Op 21 december hebben wij een hoekbank en twee-zitsbank Jorian bij Piet Klerkx Amsterdam besteld.
We waren blij eindelijk een bank gevonden te hebben die ons helemaal aanstond.
Ik heb mijn moeder een appje gestuurd met foto’s en een beschrijving van de uitvoering van de bank zoals wij die bij u besteld dachten te hebben. (zie screenshot Whatsapp)
Een juniorverkoper heeft de bestelling genoteerd waarbij we enkele keren hebben gevraagd of het de uitvoering zou worden zoals ons getoond (er waren ook geen andere opstellingen/uit-voeringen opgesteld, prijskaartje was voor de bank zoals het daar stond, zonder ‘opties’ te noemen).
Op 3-4-2015, de dag waarop mijn moeder kwam te overlijden (een toevallige trieste loop van omstandigheden) werden de banken geleverd.
Tot onze grote teleurstelling waren de banken die geleverd werden niet de banken die wij dachten besteld te hebben, de hoofdsteunen ontbraken! (de bankstellen zijn per omgaande weer meegenomen).
De junior-verkoper had deze op de bon dienen te vermelden of ons duidelijk moeten maken dat de hoofdsteunen optioneel waren. Daar is met geen woord over gerept door hem (ondanks ons aangeven dat de algehele zituitvoering moest worden zoals het daar stond).
Wij waren derhalve in de veronderstelling dat de hoofdsteunen bij de standaarduitvoering hoorde en de omschrijving ‘verstelbare zit’ betrekking had op het ‘totale zitten’ i.p.v., wat nu achteraf blijkt een ‘verstelbare rugleuning’ is. Juist die combinatie (verstelbare rugleuning en hoofdsteunen) trok ons over de streep om deze banken te bestellen.
Wat er na 3-4-2015 gebeurde is ronduit stuitend, onbehoorlijk en zeer wrang.
Na contact met de klantenservice werd ons gezegd dat men er niets aan kon doen. Ook de filiaalchef van Amsterdam Arena vertelde ons, na ruggespraak met de juniorverkoper, dat wij volgens deze verkoper logen. Wij konden uiteraard deze in onze ogen ‘halve banken’ niet accepteren. Ons voorstel in deze was óf een correcte uitvoering van onze banken óf de aanbetaling van € 500,00 retour (Ik wijs in deze nogmaals op het screenshot van Whatsapp).
We werden enkele keren van het kastje (klantenservice) naar de muur (filiaalchef Amsterdam Arena) gestuurd. Volgens de filiaalchef waren de banken volgens de bon uitgevoerd. Er werd geen enkele opening gegeven om ook maar enigszins tot een fatsoenlijke oplossing te komen.
Op donderdag (2-4) heb ik wederom contact gezocht met de klantenservice. Deze was niet aanwezig en ik zou de volgende dag teruggebeld worden. Ik heb in dat gesprek duidelijk aangegeven dat ik NIET op vrijdag gebeld wenste te worden i.v.m. de crematie van mijn moeder. Het is dan ook stuitend en onbehoorlijk dat de filiaalchef alsnóg mijn levenspartner direct na de uitvaart belt. Ook in dat gesprek geen enkele handreiking van Piet Klerkx. ‘Het staat zo op de bon en is correct uitgevoerd.’
Ook na meerdere contacten is er geen enkele beweging bij Piet Klerkx te bespeuren.
Daarna heb ik contact gezocht met mijn rechtsbijstandsverzekering. Daar werd mij duidelijk dat de vage omschrijving ‘verstelbare zit’ juridisch voldoende is om ons te verplichten deze, in onze ogen, ‘halve banken’ af te nemen.
Ik vind het triest om door een juniorverkoper voor leugenaar uitgemaakt te worden.
Ik vind het onbehoorlijk dat wij, ondanks mijn aangeven, op de dag van de crematie alsnóg door de filiaalchef gebeld werden.
En ik vind het zeer wrang om jarenlang met ‘halve banken’ opgescheept te zitten die ons alleen nog maar meer aan deze moeilijke tijd zullen blijven herinneren.
Op een voorstel van ons om dan tenminste een derde deel van het bankstel correct uit te voeren kregen we als reactie dat we alsnog de helft extra bij diende te betalen (voor veel minder was de hele bank correct uitgevoerd).
Ik had iets anders verwacht van Piet Klerkx.
Piet Klerkx blijkt een trieste kille meubelzaak te zijn.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Piet Kerkx Amsterdam
Re: Piet Kerkx Amsterdam
U heeft het over halve banken. Wat is precies half ?
Waarom spreekt u over junior-verkoper ? Bedoelt u dat het een prutsend knulletje is ? En dat u daarom als ervaren meubelkoper gelijk heeft ?
U wil niet op een bepaald moment gebeld worden, dan kunt u toch uw telefoon uitzetten ?
Rechtbijstand geeft aan dat u geen poot heeft om op te staan, wat is nu uw doel ?
Waarom spreekt u over junior-verkoper ? Bedoelt u dat het een prutsend knulletje is ? En dat u daarom als ervaren meubelkoper gelijk heeft ?
U wil niet op een bepaald moment gebeld worden, dan kunt u toch uw telefoon uitzetten ?
Rechtbijstand geeft aan dat u geen poot heeft om op te staan, wat is nu uw doel ?
Re: Piet Kerkx Amsterdam
- Geen hoofdsteunen is maar de helft van het comfort
- Ja een prutsend knulletje die ons op geen enkele wijze heeft duidelijk gemaakt dat de hoofdsteunen
opties waren en dat ook nergens duidelijk is weer te vinden, noch bij het prijskaartje aan de bank, noch aan ons medegedeeld (zie screenshot Whatsapp). Immers als je bijvoorbeeld een auto koopt is bij de ene merk een optie een optie en bij de andere merk standaard inbegrepen. Maar dat staat er dan wel duidelijk bij.
- Op de dag van de begrafenis van je moeder waarbij gezinsleden uit diverse delen van het land komen,
wens je wel contact met ze te houden. Ik had Piet Klerkx een dag van tevoren aangegeven niet te bellen op die dag.
- Juridisch heb ik wellicht geen poot om op te staan, moreel wel degelijk! Het kan wellicht voor andere
potentiële kopers van een bank een waarschuwing zijn om de zaken die opgeschreven worden nog eens heel goed te controleren en heel goed laten beschrijven. Wij hebben dat door onze vraagstelling gedaan 'of het de getoonde uitvoering' zou zijn en hebben deze verkoper helaas vertrouwd dat hij het goed genoteerd had. En dat vertrouwen is beschaamd en op de 'koop toe' worden we ook nog eens als leugenaar uitgemaakt. Dat is in-en-in triest.
- Ja een prutsend knulletje die ons op geen enkele wijze heeft duidelijk gemaakt dat de hoofdsteunen
opties waren en dat ook nergens duidelijk is weer te vinden, noch bij het prijskaartje aan de bank, noch aan ons medegedeeld (zie screenshot Whatsapp). Immers als je bijvoorbeeld een auto koopt is bij de ene merk een optie een optie en bij de andere merk standaard inbegrepen. Maar dat staat er dan wel duidelijk bij.
- Op de dag van de begrafenis van je moeder waarbij gezinsleden uit diverse delen van het land komen,
wens je wel contact met ze te houden. Ik had Piet Klerkx een dag van tevoren aangegeven niet te bellen op die dag.
- Juridisch heb ik wellicht geen poot om op te staan, moreel wel degelijk! Het kan wellicht voor andere
potentiële kopers van een bank een waarschuwing zijn om de zaken die opgeschreven worden nog eens heel goed te controleren en heel goed laten beschrijven. Wij hebben dat door onze vraagstelling gedaan 'of het de getoonde uitvoering' zou zijn en hebben deze verkoper helaas vertrouwd dat hij het goed genoteerd had. En dat vertrouwen is beschaamd en op de 'koop toe' worden we ook nog eens als leugenaar uitgemaakt. Dat is in-en-in triest.
Re: Piet Kerkx Amsterdam
jovdbe schreef:Juridisch heb ik wellicht geen poot om op te staan
jovdbe schreef: geen enkele handreiking van Piet Klerkx. ‘Het staat zo op de bon en is correct uitgevoerd.’
Waarom kan de rechtsbijstand niets voor je doen?jovdbe schreef: contact gezocht met mijn rechtsbijstandsverzekering. Daar werd mij duidelijk dat de vage omschrijving ‘verstelbare zit’ juridisch voldoende is om ons te verplichten deze, in onze ogen, ‘halve banken’ af te nemen.
Even fotos maken van opstelling en prijskaartje in de winkel, indien daar niet uit op te maken valt dat hoofdsteunen optioneel zijn tegen meerprijs, dan is beroep op dwaling niet kansloos.
Hoe had je anders moeten weten dat hoofdsteunen er niet bij horen? Nog even en ze halen ook de poten eraf , om die voor meerprijs te willen leveren.
Re: Piet Kerkx Amsterdam
Dit laatste is waar het om draait, de rest is bijzaak. Wanneer u zich zo denigrerend uit over medewerkers en nogal overdreven stelt dat u een halve bank heeft gehad kan ik mij voorstellen dat men u niet echt serieus wordt genomen.jovdbe schreef:- Geen hoofdsteunen is maar de helft van het comfort
- Ja een prutsend knulletje die ons op geen enkele wijze heeft duidelijk gemaakt dat de hoofdsteunen
opties waren en dat ook nergens duidelijk is weer te vinden, noch bij het prijskaartje aan de bank, noch aan ons medegedeeld (zie screenshot Whatsapp). Immers als je bijvoorbeeld een auto koopt is bij de ene merk een optie een optie en bij de andere merk standaard inbegrepen. Maar dat staat er dan wel duidelijk bij.
- Op de dag van de begrafenis van je moeder waarbij gezinsleden uit diverse delen van het land komen,
wens je wel contact met ze te houden. Ik had Piet Klerkx een dag van tevoren aangegeven niet te bellen op die dag.
- Juridisch heb ik wellicht geen poot om op te staan, moreel wel degelijk! Het kan wellicht voor andere
potentiële kopers van een bank een waarschuwing zijn om de zaken die opgeschreven worden nog eens heel goed te controleren en heel goed laten beschrijven. Wij hebben dat door onze vraagstelling gedaan 'of het de getoonde uitvoering' zou zijn en hebben deze verkoper helaas vertrouwd dat hij het goed genoteerd had. En dat vertrouwen is beschaamd en op de 'koop toe' worden we ook nog eens als leugenaar uitgemaakt. Dat is in-en-in triest.
Ik adviseer u naar de geschillencommissie te stappen. Wanneer u daar aannemelijk kunt maken dat de verkoper een fout geeft gemaakt krijgt u uw gelijk.
Ik zou mij dan concentreren op hoofdzaken.
Re: Piet Kerkx Amsterdam
U voelt zich belazerd en afgescheept door een winkel uit de Mandemakersgroep.
Dat komt vaker voor.
De fout is mijns inziens gemaakt bij de verkoop. U had geen juiste voorstelling van hetgeen u kon verwachten. Het is de taak van de verkoper om u duidelijk te maken wat u geleverd gaat krijgen. Dat is ook in het belang van de winkelier, om later gedoe zoals dit, te voorkomen.
U heeft zeker een punt waar het de hoofdsteunen betreft.
Maar of u hier iets mee bereikt is zeer de vraag.
Dat komt vaker voor.
De fout is mijns inziens gemaakt bij de verkoop. U had geen juiste voorstelling van hetgeen u kon verwachten. Het is de taak van de verkoper om u duidelijk te maken wat u geleverd gaat krijgen. Dat is ook in het belang van de winkelier, om later gedoe zoals dit, te voorkomen.
U heeft zeker een punt waar het de hoofdsteunen betreft.
Maar of u hier iets mee bereikt is zeer de vraag.