Bol.com (waterkoker defect)
Geplaatst: 12 jun 2015 16:20
Goedendag,
Ik heb een vraag/kwestie;
op 16-10-2013 heb ik via Bol.com een philips keukenmixer gekocht. De doorslaggevende factor was het feit dat er een flinke korting zat op een philips waterkoker HD4681/20 (die ik destijds ook ook nodig had). De waterkoker had een waarde van € 47,99; maar kreeg ik toen voor € 23,99.
Binnen de garantie termijn is de waterkoker echter gaan lekken; waarop ik het artikel heb opgestuurd voor reparatie.
Nu heb ik € 23,99 teruggestort gekregen, met (bij navraag) de mededeling dat het artikel niet meer gerepareerd kon worden. Ik vind dit niet geheel terrecht, aangezien ik nu voor dit geld geen vergelijkbare waterkoker van philips kan aanschaffen. En daarnaast er op internet verhalen te lezen zijn dat de lekkage wel degelijk te repareren is.
Mijn vraag: Heb ik pech en is deze manier van afhandelen van Bol.com nou juist? Of heb ik recht op een vervangend vergelijkbaar product?
Ik ben benieuwd; bij voorbaat dank voor een reactie,
Vriendelijke groet,
Jeroen
Ik heb een vraag/kwestie;
op 16-10-2013 heb ik via Bol.com een philips keukenmixer gekocht. De doorslaggevende factor was het feit dat er een flinke korting zat op een philips waterkoker HD4681/20 (die ik destijds ook ook nodig had). De waterkoker had een waarde van € 47,99; maar kreeg ik toen voor € 23,99.
Binnen de garantie termijn is de waterkoker echter gaan lekken; waarop ik het artikel heb opgestuurd voor reparatie.
Nu heb ik € 23,99 teruggestort gekregen, met (bij navraag) de mededeling dat het artikel niet meer gerepareerd kon worden. Ik vind dit niet geheel terrecht, aangezien ik nu voor dit geld geen vergelijkbare waterkoker van philips kan aanschaffen. En daarnaast er op internet verhalen te lezen zijn dat de lekkage wel degelijk te repareren is.
Mijn vraag: Heb ik pech en is deze manier van afhandelen van Bol.com nou juist? Of heb ik recht op een vervangend vergelijkbaar product?
Ik ben benieuwd; bij voorbaat dank voor een reactie,
Vriendelijke groet,
Jeroen