LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] is er iemand met positief nieuws?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
issy
Berichten: 80
Lid geworden op: 05 nov 2003 16:25

is er iemand met positief nieuws?

Ongelezen bericht door issy »

is er iemand met positief nieuws? ik heb zon gevoel dat we van alle kanten belazerd worden,zouden de heren corupt kunnen zijn die onze zaak behartigen?

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: is er iemand met positief nieuws?

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Beste Issy,

Dat bepaalde mensen corrupt zijn in de financiële wereld is overal, dit zal ook wel het geval zijn bij een van de aandelenlease partijen, Dexia, Aegon, DSI etc. etc.
Alleen is het (vaak) moeilijk aan te tonen met harde bewijzen, maar zie de bouwfraude, HBO- fraude etc. overal gebeurt het dus zeker ook bij de banken en andere instellingen die de financiële belangen van de mensen moeten behartigen.

m.v.g. justice man 007

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: is er iemand met positief nieuws?

Ongelezen bericht door croosjes »

als alles tegen zit ook wat er nog komt is het voor de gedupeerde belangerijk dat hij weet waar die op terug kan vallen.vrgr.andre de croos vereniging schadeloosstelling.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: is er iemand met positief nieuws?

Ongelezen bericht door Willems »

Beste Issy,
Jouw voelhorens zijn prima afgesteld, je voelt het goed aan, het gaat om geld! Wij worden vanaf het begin al gemanipuleerd, zoals het hen goed uitkomt. Vergis je niet, de meeste zijn aan het tasten in welke richting hun belangen liggen en die kant zullen ze uitgaan, al is het toevallig tegen jouw belangen in het algemeen: m.a.w. dit is een zeer vuile zaak met duizend en één windrichtingen. Let op je eigen belangen en zienswijze en probeer die te realiseren.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: is er iemand met positief nieuws?

Ongelezen bericht door croosjes »

willems,leuk gezegd elke keer weer.Maar wat gebeurt er daarna,je kan wel mopperen en mopperen maar daar blijft het bij toch.Met de vereniging schadeloosstelling niet.vrgr.andre de croos

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: is er iemand met positief nieuws?

Ongelezen bericht door Willems »

Croos,
Hoe weet jij, dat het in mijn geval daarbij zal blijven. Ik mopper niet maar wacht Oosting rustig af om dan een definitieve beslissing te nemen. Jouw schadeloosstelling-handeltje denk ik absoluut niet nodig te hebben: ook leuk gezegd, vind je niet croos?

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: is er iemand met positief nieuws?

Ongelezen bericht door croosjes »

willems,daar ben ik blij om dat jij het op je eigen manier kan doen.De CGA zie ik niet veel in en Breekyzer ook niet.vrgr.andre de croos vereniging schadeloosstelling.

HS
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 apr 2004 17:40

Re: is er iemand met positief nieuws?

Ongelezen bericht door HS »

andre bij wie moet ik me aanmelden ? Ik ben mans genoeg om mijn eigen problemen op te lossen. Bovendien bel ik via KPN en het bedrag wat ik betaal in 2 maanden is nog geen 10 euro. Het abonnement is duur.

Als ik bij jou bel ga ik dan minder abonnementgeld betalen ?? Of mag ik dan via de KPN-lijn blijven bellen. Geef nou eens duidelijk aan wat het voordeel is voor de consument.

HS

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: is er iemand met positief nieuws?

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Of de heren die onze zaak behartigen corupt zouden kunnen zijn ?
Welke heren bedoel je dan Issi ? In ieder geval de heren van Dexia zijn dat wel. Maar als je doelt op iemand als Piet, Chris, en zo nog een paar, dan moet je toch zien hoe ze zich inspannen voor het algemeen belang en volkomen integer zijn. Aan de tips die ik via hun heb gekregen op dit forum heb ik al erg veel gehad, in mijn zaak tegen Dexia. Voor wat betreft breekijzer. Het enige wat hiermee behaalt kan worden volgens mij is veel negatieve reclame voor Dexia, en daar zullen ze in ieder geval niet blij om zijn. Het enige wat wij nog kunnen, is hopen dat ooit een rechter deze boeven in het ongelijk stelt.
En dat is helaas nog een heel lange weg, Positiever kan ik het niet maken.

Grtjs Ad

issy
Berichten: 80
Lid geworden op: 05 nov 2003 16:25

Re: is er iemand met positief nieuws?

Ongelezen bericht door issy »

nee ik bedoel commissie Oosting,Peron

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: is er iemand met positief nieuws?

Ongelezen bericht door croosjes »

ad snoeren,welkom terug.vrgr.andre de croos vereniging schadeloosstelling

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: is er iemand met positief nieuws?

Ongelezen bericht door croosjes »

HS,ik zou zeggen lees,provider blijft het zelfde.Oversluiten doet iedereen voor de inkomsten vereniging schadeloosstelling en goedkoper bellen(vergelijk).Belvolume % daaruit wordt de advocaten betaald wanneer dat nodig is.Advocaten worden in gezet bij een grote groep gedupeerde.Sponsoring naar behoefte(niet meer dan nodig is)
aan melde via inschrijving provider en inschrijfformulier vereniging schadeloosstelling voor registratie verplicht.DE rest lees je op de site.""En het kost niets"" aanmelden WWW.SCHADELOOS-STELLING.NL vrgr.andre de croos.

""IK LEG DIT UIT OMDAT HET GEVRAAGD WORDT,DUS WEER NIET BEGINNEN TE ZEUREN HIJ MAAKT RECLAME""

De magier
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 apr 2004 09:33

Re: is er iemand met positief nieuws?

Ongelezen bericht door De magier »

Ik heb positief nieuws.... dankzij de harheidsclausule is mij alles kwijtgescholden. Ik weet dat het voor velen op dit forum vloeken in de kerk is... maar ik heb prima met Dexia samengewerkt. Ik ben wel de vooruitbetaalde rente kwijt, maar mijn schuld van € 25.000 is me kwijtgescholden. YES!

Giant W
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2004 17:12

Re: is er iemand met positief nieuws?

Ongelezen bericht door Giant W »

Magier,

Ik snap dat je in je hum bent nu je geen schuld meer hebt, fijn voor je !! Vraagje: welke hardheidsclausule bedoel je, welk product van Dexia/Legio, en hoeveel geld ben je er uiteindelijk ongeveer toch nog bij ingeschoten ??

Je begrijpt dat anderen hier meer van willen weten.

GW

Arnold van Es
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 apr 2004 17:22

Re: is er iemand met positief nieuws?

Ongelezen bericht door Arnold van Es »

De hardheidsclausule is geen produkt van Dexia. Maar een afbetalingsregeling voor de restschulden van deze produkten.

AvE

Giant W
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2004 17:12

Re: is er iemand met positief nieuws?

Ongelezen bericht door Giant W »

Arnold,

dat de hc geen product van Dexia is begrijp ik. Ik begrijp nu ook dat de magier met de hc het zgn. dexia-aanbod bedoelde. Daar weet ik alles van, leek me in mijn geval niet handig om op dat aanbod in te gaan, er zou mij nl. niks kwijtgescholden worden.

GW

pimmy
Berichten: 98
Lid geworden op: 21 okt 2003 15:04

Re: is er iemand met positief nieuws?

Ongelezen bericht door pimmy »

Beste Magier


Waarschijnlijk leef je op bijstandsniveau,en valt er niets te halen bij jouw.
Dexia lacht want als dat het geval is had je volgens mij kans om je inleg terug te krijgen(zorg plicht,draagkracht niet toereikend)maar dan had je wel aan advokaat moeten nemen.
Ik denk dat Dexia ook blij was met jouw samenwerking,maar als jij daar tevreden mee bent is het toch prima.
En daar gaat het toch om!


groetjes Pimmy

Gast

Re: is er iemand met positief nieuws?

Ongelezen bericht door Gast »

ik ben zeer benieuwd naar die kwijtschelding door dexia !
want dat gaat niet zomaar! dexia moet alles, maar dan ook alles van je weten. denk niet ik heb 2 jaar geleden al geld weggesluist(stel dat)
dan nog weet dexia dat ,ze gaan 3 jaar terug ! ook belasting aangiftes moeten ze inzien ,dus niet alleen de aangiftes maar ook de bijlage's.

zo kan ik nog wel even doorgaan,kortom deze heer of mevrouw wens ik natuurlijk alle geluk van de wereld toe! maar van de hardheidsclausule van dexia zullen weinigen gebruik van kunnen maken!

dv
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 aug 2003 15:35

Re: is er iemand met positief nieuws?

Ongelezen bericht door dv »

effe opgelet allemaal

jullie geloven toch niet dat magier 25000 euro is kwijtgescholden, dit is de reinste onzin, als bij mensen met een restschuld van bv 3000 euro, nog geen cent wordt kwijtgescholden, dan bij magier zeker 25000 euro, logish nadenken mensen, of hij zit ons te stangen, of hij moet in opdracht van dexia dit doen, om iedereen die zogenaamde clausule te laten ondertekenen, laat hem maar eerst met hard bewijs komen, en niet zo'n onzin uitkramen, ik verwed er mijn loon op

m vr gr dv

De magier
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 apr 2004 09:33

Re: is er iemand met positief nieuws?

Ongelezen bericht door De magier »

Ik begrijp dat jullie er meer van willen weten. Het gaat niet om me zelf, maar om mijn moeder. Om de situatie wat verduidelijken, hier wat highlights:

-Het betrof Triple Effect.
-De vooruitbetaalde rente is ze wel kwijt (ong. 6.500 Euro). Dat is natuurlijk wel slikken. Maar ja, dat heeft ze ongeveer 4 jaar geleden al betaald, en daar is ze nu wel overeen. Om dat via een advocaat terug te krijgen vond ik te veel gedoe (een advocaat kost ook een x-aantal duizend euro, je hebt stress over het proces, en de uitslag staat niet bij voorbaat vast).
-Haar restschuld (een kleine € 25.000,- is wel kwijtgescholden).

De Hardheidsclausule is een actie van Dexia om enerzijds de zwaar gedupeerden die niet in staat zijn om de restschuld te betalen te helpen (en Dexia weet ook wel: van een kale kip is het moeilijk plukken en zo doet ze toch wat aan haar goodwill) en anderzjids natuurlijk om zo een groep mensen af te serveren die anders naar de rechter zou zijn gestapt.
Toegegeven: via de rechtspraak kan je misschien meer terugkrijgen, maar... wanneer? ... hoeveel? ... hoe slopend is die zaak? Voor mijn moeder wilde ik rust, en dat hebben we via de clausule gekregen.

Via een voorbeeldje zal ik de werking van de clausule weergeven. Zoals jullie zien is het slechts voor een kleine groep geschikt. Beslis zelf of je er wat aan kan hebben.

Er zijn twee uitgangspunten:
-Dexia pakt alles boven de € 5.000,-- aan spaargeld/giro/aandelen af
-Dexia wil 3 jaar lang een bedrag hebben dat je maandelijks kan ophoesten

Voorbeeld:
* Mevr. X heeft als vermogen € 5.700 (bv € 3.000,-- op haar giro, en bv € 2.700 aan aandelen) Niet meegeteld worden de waarde van de Dexia-producten, de woning en andere materiele spullen. Alleen moet je de waarde van de auto opgeven. Zolang dat niet de waarde van de gemiddelde middenklasse-auto ontstijgt doet Dexia er vrij weinig mee.
* Mevr X heeft een salaris/uitkering van € 1.600

Dan doet Dexia het volgende: de grens van het vermogen dat je mag houden is € 5.000 dus mevr X raakt € 700,- kwijt. De berekening van het maandbedrag is wat moeilijker (hangt van kostenposten af, zoals hypotheek, bepaalde medische uitgaven enzo, zie ook Nibud.nl). Maar de grens ligt ruwweg op € 1.500. Aangezien mevr. X € 1.600 verdient, moet ze nog 36 maanden lang € 100,-- betalen.

Totaal incasseert Dexia dus: € 4.300. De rest van de restschuld wordt kwijtgescholden.

Mijn moeder had helemaal geen eigen vermogen en een lage uitkering, dus bij haar werd de hele restschuld kwijt gescholden.

Toegegeven: het voorbeeld is voor velen niet echt hoopgevend, maar misschien pakt het voor sommigen goed uit? En... de maandtermijn die Dexia 3 jaar lang wil incasseren is nooit hoger dan het maandbedrag dat nu maandelijks betaald moet worden.

Succes!

ps: ik begrijp dat er op het forum veel wantrouwen heerst, maar ik probeer juist anderen een strohalm aan te reiken. Zelf is mijn klusje al geklaard, en als ik dan de vele trieste berichten lees, denk ik dat sommige mensen wel kunnen worden geholpen door de clausule. Maar ik laat iedereen in zijn waarde: als iemand het via de rechter wil aanvechten: prima! Als iemand wil wachten op commissie Oosting: prima. Ik hoop dat anderen dat ook zo zien, en niet meteen gaan roepen dat ik een verrader ben, of van Dexia

Gesloten