Hallo forumleden,
Gister kreeg ik het bericht dat mijn huurtoeslag stop gezet wordt. Nu woon ik al 8 maanden op mijn adres en altijd netjes huurtoeslag ontvangen.
Volgens de voorwaarden van de belastingdienst kunnen er meerdere woningen op één gedeeld adres staan. Nu bestaan er in mijn woning 3 zelfstandige studio's op één adres. Er staan volgens de gemeente 5 mensen ingeschreven. Dus ik gok erop dat ze op basis van die 5 ingeschreven mensen deze beslissing genomen hebben en dat ik een bezwaar moet indienen dat mijn huishouden niet bij die van de andere twee studio's hoort. Het bezwaar heb ik dan ook direct ingediend en zal ik weken moeten wachten op reactie van de belastingdienst.
Mijn vraag naar het forum is dan ook: heeft iemand hier ook ervaring met het "Gesplitste woning op 1 huisnummer" van de huurtoeslag voorwaarden? Zo ja, welke bewijzen zal ik aan moeten gaan leveren? Dit is voor mij compleet onduidelijk en wist de belastingdienst ook geen antwoord op te geven.
Ter verdere info voldoet mijn studio aan alle voorwaarden van een zelfstandige woonruimte. Daarom denk ik ook dat ik in mijn recht sta over dat ik huurtoeslag mag ontvangen. Maar je weet het nooit zeker in dit soort gevallen en vind het dan ook redelijk spannend.
Ik hoor graag van anderen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Huurtoeslag
-
Re: Huurtoeslag
Als je meer huur betaalt dan wettelijk is toegestaan volgens het puntensysteem krijg je ook geen huurtoeslag. Als ik het zo lees huur je bij een huisjesmelker.