Waardeloze service Philips
Geplaatst: 11 jun 2015 12:24
In februari 2013 heb ik een Philips televisie aangeschaft. Het is een erg dure televisie (€ 1000,00) waarmee ik, dacht ik, lang zou doen. Niets is minder waar. Binnen korte periode viel de televisie uit en startte deze opnieuw op. Zulks meerdere keren voordat ik "normaal" televisie kon kijken. Dit gebeurde binnen de garantietermijn.
Contact opgenomen met de Klantenservice van Philips. Zij legden uit dat het een kwestie van een softwareupdate was. Niets om mij zorgen over te maken. Update uitgevoerd en inderdaad. Even was het probleem weg. Helaas was dat voor korte duurt.
Philips speelt het erg slim. Er is namelijk gewoon iets mis met mijn televisie, maar voor korte tijd kon het probleem worden opgelost met een software update. Inmiddels zit ik buiten de garantie en doet zich het zelfde probleem voor. Nu veel erger dan toen, maar precies het zelfde probleem.
Wederom gebeld met de Klantenservice. Er kan geen update worden uitgevoerd, wel een reparatie. Maar ja, jammer joh! U zit buiten de garantietermijn dus die is voor eigen kosten. Aangegeven dat ik het hier niet mee eens ben. Overleg met een supervisor. Het antwoord was nog steeds nee. En waarom? "Omdat ik ook wel een tv kan kopen en de volgende dag kan bellen met de KS en aangeven dat er een probleem is. En dan als er daadwerkelijk een probleem is het willen verhalen op de producent". Ik heb nog nooit zo een stompzinnig antwoord gehoord.
Ik heb gebeld met een specifiek probleem, waarvan ik het bestaan niet eens zou afweten als ik het niet ervaarde.
Inmiddels contact opgenomen met BCC, waar ik de televisie heb gekocht. Maar wát aan waardeloze "service" van Philips. Als het om een goedkoop waterkokertje gaat dan sturen ze je een nieuwe op; ook buiten de garantie. Maar gaat het om een dure televisie dan kun je het heen en weer krijgen.
Geen Philips meer voor mij
Contact opgenomen met de Klantenservice van Philips. Zij legden uit dat het een kwestie van een softwareupdate was. Niets om mij zorgen over te maken. Update uitgevoerd en inderdaad. Even was het probleem weg. Helaas was dat voor korte duurt.
Philips speelt het erg slim. Er is namelijk gewoon iets mis met mijn televisie, maar voor korte tijd kon het probleem worden opgelost met een software update. Inmiddels zit ik buiten de garantie en doet zich het zelfde probleem voor. Nu veel erger dan toen, maar precies het zelfde probleem.
Wederom gebeld met de Klantenservice. Er kan geen update worden uitgevoerd, wel een reparatie. Maar ja, jammer joh! U zit buiten de garantietermijn dus die is voor eigen kosten. Aangegeven dat ik het hier niet mee eens ben. Overleg met een supervisor. Het antwoord was nog steeds nee. En waarom? "Omdat ik ook wel een tv kan kopen en de volgende dag kan bellen met de KS en aangeven dat er een probleem is. En dan als er daadwerkelijk een probleem is het willen verhalen op de producent". Ik heb nog nooit zo een stompzinnig antwoord gehoord.
Ik heb gebeld met een specifiek probleem, waarvan ik het bestaan niet eens zou afweten als ik het niet ervaarde.
Inmiddels contact opgenomen met BCC, waar ik de televisie heb gekocht. Maar wát aan waardeloze "service" van Philips. Als het om een goedkoop waterkokertje gaat dan sturen ze je een nieuwe op; ook buiten de garantie. Maar gaat het om een dure televisie dan kun je het heen en weer krijgen.
Geen Philips meer voor mij