stoelen met extra beenruimte voor een vlucht naar de Canarische eilanden. Kort voor ons vertrek werd ons meegedeeld dat die vliegtuigen alleen werden ingezet op langere vluchten. Het beetje extra geld wat we betaald hadden voor de extra beenruimte kregen we weliswaar terug, maar als we dat hadden geweten hadden we nooit geboekt.

Wat op een gegeven moment weet je echt niet meer hoe je moet zitten , je knieen worden helemaal afgekneld. Vooral als degene die voor je zit de stoel iets naar achter zet. Je kan het bakje koffie onderweg nergens neerzetten (want het tafeltje kan niet uitgeklapt worden omdat je knieen in de weg zitten). Ik had nog geluk dat ik aan het gangpad zat, kon ik in ieder geval 1 been af en toe strekken, en af en toe staan naast de stoel. Wat ook leuk is zijn de veiligheidsinstructies die je krijgt met dat zwemvest onder je stoel. Tijdens die uitleg wordt het je duidelijk dat je reddeloos verloren zal zijn als ja dat vest ooit nodig zou hebben, want je komt er gewoon nooit en te nimmer bij .

Vaak heb je alleen het alternatief van business class, maar dan betaal je vaak het dubbele. Maar ik hoef helemaal geen gratis krantje en gratis alcoholosche versnaperingen of een andere voorkeursbehandeling, ik wil alleen maar een beetje beenruimte, en daar wil ik best meer voor betalen.

Het zal allemaal wel met centjes te maken hebben. Hoe meer stoelen er in een vliegtuig passen hoe meer er verdient wordt. Allemaal logisch. Maar adverteer er dan ook niet mee dat je extra beenruimte kan aanbieden om dat vervolgens niet waar te maken.

Re: Wederom teleurgesteld in ArkeFly / TUI

Geplaatst: 03 jun 2015 09:02
door JunkyDotCom
langste adem schreef:
We hebben een aantal jaar geleden ook zoiets gehad met een charter, toevallig ook van Arkefly. Zij adverteerden destijds met stoelen met extra beenruimte voor een vlucht naar de Canarische eilanden. Kort voor ons vertrek werd ons meegedeeld dat die vliegtuigen alleen werden ingezet op langere vluchten. Het beetje extra geld wat we betaald hadden voor de extra beenruimte kregen we weliswaar terug, maar als we dat hadden geweten hadden we nooit geboekt.
Dit is dus precies waar het mij om gaat:
Arke (TUI) verkoopt "producten" die ze niet waarmaken.
Dit is geen uitzondering maar komt regelmatig voor

Re: Wederom teleurgesteld in ArkeFly / TUI

Geplaatst: 03 jun 2015 09:14
door sjohie
JunkyDotCom schreef:Voorafgaand; In december 2011 had ik afgezworen om ooit weer met ArkeFly te vliegen, zie mijn blog van die ervaring Nooit Meer ArkeFly

Aangezien ArkeFly (TUI) het laatste jaar reclame maken met drie nieuwe vliegtuigen en de comfortabele StarClass dacht ik dat ik het "risico" maar weer eens zou nemen.
Een pakketreis bij Arke geboekt voor 24 mei tot 1 juni 2015 naar Playa del Carmen in Mexico met de ArkeFly Dreamliner (Boeing 787) voor 2 personen in de StarClass.
Wederom een grote vergissing.

Arke boekt hun klanten in de StarClass terwijl zij vooraf weten dat op het moment van vliegen deze StarClass in de Dreamliner (Boeing 787) zal zijn opgeheven zonder dat Arke (TUI) je als klant hierover vooraf wordt bericht.
Wij werden verrast op het moment van instappen op 24 mei 2015 dat de StarClass van ArkeFly was veranderd in de Premium Comfort klasse.
Op de terugweg, 31 mei 2015, was de situatie nog schandaliger omdat de passagiers van het halve vliegtuig waren om-geboekt naar een andere klasse, er waren zelfs klanten van de Comfort Class om-geboekt naar economie rij 35, een simpelere "stoel" kan niet.
Bijna alle passagiers die op 31 mei 2015 terugvlogen in de combinatie vlucht Cuba Varadero / Mexico Cancun waren teleurgesteld tot zeer boos.
Hadden wij dit vooraf geweten hadden wij deze vakantie naar Playa del Carmen Mexico NIET bij Arke geboekt.
Het blijkt wederom dat je van noch Arke noch hun luchtvaartmaatschappij ArkeFly NIET kunt rekenen maar altijd voor verassingen komt te staan.
Natuurlijk ... Arie (TUI) zal deze verandering van StarClass naar Premium Comfort Class vergoeden, dit werd in het vliegtuig al gemeld om een klachten regen te voorkomen. Maar het blijft schandalig dat een zeer grote reisorganisatie met zoveel jaren ervaring op deze manier zonder respect met zijn klanten omgaat.
Het ontbreekt aan goede gedegen concurrentie voor Arke / ArkeFly, binnenkort TUI.

#klacht #arke #tui #arkefly #comfortclass
Arke de touroperator, en Arkefly, die zoals de naam doet vermoeden de vliegmaatschappij is, zijn 2 aparte bedrijven binnen het TUI concern. Het kan dus zeer wel zo zijn, zeker gezien het feit dat reisorganisaties ruim van te voren stoelen inkopen bij de vliegmaatschappijen, dat er na het drukken van de gidsen en bouwen van de website door Arke de touroperator, er door Arkefly de vliegmaatschappij is geschoven met de vliegtuigen, waardoor dit zo is gegaan. Zoals breeduit in het nieuws is geweest de laatste 1½ jaar, zijn er nogal wat problemen met de 787 vloot geweest, en ook vertraagde leveringen. Dat zijn factoren waar heel TUI niks aan kan doen.

Overigens hebben wij die vlucht naar Cuba begin maart gemaakt met de 787 van Tui, en dat ging allemaal prima. Onze duoseat was er gewoon, niks geen gedoe, en ik heb nergens in het vliegtuig mensen horen klagen over iets als dit. En op zo'n lange vlucht spreek je toch echt nog wel eens een medepassagier. :wink:

Maar goed, dat wordt dan volgende keer Air Berlin naar Cuba.

Re: Wederom teleurgesteld in ArkeFly / TUI

Geplaatst: 03 jun 2015 22:28
door Moneyman
JunkyDotCom schreef:
Moneyman schreef: Je verzuimt overigens te melden waar je op baseert dat Arke dit vooraf wist en je dus bewust zou hebben voorgelogen. Toeval, dat je zo;n belangrijk detail niet noemt?
@Moneyman
Alsnog bij deze ...
Wij hebben deze reis 1 maand voor vertrek geboekt waarbij de Arke reisbureau werknemer mij vertelde dat de toestellen zouden gaan veranderen en StarClass waarschijnlijk zou gaan verdwijnen in de loop van het jaar.
Ik neem aan dat de planning van het veranderen van die ArkeFly Dreamliner toestellen niet ad-hoc binnen 1 maand is besloten maar de planning al vast stond op het moment dat wij hebben geboekt.
Je kent dat spreekwoord over assumption?

Re: Wederom teleurgesteld in ArkeFly / TUI

Geplaatst: 21 jun 2015 18:59
door vannidejo
Ook wij verbaasd over Arkefly.
Omdat mijn man ernstig ziek is, heb ik bij Arkefly geïnformeerd over het annuleren van de vlucht. Want ik begreep niet waarom je zou annuleren als je toch de volle 100% moet betalen (Zie kleine lettertjes). De mevrouw van de klantenservice gaf, wetende de reden van mijn vraag, aan dat ze dan de stoelen aan mensen van de wachtlijst konden "geven". Op mijn vraag of ze dan dus twee keer geld ontvingen voor dezelfde stoelen, moest ze na even aarzelen bevestigend antwoorden. Ik was verbijsterd.
Geen woord van medeleven of sterkte voor ons, maar wel twee keer dezelfde stoelen verkopen.
Toen ik nogmaals mijn verbazing uitte dat dan enige vorm van financiële compensatie wel prettig zou zijn, antwoordde ze kortaf met de opmerking of ik niet blij zou zijn als ik alsnog zou kunnen gaan als ik op de wachtlijst zou staan.
Tja..... Geld uit je zak kloppen gaat heel snel, een normaal vriendelijke reactie is teveel gevraagd.

Re: Wederom teleurgesteld in ArkeFly / TUI

Geplaatst: 21 jun 2015 19:08
door puma73
vannidejo schreef:Ook wij verbaasd over Arkefly.
Omdat mijn man ernstig ziek is, heb ik bij Arkefly geïnformeerd over het annuleren van de vlucht. Want ik begreep niet waarom je zou annuleren als je toch de volle 100% moet betalen (Zie kleine lettertjes). De mevrouw van de klantenservice gaf, wetende de reden van mijn vraag, aan dat ze dan de stoelen aan mensen van de wachtlijst konden "geven". Op mijn vraag of ze dan dus twee keer geld ontvingen voor dezelfde stoelen, moest ze na even aarzelen bevestigend antwoorden. Ik was verbijsterd.
Geen woord van medeleven of sterkte voor ons, maar wel twee keer dezelfde stoelen verkopen.
Toen ik nogmaals mijn verbazing uitte dat dan enige vorm van financiële compensatie wel prettig zou zijn, antwoordde ze kortaf met de opmerking of ik niet blij zou zijn als ik alsnog zou kunnen gaan als ik op de wachtlijst zou staan.
Tja..... Geld uit je zak kloppen gaat heel snel, een normaal vriendelijke reactie is teveel gevraagd.
Daar zijn annuleringsverzekeringen voor.

Re: Wederom teleurgesteld in ArkeFly / TUI

Geplaatst: 27 jul 2015 19:30
door reiziger88
puma73 schreef:
vannidejo schreef:Ook wij verbaasd over Arkefly.
Omdat mijn man ernstig ziek is, heb ik bij Arkefly geïnformeerd over het annuleren van de vlucht. Want ik begreep niet waarom je zou annuleren als je toch de volle 100% moet betalen (Zie kleine lettertjes). De mevrouw van de klantenservice gaf, wetende de reden van mijn vraag, aan dat ze dan de stoelen aan mensen van de wachtlijst konden "geven". Op mijn vraag of ze dan dus twee keer geld ontvingen voor dezelfde stoelen, moest ze na even aarzelen bevestigend antwoorden. Ik was verbijsterd.
Geen woord van medeleven of sterkte voor ons, maar wel twee keer dezelfde stoelen verkopen.
Toen ik nogmaals mijn verbazing uitte dat dan enige vorm van financiële compensatie wel prettig zou zijn, antwoordde ze kortaf met de opmerking of ik niet blij zou zijn als ik alsnog zou kunnen gaan als ik op de wachtlijst zou staan.
Tja..... Geld uit je zak kloppen gaat heel snel, een normaal vriendelijke reactie is teveel gevraagd.
Daar zijn annuleringsverzekeringen voor.
Dus omdat er toch een verzekering is het maar normaal dat we zoveel mogelijk kosten daar neerleggen, en de extra winst die mag de touroperator in de zak steken? Geen wonder dat de premies voor annuleringsverzekeringen zo hoog zijn.

Re: Wederom teleurgesteld in ArkeFly / TUI

Geplaatst: 27 jul 2015 19:34
door sjohie
vannidejo schreef:Ook wij verbaasd over Arkefly.
Omdat mijn man ernstig ziek is, heb ik bij Arkefly geïnformeerd over het annuleren van de vlucht. Want ik begreep niet waarom je zou annuleren als je toch de volle 100% moet betalen (Zie kleine lettertjes). De mevrouw van de klantenservice gaf, wetende de reden van mijn vraag, aan dat ze dan de stoelen aan mensen van de wachtlijst konden "geven". Op mijn vraag of ze dan dus twee keer geld ontvingen voor dezelfde stoelen, moest ze na even aarzelen bevestigend antwoorden. Ik was verbijsterd.
Geen woord van medeleven of sterkte voor ons, maar wel twee keer dezelfde stoelen verkopen.
Toen ik nogmaals mijn verbazing uitte dat dan enige vorm van financiële compensatie wel prettig zou zijn, antwoordde ze kortaf met de opmerking of ik niet blij zou zijn als ik alsnog zou kunnen gaan als ik op de wachtlijst zou staan.
Tja..... Geld uit je zak kloppen gaat heel snel, een normaal vriendelijke reactie is teveel gevraagd.
Dat kunnen ze doen ja, maar het is niet gezegd dat ze die lege stoelen nog vullen voor vertrek van de vlucht in kwestie, en/of dat voor dezelfde prijs gaat als wat jullie er voor betaalden.