Vodafone kan eigen regels niet naleven
Geplaatst: 06 jun 2015 11:47
Na jarenlang teveel te hebben betaald voor een abonnement voor mobiele telefoon, besloot ik twee weken geleden de knoop door te hakken en over te stappen naar een ander abonnement bij Vodafone.
Ik had een bel-sms-web-abonnement. Dus alles in 1 en wil overstappen naar een Hybride abonnement en natuurlijk met nummerbehoud.
Volgens de website is dat geen probleem.
Omdat ik eerst wat meer informatie wilde hebben belde ik met de helpdesk (€ 0,45 per gesprek. Ook voor abonnees).
Daar werd mij te kennen gegeven dat ze alleen informatie verstrekte als je al je persoonlijke gegevens doorgaf. Dan maar niet.
Daarna opnieuw ingebeld in de hoop een beschaafd iemand aan de lijn te krijgen. Nee, ik kreeg dezelfde. Aan hem gevraagd of hij mijn abonnement wilde omzetten naar Hybride. Nee dat deed hij niet, ik moest dat maar via de website doen.
Enkele dagen later naar de winkel van Vodafone gegaan met mijn hulpvraag. De verkoper zei dat hij zonder problemen mijn abonnement kon wijzigen en volgde het stappenplan op de website.
Na enkele dagen thuis te hebben gewacht. Geen reactie van Vodafone. Dan zelf maar geprobeerd via de website. Dat bleek gewoon niet te werken. Wat ik ook probeerde maar via de website was het niet mogelijk. Ondanks dat er een heel stappenplan op de site staat wat je maar hoeft te volgen werkt het niet. (verhaal is vanaf hier ingekort want er was nog meer niet goed).
Dus gisteren de verkooplijn gebeld. Na drie keer te zijn doorverbonden en hetzelfde verhaal te hebben verteld sprak ik met een dame die me wist te vertellen dat zij alleen opzeggingen deed en geen abonnementswijzigingen. Zij wist mij wel te vertellen dat de website niet functioneert maar dat dat in juli(...) wordt opgelost.
"Maar als ik nu toch verbonden ben met de afdeling opzeggingen dan doe ik dat dan maar", was mijn reactie. Daar schrok ze van, maar naar enkele keren aandringen heeft ze toch mijn abonnement opgezegd.
Ik ben er helemaal klaar mee en ik ben iemand die niet lang gaat soebatten met dat soort organisaties. Als het niet wil, dan maar niet. Er zijn meer providers.
Ik ben twee weken bezig geweest en heb gehandeld via de helpdesk, de winkel, het forum, en de verkooplijn en als het dan nog niet wil, dan willen ze gewoon van mij af en zal ik de knoop maar doorhakken.
Dit is de tweede keer in 12 jaar tijd dat ik geprobeerd heb om mijn abonnement te wijzigen bij Vodafone maar ze krijgen de organisatie maar niet op orde.
Er is nu voor de tweede keer een klachtenbrief weg naar het hoofdkantoor in Maastricht maar dit keer niet met de bedoeling om het op te lossen want dat kunnen ze gewoon niet.
Als je als bedrijf, dat gigantisch verdient aan communicatie, niet beter kunt handelen dan weet je direct waar het accent van hun verdienmodel ligt. In ieder geval niet op klantbehoud.
Ik had een bel-sms-web-abonnement. Dus alles in 1 en wil overstappen naar een Hybride abonnement en natuurlijk met nummerbehoud.
Volgens de website is dat geen probleem.
Omdat ik eerst wat meer informatie wilde hebben belde ik met de helpdesk (€ 0,45 per gesprek. Ook voor abonnees).
Daar werd mij te kennen gegeven dat ze alleen informatie verstrekte als je al je persoonlijke gegevens doorgaf. Dan maar niet.
Daarna opnieuw ingebeld in de hoop een beschaafd iemand aan de lijn te krijgen. Nee, ik kreeg dezelfde. Aan hem gevraagd of hij mijn abonnement wilde omzetten naar Hybride. Nee dat deed hij niet, ik moest dat maar via de website doen.
Enkele dagen later naar de winkel van Vodafone gegaan met mijn hulpvraag. De verkoper zei dat hij zonder problemen mijn abonnement kon wijzigen en volgde het stappenplan op de website.
Na enkele dagen thuis te hebben gewacht. Geen reactie van Vodafone. Dan zelf maar geprobeerd via de website. Dat bleek gewoon niet te werken. Wat ik ook probeerde maar via de website was het niet mogelijk. Ondanks dat er een heel stappenplan op de site staat wat je maar hoeft te volgen werkt het niet. (verhaal is vanaf hier ingekort want er was nog meer niet goed).
Dus gisteren de verkooplijn gebeld. Na drie keer te zijn doorverbonden en hetzelfde verhaal te hebben verteld sprak ik met een dame die me wist te vertellen dat zij alleen opzeggingen deed en geen abonnementswijzigingen. Zij wist mij wel te vertellen dat de website niet functioneert maar dat dat in juli(...) wordt opgelost.
"Maar als ik nu toch verbonden ben met de afdeling opzeggingen dan doe ik dat dan maar", was mijn reactie. Daar schrok ze van, maar naar enkele keren aandringen heeft ze toch mijn abonnement opgezegd.
Ik ben er helemaal klaar mee en ik ben iemand die niet lang gaat soebatten met dat soort organisaties. Als het niet wil, dan maar niet. Er zijn meer providers.
Ik ben twee weken bezig geweest en heb gehandeld via de helpdesk, de winkel, het forum, en de verkooplijn en als het dan nog niet wil, dan willen ze gewoon van mij af en zal ik de knoop maar doorhakken.
Dit is de tweede keer in 12 jaar tijd dat ik geprobeerd heb om mijn abonnement te wijzigen bij Vodafone maar ze krijgen de organisatie maar niet op orde.
Er is nu voor de tweede keer een klachtenbrief weg naar het hoofdkantoor in Maastricht maar dit keer niet met de bedoeling om het op te lossen want dat kunnen ze gewoon niet.
Als je als bedrijf, dat gigantisch verdient aan communicatie, niet beter kunt handelen dan weet je direct waar het accent van hun verdienmodel ligt. In ieder geval niet op klantbehoud.