LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woonsquare

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Margreet50
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2015 21:51

Woonsquare

Ongelezen bericht door Margreet50 »

Tja geen vakantie voor mijn dochter en mij dit jaar want wij wilden graag nieuwe bank kopen.
dus n.a.v. folder van Woonsquare daar wezen kijken, ter oriëntatie. Dit heb ik meerdere keren ook tegen de verkoper gezegd, uiteindelijk ben ik overstag gegaan en heb koopovereenkomst getekend.
Echter de volgende dag kregen we een nare brief i.v.m scheiding, kort gezegd komt het hierop neer dat er een advocaat ingeschakeld moet worden. Dus het geld voor de bank moet helaas voor iets anders gebruikt worden! Gelijk die dag erop per telefoon en later per mail de bank willen annuleren. Dat ging niet meer want de bank was al in productie werd er gezegd. Heb ik gevraagd wat het kost om te annuleren, dit verzocht per mail en een antwoordt per mail verzocht, dit kunnen ze niet geven de annuleringskosten worden per brief gecommuniceerd.
Nu 2 weken verder heb ik nog steeds geen antwoorden en word ik aan een lijntje gehouden.
Wat een klant onvriendelijk en zeker niet service gericht bedrijf is dit!
Ik schrijf dit om iedereen te waarschuwen!!!

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door Barre Barry »

Margreet50 schreef:Tja geen vakantie voor mijn dochter en mij dit jaar want wij wilden graag nieuwe bank kopen.
dus n.a.v. folder van Woonsquare daar wezen kijken, ter oriëntatie. Dit heb ik meerdere keren ook tegen de verkoper gezegd, uiteindelijk ben ik overstag gegaan en heb koopovereenkomst getekend.
Echter de volgende dag kregen we een nare brief i.v.m scheiding, kort gezegd komt het hierop neer dat er een advocaat ingeschakeld moet worden. Dus het geld voor de bank moet helaas voor iets anders gebruikt worden! Gelijk die dag erop per telefoon en later per mail de bank willen annuleren. Dat ging niet meer want de bank was al in productie werd er gezegd. Heb ik gevraagd wat het kost om te annuleren, dit verzocht per mail en een antwoordt per mail verzocht, dit kunnen ze niet geven de annuleringskosten worden per brief gecommuniceerd.
Nu 2 weken verder heb ik nog steeds geen antwoorden en word ik aan een lijntje gehouden.
Wat een klant onvriendelijk en zeker niet service gericht bedrijf is dit!
Ik schrijf dit om iedereen te waarschuwen!!!
Beetje onzinverhaal dit. Hoe kunnen ze nu klantonvriendelijk zijn als je zelf geen klant bij ze wil zijn. Jij hebt bij je volle verstand een koopcontract getekend en wil daar nu weer van af. Wacht dan gewoon rustig af. Zij zitten straks met een bank en zullen heus wel contact met je opnemen.

16again
Berichten: 16396
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door 16again »

woonsquare is bij CBW aangesloten.
Je kunt annuleren , dit kost 30% van aankoopprijs, meld dit zsm schriftelijk aan winkel.

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door alfatrion »

16again schreef:Je kunt annuleren , dit kost 30% van aankoopprijs, meld dit zsm schriftelijk aan winkel.
Dergelijke bedingen zijn vermoedelijk onredelijk bezwarend. En in tweederde van alle gevallen slaagt de winkel er niet om te bewijzen dat het beding niet onredelijk bezwarend is.

16again
Berichten: 16396
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door 16again »

alfatrion schreef:
16again schreef:Je kunt annuleren , dit kost 30% van aankoopprijs, meld dit zsm schriftelijk aan winkel.
Dergelijke bedingen zijn vermoedelijk onredelijk bezwarend. En in tweederde van alle gevallen slaagt de winkel er niet om te bewijzen dat het beding niet onredelijk bezwarend is.
Het gaat er hier allereerst om dat de winkel niet mee werkt aan annulering. Met voorwaarden in de hand kun je ze daar wel toe verplichten

Overigens, beschikken de CBW winkels inmiddels niet over een door branchevereniging gemaakt document, dat aantoont dat gemiddelde marges/inkomstenderving in die branche die 30% annuleringskosten rechtvaardigt?
Bij eerste rechtzaken was het aan de winkels zelf om inkomstenderving aan te tonen, om inkoop bedragen niet te onthullen lieten ze dit na en wees de rechter daardoor annuleringskosten af.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door crazyme »

alfatrion schreef:
16again schreef:Je kunt annuleren , dit kost 30% van aankoopprijs, meld dit zsm schriftelijk aan winkel.
Dergelijke bedingen zijn vermoedelijk onredelijk bezwarend. En in tweederde van alle gevallen slaagt de winkel er niet om te bewijzen dat het beding niet onredelijk bezwarend is.
Kletskoek, dit roep je in elk topic waar het woord annuleringskosten in staat. Vervolgens toon je het aan met jurisprudentie welke niet relevant is en staakt de discussie.

Zo, hebben we dat alvast samengevat.

vrai
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2015 20:06

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door vrai »

Ook ik voel me benadeeld en misgeinformeerd door Woonsquare. Op 6-8-2015 heb ik een bezoekje gebracht aan het filiaal in Alkmaar. Gelokt door een gratis scooter bij aankoop van een bank.

Eenmaal binnen ben ik benaderd door een verkoopster en heb ik toch een hoekbank uitgekozen. Mij is verteld dat ik ook gespreid kan betalen ( over 12 termijnen tegen 0% rente ). Deze financiering vindt dan plaats via Santander consumer finance. Hoe het werkt is dat ik via woonsquare een financieringsaanvraag doe, na goedkeuring van Santander en ondertekening contract wordt het geld overgemaakt aan woonsquare. Daarna word de bank voor mij besteld en binnen 8 weken bij mij thuis geleverd.

Thuis aangekomen vind ik het bedrag toch aan de hoge kant. Vandaag 10-8-2015 heb ik gebeld met woonsquare filiaal Alkmaar om de koopovereenkomst toch te ontbinden. Hier ben ik tewoord gestaan door een zeer onvriendelijke en niet meewerkend persoon. Ontbinden bleek niet mogelijk bij het filiaal, maar was alleen mogelijk middels schriftelijk contact met het hoofdkantoor. Een schrijven heb ik naar het hoofdkantoor gedaan.

Ook heb ik gebeld met Santander, deze hebben mij verzekerd dat er geen geld is overgemaakt en dat de financiering nog niet rond is omdat er geen ondertekend contract retour is, het is alleen gebleven bij een aanvraag. Ook deze aanvraag heb ik geannuleerd.

Echter tref ik nu in de voorwaarden van Woonsquare dat er 30% annuleringskosten zijn gemoeid bij het annuleren van een aankoop, dit omdat de verkoper kosten heeft moeten maken voor het bestellen/laten maken van de bank ( begrijpelijk ). Echter is dit voor mij niet van toepassing omdat er nog geen bestelling heeft plaatsgevonden (immers Santander heeft geen geld overgemaakt) en ik heb geen aanbetaling gedaan.

De voorwaarden zijn aan mij aangereikt tussen andere brochures bij vertrek uit de showroom op 6-8-15, dus na het ondertekenen van het contract. Tijdens het ondertekenen van de koopovereenkomst is hier met geen woord naar verwezen of over geinformeerd, anders was ik de koopovereenkomst zeker niet aangegaan. Hoe kan ik het beste handelen in dit geval?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door sjoegel »

Gelokt door een gratis scooter bij aankoop van een bank.
pffff... als iets te mooi is om waar te zijn dan is het dat vaak ook. :D Zo ook hier... U is er met open ogen ingetrapt.

Meubel_Oplichting
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2016 22:24

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door Meubel_Oplichting »

Woonsquare Almere is echt klant onvriendelijk. Onlangs een bank besteld die ze buiten de normale 16 weken eindelijk hebben bezorgd zonder enige excuus. Als je de klanten service belt over lever datum dan reageren ze gewoon niet. En als je echt erop aandringt om een lever datum te krijgen dan krijg je te horen dat de bank onderweg is en als je het het er niet mee eens bent kunt je het annuleren tegen aanbetaling van 50% van de aankoop som. Ik heb bij ze een half leren bank besteld maar ik weet niet hoe ik het moet nakijken of het echt een half leren bank is. Ik heb wel een flinke bedrag moeten neerleggen voor de bank.

Dus opletten bij deze zaak en heel goed de voorwaarden lezen want die nieten ze pas aan je overeenkomst als je het contract zelf hebt getekend.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door crazyme »

waarom heeft u hier in vredesnaam besteld wanneer u ze niet vertrouwd of er wel geleverd wordt wat u heeft besteld ?

Een deskundige ziet het verschil zo, u kunt waarschijnlijk het beste letten op het kleur en structuurverschil (dikte en souplesse) van het materiaal tussen romp en zitgedeelte.

16again
Berichten: 16396
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door 16again »

Meubel_Oplichting schreef:Als je de klanten service belt over lever datum dan reageren ze gewoon niet. En als je echt erop aandringt om een lever datum te krijgen dan krijg je te horen dat de bank onderweg is en als je het het er niet mee eens bent kunt je het annuleren tegen aanbetaling van 50% van de aankoop som....
Dus opletten bij deze zaak en heel goed de voorwaarden lezen want die nieten ze pas aan je overeenkomst als je het contract zelf hebt getekend.
Woonsquare zou ook eigen CBW voorwaarden eens moeten lezen:
Een annuleringspercentage (=boete) van 50% geldt alleen als koper bericht heeft gehad dat levering kan plaats vinden, dat is hier duidelijk niet het geval.

Op overeenkomst hoort vermoedelijke levertermijn te staan, is deze met 1 maand overschreden dan is kosteloos annuleren mogelijk.

Doorzetter54
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2016 13:11

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door Doorzetter54 »

ADVIES!!! Lees eerst mijn ervaring voordat er besloten wordt om te kopen bij Woonsquare. Dit bedrijf is arrogantie ten top!!!! Service van -0,-0 en afspraken nakomen hebben ze ook nog nooit van gehoord!!
Uiteindelijk heeft deze koop mij extra geld gekost en heeeeel veel ergernis waar je niets voor terug krijgt. Behalve een hoge bloeddruk!
Op 12-5-2015 meubels (eettafel, salontafel, dressoir, boekenkast) gekocht bij woonsquare in Amersfoort. Daar heel deskundig en leuk geholpen. Meubels worden op 22-7-2015 geleverd waarbij al gelijk blijkt dat ze alle 4 niet goed zijn. Dit gelijk doorgegeven via het formulier op de site. Dit is al een crime er moeten foto’s bij geleverd worden. Er kan niemand thuis komen kijken.
Het opsturen van foto’s zou een snellere verwerking geven na de vakantie zou er contact met de fabrikant worden opgenomen.
8-9-2015 zelf gebeld. Dan moet er nog contact met de fabrikant worden opgenomen. Ze willen alle meubels komen ophalen om te herstellen/goede maten te leveren. Hierdoor zou ik zonder meubels zitten.
Daar ben ik niet mee akkoord gegaan en na boos worden van mij kant kreeg ik op 25-9-2015 te horen dat er kon er bij hoge uitzondering leenmeubels geleverd worden. In ieder geval een eettafel en tv meubel. Mijn eigen meubels zou ik maximaal 14 dagen kwijt zijn. Mijn voorstel om een gedeelte van het koopbedrag terug te betalen en dan alleen de lade van het dressoir te maken(liep aan) en een kleinere eettafel te leveren (20 cm te lang) was geen optie aangezien men nooit geld terug geeft. Er kon e.v. een tegoed bon gegeven worden. Is voor mij geen optie. De leen meubels uiteindelijk ontvangen zaten onder de koffievlekken.
Na vele malen bellen van mij, aangetekend brief naar de directie gestuurd te hebben (nooit een reactie op ontvangen) kreeg ik 2-11-2015 horen dat mijn meubels binnen zijn. Helaas kon ik niet kosteloos onder de koop uit. Woonsquare begreep dat ik de lol in de meubels en het vertrouwen in het bedrijf helemaal kwijt ben, ze vinden het allemaal zeer vervelend maar als ik onder de koop uit wil moet ik 50% annuleringskosten betalen.
Aangegeven dat de meubels geleverd konden worden (ze staan in hun recht). Op 12-11-2015 kwamen eindelijk de meubels. Er was mij verzekerd dat ze echt goed waren. Ik kreeg zelfs een bos bloemen. Helaas warden de meubels weer beschadigd, slecht gerepareerd en niet de goede maat. Meubels en bloemen retour gestuurd.
13-11 Gebeld door woonsquare met de mededeling dat er nieuwe meubels worden gemaakt en deze in januari worden verwacht. Deze mevrouw had zelf mijn meubels gecontroleerd en bleef volhouden dat ze niet blind is.
In februari een advocaat in moeten schakelen omdat ik nog steeds niet had gehoord. Ook hierop wordt niet gereageerd. Uiteindelijk is er hebben ze begin maart contact opgenomen met een heel verhaal. Ik kon de meubels houden, de fabrikant kan geen goede kwaliteit meubels leveren, en een gedeelte van mijn geld terug krijgen. Niet mee akkoord gegaan, zeer boos geworden en uiteindelijk hebben ze de koop ongedaan gemaakt, mijn geld teruggestort en de meubels opgehaald. Wel waren de chauffeurs er eerder dan mijn geld waardoor zij een uurtje hebben moeten wachten. Geen geld geen meubels was de afspraak.

Compensatie voor alle ellende en kosten doen ze niet aan. Uiteindelijk meubels bij IKEA gekocht waar ze nog wel weten wat kwaliteit en vooral service is!!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door crazyme »

Doorzetter54 schreef:Uiteindelijk meubels bij IKEA gekocht waar ze nog wel weten wat kwaliteit en vooral service is!!
Zonder afbreuk te willen doen aan dit horror-verhaal:

Bij Ikea mag je zelf de meubels terugbrengen wanneer er iets mis is.
En wanneer je zelf moet gaan slepen met meubels is dat krasje lang zo erg niet....

jpsmit
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2013 16:01

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door jpsmit »

WOONSQUARE: SLECHTE KWALITEIT, SLECHTE SERVICE, BRUTAAL OPTREDEN

Eind oktober 2014 heeft mw. A., die ik bijsta in haar problemen met het bedrijf Woonsquare, een grote
bank gekocht bij deze firma voor de somma van € 1.244,-
Eind december 2014 is de bank afgeleverd.

November 2015 ontstond er een scheur in het middengedeelte, op een naad tussen twee kussens.

Op 1 december heeft mw. A. Woonsquare hierover een mail gestuurd met een foto. De scheur was toen
ongeveer 10 cm lang.
Woonsquare vroeg nadere informatie, die ik meteen gestuurd heb.

Op 16 december stuurde Woonsquare een reparatie-offerte. Voor € 600,- zou de bank gerepareerd
kunnen worden. “Wij verlenen drie maanden garantie op uitgevoerde reparaties”, vermeldt de offerte.
Mw. A. was geschokt: zo'n dure bank gekocht, die zo snel stuk gegaan was en dan geen service bieden?

Op 22 december liet ik Woonsquare per e-mail weten:

“Mw. A. vindt uw offerte onacceptabel.
Zoals eerder gemeld was haar bank binnen het jaar stuk. Zij kan niet begrijpen waarom zij 600 euro
reparatiekosten zou moeten betalen, aangezien zij garantie heeft. Op uw website staat letterlijk:
“Woonsquare is een CBW Erkende Woonwinkel. U bent hierdoor verzekerd van een extra
productgarantie van 3 jaar met een afbouwend karakter. Deze garantie gaat in vanaf de dag van
levering of ophaling van uw meubels. (..) 1e jaar = volledige garantie (100%): Woonsquare betaalt
alle kosten voor reparatie c.q. Vervanging.”
(Zie: webpagina http://www.woonsquare.nl/klacht-melden.htm )

Mw. A. staat erop dat u op korte termijn maatregelen neemt. Hetzij:
= kosteloze volledige reparatie aan huis, hetzij
= kosteloze vervanging + bezorging van het betreffende bankgedeelte, hetzij
= het overmaken van 600 euro op bankrekening, zodat zij zelf een meubelmaker kan zoeken om
haar bank te repareren. De schade bedraagt immers 600 euro, zoals blijkt uit uw offerte.”

Nog dezelfde dag reageerde Woonsquare: “Op het koopovereenkomst van mevrouw A. staat
duidelijk vermeld zes maanden garantie. Daarvoor heeft klant ook getekend.”

Op 24 december mailde ik Woonsquare namens mw. A. : “Afgezien van garantiebepalingen bent
u wettelijk verplicht deugdelijke waar te bieden. Wat dat betreft bent u in gebreke gebleven.”

Ondertussen werd de eerste scheur groter. In februari 2016 was die ongeveer 30 cm lang geworden.
Bovendien was er een nieuwe scheur bijgekomen: een naad in het rechterhoekgedeelte van de bank
was kapot gegaan. Die scheur was half februari ongeveer 20 cm.

Op 19 februari heb ik Woonsquare hierover namens mw. A. gemaild.
“Daar de bank op een tweede plek is gaan scheuren, is repareren zinloos. Mw. A. wil daarom haar
geld terug.” Van beide scheuren voegde ik een foto toe.
Dezelfde dag nog mailde Woonsquare: “Herstel is wel degelijk mogelijk. Daar er op een andere
deel van de bank ook schade is ontstaan zal enkel een eventuele offerte hoger uitvallen. Derhalve
zal er niet over worden gegaan tot een terugbetaling zoals verzocht in uw schrijven.”

Zoals u ziet lukte het mw. A. en Woonsquare niet tot een overeenkomst te komen.

Mw. A. had ondertussen alle vertrouwen in Woonsquare verloren, aangezien:
1. Woonsquare haar wettelijke verantwoordelijkheid deugdelijke waar te leveren volstrekt niet
serieus blijkt te nemen,
2. er vrij snel een tweede scheur in een ander gedeelte bij kwam,
3. de garantietermijn van een reparatie slechts 3 maanden blijkt te zijn.

Mw. A. heeft haar klacht voorgelegd aan de Geschillencommissie Wonen, die schaamteloos
partij trok voor de firma Woonsquare en alle argumenten van mw. A. negeerde.

Kan iemand mij adviseren wat ik zou kunnen ondernemen, zodat mw. A. alsnog haar recht krijgt:
een redelijke schadevergoeding?

riddert
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door riddert »

Ik zou een lokale stoffeerder in de arm nemen. Je blijft toch niet een zo'n lange periode met een gescheurde bekleding op je bankstel zitten?

Als de geschillencommissie uw 'klant' in het ongelijk stelt, zou het natuurlijk ook weleens zo kunnen zijn dat de verkoper in zijn recht staat. Los van wie er nu gelijk heeft, voor een aanzienlijk minder bedrag dan die 600 euro zou een stoffeerder dit kunnen repareren.

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, er is toch al een topic geopend over de laatste klacht?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door Julie4444 »

jpsmit schreef:November 2015 ontstond er een scheur in het middengedeelte, op een naad tussen twee kussens.

Op 1 december heeft mw. A. Woonsquare hierover een mail gestuurd met een foto. De scheur was toen
ongeveer 10 cm lang.
Woonsquare vroeg nadere informatie, die ik meteen gestuurd heb.

Op 16 december stuurde Woonsquare een reparatie-offerte. Voor € 600,- zou de bank gerepareerd
kunnen worden. “Wij verlenen drie maanden garantie op uitgevoerde reparaties”, vermeldt de offerte.
Mw. A. was geschokt: zo'n dure bank gekocht, die zo snel stuk gegaan was en dan geen service bieden?

Op 22 december liet ik Woonsquare per e-mail weten:

“Mw. A. vindt uw offerte onacceptabel.
Zoals eerder gemeld was haar bank binnen het jaar stuk. Zij kan niet begrijpen waarom zij 600 euro
reparatiekosten zou moeten betalen, aangezien zij garantie heeft. Op uw website staat letterlijk:
“Woonsquare is een CBW Erkende Woonwinkel. U bent hierdoor verzekerd van een extra
productgarantie van 3 jaar met een afbouwend karakter. Deze garantie gaat in vanaf de dag van
levering of ophaling van uw meubels. (..) 1e jaar = volledige garantie (100%): Woonsquare betaalt
alle kosten voor reparatie c.q. Vervanging.”
(Zie: webpagina http://www.woonsquare.nl/klacht-melden.htm )

Mw. A. staat erop dat u op korte termijn maatregelen neemt. Hetzij:
= kosteloze volledige reparatie aan huis, hetzij
= kosteloze vervanging + bezorging van het betreffende bankgedeelte, hetzij
= het overmaken van 600 euro op bankrekening, zodat zij zelf een meubelmaker kan zoeken om
haar bank te repareren. De schade bedraagt immers 600 euro, zoals blijkt uit uw offerte.”

Nog dezelfde dag reageerde Woonsquare: “Op het koopovereenkomst van mevrouw A. staat
duidelijk vermeld zes maanden garantie. Daarvoor heeft klant ook getekend.”

Op 24 december mailde ik Woonsquare namens mw. A. : “Afgezien van garantiebepalingen bent
u wettelijk verplicht deugdelijke waar te bieden. Wat dat betreft bent u in gebreke gebleven.”

Ondertussen werd de eerste scheur groter. In februari 2016 was die ongeveer 30 cm lang geworden.
Bovendien was er een nieuwe scheur bijgekomen: een naad in het rechterhoekgedeelte van de bank
was kapot gegaan. Die scheur was half februari ongeveer 20 cm.

Op 19 februari heb ik Woonsquare hierover namens mw. A. gemaild.
“Daar de bank op een tweede plek is gaan scheuren, is repareren zinloos. Mw. A. wil daarom haar
geld terug.” Van beide scheuren voegde ik een foto toe.
Dezelfde dag nog mailde Woonsquare: “Herstel is wel degelijk mogelijk. Daar er op een andere
deel van de bank ook schade is ontstaan zal enkel een eventuele offerte hoger uitvallen. Derhalve
zal er niet over worden gegaan tot een terugbetaling zoals verzocht in uw schrijven.”

Zoals u ziet lukte het mw. A. en Woonsquare niet tot een overeenkomst te komen.

Mw. A. had ondertussen alle vertrouwen in Woonsquare verloren, aangezien:
1. Woonsquare haar wettelijke verantwoordelijkheid deugdelijke waar te leveren volstrekt niet
serieus blijkt te nemen,
2. er vrij snel een tweede scheur in een ander gedeelte bij kwam,
3. de garantietermijn van een reparatie slechts 3 maanden blijkt te zijn.

Mw. A. heeft haar klacht voorgelegd aan de Geschillencommissie Wonen, die schaamteloos
partij trok voor de firma Woonsquare en alle argumenten van mw. A. negeerde.

Kan iemand mij adviseren wat ik zou kunnen ondernemen, zodat mw. A. alsnog haar recht krijgt:
een redelijke schadevergoeding?
Mevrouw heeft dus getekend voor 6 maanden garantie. Dan kun je wel roepen dat de wettelijke garantie langer is, maar dat is eigenlijk niet zo. Mevrouw had immers kunnen verwachten dat na 6 maanden er geen garantie was en dus potentieel problemen.

Om dan vervolgens de volledige koopsom terug te eisen getuigt van weinig begrip aan uw kant.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door moederslink »

Julie4444 schreef: Mevrouw had immers kunnen verwachten dat na 6 maanden er geen garantie was en dus potentieel problemen.
Hoezo dus :?:
Een scheur binnen 1 jaar en later nog een , lijkt mij niet normaal hoor.
Moet men als consument dan maar " gewoon " alles pikken en verder gewoon niet zeuren?
Waar is de service, het probleemoplossend meedenken en de medewerking ? En zeker van gerenommeerde bedrijven .
Het zal je maar zelf overkomen :(

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door Julie4444 »

moederslink schreef:
Julie4444 schreef: Mevrouw had immers kunnen verwachten dat na 6 maanden er geen garantie was en dus potentieel problemen.
Hoezo dus :?:
Een scheur binnen 1 jaar en later nog een , lijkt mij niet normaal hoor.
Moet men als consument dan maar " gewoon " alles pikken en verder gewoon niet zeuren?
Waar is de service, het probleemoplossend meedenken en de medewerking ? En zeker van gerenommeerde bedrijven .
Het zal je maar zelf overkomen :(
Als men maar 6 maanden garantie geeft op een product zegt dat iets over de levensverwachting die de verkoper heeft bij dit product.

Ik heb op een aantal van mijn gekochte meubels 12 jaar garantie. Geeft wel iets te denken, nietwaar?

Als mevrouw getekend heeft voor 6 maanden garantie, heeft ze 6 maanden garantie. Daarnaast geeft de schade expert aan dat het door iets van buitenaf is veroorzaakt, dus mogelijk verkeerd gebruik.

Uit letterlijk niets in dit topic blijkt dat TS recht heeft op garantie. Als het bedrijf haar daaraan houdt kun je weinig doen verder. Heeft niets met pikken te maken, heeft meer te maken met keuzes maken en de consequenties hiervan ondervinden.

16again
Berichten: 16396
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door 16again »

Julie4444 schreef:Uit letterlijk niets in dit topic blijkt dat TS recht heeft op garantie.
Maar wel recht op een deugdelijk product.

Gesloten