Siematic? Nooit Meer!!!!!!!!!!!
Geplaatst: 17 jun 2015 14:48
Hierbij wil ik u toch mijn ervaringen delen inzake Siematic Keukens. Nadat na ruim 5 jaar lakschade optrad bij onze Siematic SC 66 LG keuken, met geïntegreerde handgrepen handgrepen over de gehele breedte van de deurtjes. Gekocht bij projectleverancier Goedhart Keukens te Alphen aan den Rijn op advies van de Aannemer van onze nieuwbouwwoning. Dat vertrouwen is me helaas duur komen te staan. Ten eerste is Goedhart Keukens niet aangesloten bij de geschillencommissie en inmiddels overgenomen, dus vanuit de leverancier krijg je weinig tot geen ondersteuning. Ze treden enkel op als tussenpersoon naar Siematic. Zoek dus een meer vertrouwde leverancier aangesloten bij de Geschillencommissie of een bedrijf dat een Waarborgkeur heeft.
Via Goedhart enkel te horen gekregen dat Siematic het afdeed als vochtproblemen, met een aanbod om alle fronten (ander type) te vervangen voor circa 6000€ (excl. montagekosten), na wat correspondentie iets verlaagd tot 4000€ (excl. montagekosten). Eigen schuld dus!
Siematic stelt ook dat alle fronten vervangen moeten worden omdat het model SC 66 LG uit productie is en derhalve geen onderdelen meer geleverd kunnen worden. Dat is vreemd omdat 2015 nog showroommodellen verkocht werden en dus t/m 2014 ook het model nog normaal geleverd werd.
De keuken is onderhouden zoals in onderhoudsinstructie beschreven staat. Verder heeft zowel de verkoper als de Onderhoudsinstructie van Siematic niets gezegd over eventuele extreme vochtgevoeligheid. Op zoek naar alternatieven kreeg ik al gauw de bevestiging uit de branche van de kwetsbaarheid van Siematic, het hier ook meermalen genoemde spaanplaat! Hierbij heeft Siematic ook de handgrepen nog rechtstreeks op de schuin gefreesde spaanplaat gelijmd( extreem kwetsbaar weet ik nu!)
Nog erger is het gesteld met hun Klantenservice! De benadering is op zich al moeilijk maar tot meermaals toe is op het indienen van een contactformulier op hun site niet gereageerd. Een leverancier die zijn klanten dus niet serieus neemt!
Helaas komt deze informatie voor mij te laat. Zoals vaker gesteld door deskundigen heeft Siematic een naam, die door haar kwaliteit absoluut niet gehaald wordt.
Ten eerste een te kwetsbaar ontwerp en ten tweede dat er geen losse deuren meer te bestellen zijn zo kort na het uit de verkoop gaan van het model (2014).
Dit gekoppeld aan hun slechte Klantenservice adviseer ik potentiële kopers GEEN Siematic te kopen.
Voor mij in ieder geval NOOIT MEER SIEMATIC.
Herman
Via Goedhart enkel te horen gekregen dat Siematic het afdeed als vochtproblemen, met een aanbod om alle fronten (ander type) te vervangen voor circa 6000€ (excl. montagekosten), na wat correspondentie iets verlaagd tot 4000€ (excl. montagekosten). Eigen schuld dus!
Siematic stelt ook dat alle fronten vervangen moeten worden omdat het model SC 66 LG uit productie is en derhalve geen onderdelen meer geleverd kunnen worden. Dat is vreemd omdat 2015 nog showroommodellen verkocht werden en dus t/m 2014 ook het model nog normaal geleverd werd.
De keuken is onderhouden zoals in onderhoudsinstructie beschreven staat. Verder heeft zowel de verkoper als de Onderhoudsinstructie van Siematic niets gezegd over eventuele extreme vochtgevoeligheid. Op zoek naar alternatieven kreeg ik al gauw de bevestiging uit de branche van de kwetsbaarheid van Siematic, het hier ook meermalen genoemde spaanplaat! Hierbij heeft Siematic ook de handgrepen nog rechtstreeks op de schuin gefreesde spaanplaat gelijmd( extreem kwetsbaar weet ik nu!)
Nog erger is het gesteld met hun Klantenservice! De benadering is op zich al moeilijk maar tot meermaals toe is op het indienen van een contactformulier op hun site niet gereageerd. Een leverancier die zijn klanten dus niet serieus neemt!
Helaas komt deze informatie voor mij te laat. Zoals vaker gesteld door deskundigen heeft Siematic een naam, die door haar kwaliteit absoluut niet gehaald wordt.
Ten eerste een te kwetsbaar ontwerp en ten tweede dat er geen losse deuren meer te bestellen zijn zo kort na het uit de verkoop gaan van het model (2014).
Dit gekoppeld aan hun slechte Klantenservice adviseer ik potentiële kopers GEEN Siematic te kopen.
Voor mij in ieder geval NOOIT MEER SIEMATIC.
Herman