LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alternatief voor Dolce Gusto cups

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
consument456

Alternatief voor Dolce Gusto cups

Ongelezen bericht door consument456 »

Weet iemand of er alternatieven zijn voor de dure Dolce Gusto cups? Niet te verwarren met Nespresso cups, want die zijn kleiner dan Dolce Gusto.

Afbeelding

bprosman

Re: Alternatief voor Dolce Gusto cups

Ongelezen bericht door bprosman »

Volgens mij zijn de Dolce Gusto cups nog steeds zwaar met patenten beschermd en kun je qua prijs alleen maar naar het buitenland (Duitsland) om ze wat goedkoper te krijgen.
Dit in tegenstelling tot de Nespresso cups, daar is het patent gedeeltelijk verlopen (alleen nog maar op de aluminium cups).
Beetje het zelfde als met de inktjet printers, machines kosten bijna niets... de cartridges een vermogen.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Volgens mijn vriendin? Zou patent per 1 april verlopen,maar tot op heden nog geen ander merk.

Ik sta erniet garant voor,maar. Dat zei de vertegenwoordiger in de winkel van dolce gusto..

GOOGLE eens??

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

vogels schreef: Vraag me af waarom iemand een Dolce Gusto koopt, terwijl hij/zij weet dat de cups duur zijn. Moet er weer goedkope rommel in gegooid worden.
Omdat die machine zo lekker goedkoop was. Mensen lijken het maar te willen snappen hoe zo'n business model in elkaar zit. Maar goed, TS zoekt tenminste nog naar alternatieve cups. Ik heb voor Nespresso en Senseo ook oplossing gezien dat je de daar losse koffie in kon doen. Volgens mij hebben die mensen het concept niet begrepen.

rozemarijntje

Ja voor de nespresso,kan je je cups vullen met de koffie en dicht maken met folie...

Waarom koop je zo,n ding?
Ik wel,omdat ik het lekkere koffie vind,ben geen groot verbruiker,dus valt het mee,en ik vind alleen echt van nespresso lekkerst( persoon verschillrnd natuurlijk) vind van ah,DE merk etc niet lekker..

Ik wist waar ik ,nou was een vd eerste toen aan begon..
Wil je dat niet hou het bij senseo of normale koffie apparaat?

Maar zal weer te simpel denken :wink:

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Omdat die machine zo lekker goedkoop was. Mensen lijken het maar te willen snappen hoe zo'n business model in elkaar zit. 

Of juist wél. Je weet dan namelijk dat je met ieder cupje een x-bedrag puur en alleen voor het bedenken van het systeem betaalt. En dus niet voor de kwaliteit van de koffie of voor het produceren van de cupjes zelf. Met andere woorden, iedere andere producent kan in principe even goede cups maken en voor een lagere prijs verkopen zonder dat ze kwalitatief onder doen voor de echte.

Ik kan mij daarom goed voorstellen dat mensen alternatieven willen kopen,zodra dat vanwege de rechten etc. mogelijk is.

Overigens hebben de dolce gusto's natuurlijk heel veel meer smaken en soorten dranken dan nespresso of senseo. Daarmee is het ook veel logischer dat je ook naar andere dranken en smaken zoekt. Maar misschien dat dat 'technisch' wel lastiger te maken is? Ik kan mij voorstellen dat er bv. ook een veel breder thee assortiment zou kunnen komen. Of bouillon.

rozemarijntje

Ja maar krijg je zelfe als met senseo,thee zetten,eerst moest je hem drie keer doorspoelen,anders toch kofie smaak aan thee?

Met de nespresso,kan je soorten koffie maken,als je melkopschuimer hebt,die hrb je bij dolce ook ..

nodig..

Maar goed,kweenie wat jij zegt idd je weet wat je kwijt bent...maaaar wacht dan tot patent er af is? Dan kan je zelf beslissen hoe en wat...

kweenie

Bij deze machines krijg je niet echt een koffiesmaak aan de thee, is ook wat dat betreft een stuk beter dan senseo. (Bovendien is de smaak van dolce gusto koffie wél ok, itt senseo).

Voor intensief thuisgebruik kun je inderdaad beter een andere methode gebruiken. Maar als je niet vaak drinkt is het een goed alternatief. Ook handig als je bv op je werk af en toe een latte of cappuccino oid wil. Daar heb je vaak geen bbeschikking over een koelkast zodat zelf opschuimen niet echt een oplossing is. (Tenzij je natuurlijk een goede koffieautomaat op je werk hebt en je niet zelf een smakelijk kopje hoeft te maken...)

langste adem

Ongelezen bericht door langste adem »

ik heb menig bakje koffie nodig om 's-ochtends te kunnen beginnen :) en ik ben al jaren uitgerust met een senseo. Lekker handig, snel klaar, redelijk goedkoop en ik ben toch de enige thuis die koffie drinkt. Meer heb ik niet nodig.

Maar onlangs weekendje weg geweest in een bungalow en daar stond zo'n dolce gusto. En eerlijk is eerlijk die koffie is wel een heel stuk lekkerder dan senseo. Maarja de prijs van die cups he. Ik drink meestal toch wel 10-20 koppen koffie per dag.
Misschien toch maar zo'n dolce gusto kopen voor erbij..

rozemarijntje

Mijn vriendin heeft er dan eentje gekregen van haar zoontje voor de kerst,mar zelf neemt ze senseo..vind het te duur..ik ben niet echt op de hoogte eerlijk gezegd...

Ik ben nespresso aanhanger en ik zeg eerlijk,ik mag hooguit!!2 bakkies...mijn man drinkt op de zaak en avond 1 bakkie...weekend dan ochtend en avond,dus geen goot verbruikers.,
Ja krijg ik visite gaat er wel wat doorheen,heb geen andere machines...maar oke voor gekozen..ik bestel zo..eens in de 2 a drie mnd 350 cups( verschillrnde smaken) ben ik rond de 110 kwijt...

En jaaa ik moet melk en de lekkerste om op te schuimen i de godkoopste van appie,halfvolle basic,dure gehad etc...
Lekker latte of cappuchino..of machiato( komt beetje zelfe neer,ziet er leuke uit) alleen,das niet war cappuchino dikker schuim..beetje cacaou suike erover...perfect...( voo visite :wink: )

Heb even stiekem gekeken,tik op you tube refill dolce gusto in en....gaan we net als nespresso cups..misschien tot die tijd oplossing,kan je er ook chocomel in doen?? Kijk ff voor de grap..

langste adem

Ik betaalde in het vakantiepark geloof ik 5 euro voor een doos met 16 cupjes , en met name de capuccino vond ik erg lekker (al zou de koffie zelf wel wat sterker mogen zijn, maar volgens mij kun je dat nog bijstellen met zo'n apparaat). Maar voor capuccino heb je 2 cupjes nodig, dus heb je maar 8 kopjes koffie voor die 5 euro, en ben je zo een tientje per dag kwijt als echte koffieleut.

Een grote bestelling van 350 cupjes voor 110 euro vind ik ook niet zo veel goedkoper eigenlijk. Sterker nog, als ik goed reken is het is nog ietsjes duurder per cupje dan dat je een klein doosje met 16 cupjes koopt voor 5 euro.

Ik zou persoonlijk niet voor goedkopere namaak-cups gaan met zo'n apparaat tenzij de kwaliteite het zelfde zou zijn. Verstandiger is om jezelf af en toe te trakteren ermee, en voor de rest gewone koffie te kopen.
Al was het maar voor de visite haha.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Voor Docle Gusto zijn bij mijn weten nog geen kloon-cups te krijgen, collega's hier rijden nog wel eens naar Duitsland, maar dat werkt uiteraard ook niet voor iedereen.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

en ben je zo een tientje per dag kwijt als echte koffieleut.
Dan heb je in 2 jaar toch al een aardige bonenmachine bij elkaar.

kweenie

Voor cappuccino ben je inderdaad ongeveer een halve euro per kop kwijt. Maar het smaakt wel OK. Niet iets om 10 keer per dag te doen, maar als je jezelf af en toe (of een keer per dag) wil 'trakteren' op lekkere cappuccino of een ander lekker drankje, dan is het i.h.a. goedkoper dan naar de koffiebar gaan. Wat dat betreft is het dus maar net afhankelijk van waarmee je het vergelijkt.

langste adem

Dat is waar, op schiphol betaal je al gauw 3 euro voor een bakje.

Mijn ouders hadden vroeger zo'n grote koffieketel met X-liter koffie erin met een tapkraantje, die gebruikt werdt bij verjaardagen. Daar deed je gemalen koffie in een hele grote filter en met fluitketels heet water maakte je de koffie . Het werd warm gehouden met een pannetje heet water onderin en het geheel stond weer op de waakvlam van het gasfornuis.
Wat dat betreft is het tegenwoordig ook allemaal luxe en hoef je hier t niet meer mee aan te komen en wil iedereen liever Nespresso of dolce gusto.

Ikzelf zit overigens in de gelukkige positie dat bij mij op het werk heerlijke verse koffie te krijgen is in allerlei varianten bij de koffiedames in de koffiebar voor maar 23 cent. (Het rare is dat je op andere plekken weer slootwaterkoffie kunt halen uit de automaat en die kost dan weer 30 cent).

rozemarijntje

@langste adem ..bij nspresso zijn de cups per 10 verpakt en ikgeloof ( je hrbt verschillende prijzen)dat de goedkoopste 35 en duurste 45 ct is...ligt aan smaakje,ook sterkte etc.Ik hrb verschillende..

Die 45 is nu weer limited edition,laat zeggen 40 ct een cup...heb 1 cup nodig wat ik ook maak!
Maak ik een espresso( drinken wij niet ,oke dan heb je klein bakkie,maar bij koffir bar ook,ik ben niet zo op de cent bij 1 iemand die hier komt en eat drinkt dus krijgt dubbele espresso,moet keer kunnen :wink: )

Maar terug ik dus met man bakkie ,caffee latte...of machiato..40 ct dat 2 keer..80 cent voor twee bakkies...per dag...ja...x 30 dagen is dat 24euro voor mezelf,melk er nog bij ,maar goed geloof 52 cent een liter...

Ik geniet wel van mijn bakkie...
Ik drink verder alleen water dus :wink: mag mezelf wel verwennen :lol: maar al je het zo bekijkt ja...loopt het op...nu voor t eerst sinds dat ding bestaat pas uitgerekend,,

Maar idd koffiebar..ik ben starbucks fan,nou ff koffieleuten met wat lekker en kan de hele mnd hier voorruit :shock: bijwijze..

Ik vind dolce dan echt stukken duurder,en het is ookvn nestle zelfde als nespresso..
Ja al je bij grens woont en isgoedkoer dan....maar veel dingen..

Ja het kost wat,mar goed ik vind het lekker n kan het betalen,maaaar ik blijf wel van mening...als je het niet kan betalrn koop dan ook niet zo,n apparaat ,nu dan de dolce,nespresso hebben e nu overal..
Zelfs lidl,kruidvat etc..

Het is aanlokkelijk de acties maar ja..

Nou paar mnd terug bij iemand die doet nog ouderwetse manier( oud iemand 92) koffie zetten,opschenken..en dat is toch het lekkerste!!eerlijk is eerlijk..

Senseo heb ik jaren ervoor gehad,tegenwoordig ook helemaal met melk etc,maar sorry nespresso..

langste adem

koffie opgieten , en dan gekookte melk (met vel ! :)) uit een steelpannetje erbij zo deed mijn oma dat ook.
Heerlijke koffie.
Maar niemand heeft daar meer de tijd voor.

Zo'n geavanceerde dure bonenmachine is misschien op de lange termijn weer goedkoper dan met cupjes koffie te maken, maar dan heb je weer zo'n bakbeest op het aanrecht. EN ik vraag me af of het net zo gebruiksvriendelijk is.
Nespresso ken ik zelf niet , lavazzo weer wel. En onlangs dus dolce gusto geprobeerd, die vond ik echt top.

Ik denk dat ik eerdaags toch maar om zo'n dolce gusto apparaat ga, ik zag er zojuist een voor 39 euro. En net wat je zegt, ook al is de koffie duurder, je geniet er wel meer van, en zolang je het kunt betalen.... Je leeft immers maar 1 keer en morgen kan het al zijn afgelopen.
En uiteindelijk zullen er ook voor dit merk wel goedkopere cupjes op de markt komen.

rozemarijntje

Idd niemand meer tijd voor ,logisch de oude wetste methode en ahum,mij kan je dat beter niet laten doen met mijn handen( armen,dan kan ik naar beverwijk) ( steek altijd de draak met mezelf ja? :lol: is zo) dus ik ga voor nespresso..

Het is wat ieder zelf lekker vind,de dolce bij mijn vriendin vind ik ook lekker en patent gaat er echt wel af!

Maar je misschien blijf je de origine wel lekkerder vinden( ik wel en eerlijk geprobeerd!!!)

Idd ,morgen ,misschien morgen??? He,zo leef ik al 25 jr zoveel meegemaakt,geniet van het leven als het kan!!
Ik weet noet of dat bij dolce zo is,maar vroeger had je hij nespresso ook iets goedkopere maat moest je ding instellen,ik heb voor iets meer volautomatisch...volgens mij heeft dolce ook! Verschil kijk ff goed..

Als je ervoor gaat!!!

kweenie

Ik vind dolce dan echt stukken duurder,en het is ookvn nestle zelfde als nespresso..
Gewone Dolce gusto dranken zijn niet echt duurder dan Nespresso, eerder goedkoper. De cupjes kosten ongeveer 30 ct per stuk. Alleen als je een drank zoals cappuccino wil, dan heb je daar twee cupjes voor nodig. Dure melk per liter, natuurlijk, maar als je het niet vaak maakt of geen koelkast hebt, is telkens een nieuw pak melk voor iedere kop cappuccino duurder...

rozemarijntje

@ kweenie,
Oke ik dacht bij elk bakkie twee cups? ..
Ik heb altijd houdbare melk,na heeeel getest te hebben en mijn. Buuran gaf een tip,heeft horeca en zei,neem die eens,zoetig,goed svhuim,dus ah basic...

Dus voor de dolce kan je melkcupes kopen,sorry ik ben er niet mee bekent..

Maar goed ,allebei is het gewoon stuk duurder hoe je went of keert...maar ja...het is aan jezelf,begin je eraan of niet.

Bonenmachine idd,groot apparaat...maar wie weet ooit...zeg nooit nooit...ken iemand heeft de bonen van de lidl en super koffie!

Alleen ja sorry senseo te lang gedronken,maaaaar ,iedereen heeft eigen smaak!!!

Gesloten