Pagina 1 van 1

is dit terecht?

Geplaatst: 02 jul 2015 17:41
door bosnimf1976
Bij een computerzaak heb ik voor een Dell laptop advies gevraagd welke cpufan ik moest hebben. De advieslink van hen heb ik gebruikt en de fan besteld. Vervolgens blijkt het de verkeerde fan. Echter doordat ik er niet gelijk mee begonnen ben en doordat ik iemand anders er nog naar heb laten kijken is de twee weken retour omdat het artikel niet goed was verstreken en heb ik contact opgenomen na een maand. Het contact is prima maar de computerzaak zegt: je had twee weken de tijd. Ik zeg: ja maar jullie gaven me wel het verkeerde advies.
Weet iemand of het klopt dat die twee weken bedenktijd leidend zijn of kan ik terugvallen op het verkeerde advies en heb ik daardoor na een maand ook nog het recht na retour sturen niet goede fan teruggave van geld te vragen?

Jenny Jongkind

Re: is dit terecht?

Geplaatst: 03 jul 2015 21:09
door GJvdZ
Die twee weken zijn leidend. Die 2 weken zijn ingevoerd om bij koop op afstand te kunnen retourneren als het niet goed is. In de praktijk zal dat genoeg moeten zijn; zoveel tijd kost het immers niet om even te controleren of de bestelling in orde is.