LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie Samsung laserprinter multifunctional CLX415FN
Garantie Samsung laserprinter multifunctional CLX415FN
Op 23 mei 2015 is mijn printer er mee opgehouden. Omdat de garantietermijn van Samsung 2 jaar is en ik de machine op 29 juni 2013 gekocht heb, valt de reparatie onder de garantie. Er is nadat ik Samsung gebeld heb op 1 juni een monteur langs gekomen. Hij heeft de fuser vervangen. Binnen een dag was de machine weer stuk. Weer gebeld met Samsung, ruim een waak later kwam er weer een monteur langs en weer is de fuser vervangen. Bij het testen liep de machine gelijk vast, dus de machine is door de monteur meegenomen naar het bedrijf. Op 12 juni werd de machine teruggebracht. Gelijk uitgetest en liep weer vast. De machine maar gelijk mee teruggegeven aan de monteur. Op 24 juni werd de machine weer teruggebracht en weer liep de machine vast. Deze keer kon de fuser nog net gered worden.
Maar mij werd te verstaan gegeven dat ik bepaalde printjes niet kan maken met deze printer. Omdat ik de machine al haast 22 maanden in gebruik heb en wel steeds die printjes kon maken, zit er ergens iets niet goed in de machine. Omdat de garantie op 29 juni 2015 verliep, heb ik op 28 juni 2015 maar een mailtje naar de Samsung gestuurd dat ik ontbinding van de koopovereenkomst eis, zeker nu de machine niet de normale printjes kan printen en omdat ik er geen vertrouwen in heb dat de machine het nu wel even volhoud. Ik heb van 23 mei tot en met 24 juni zonder printer gezeten en Samsung vindt dat ik geduld moet hebben tot het opgelost is. Aangezien ik een kleine ondernemer ben en afhankelijk ben van mijn printer/scanner/copier en fax is dit voor mij een onverteerbare kwestie. Dit kost mij handenvol geld en tijd! Heeft iemand nog een tip voor mij wat ik kan doen om Samsung in beweging te krijgen? Ik heb al verschillende keren gebeld, gemaild, reacties op de FB pagina van Samsung gezet en het reparatiebedrijf gebeld. Wat raden jullie mij aan?
Maar mij werd te verstaan gegeven dat ik bepaalde printjes niet kan maken met deze printer. Omdat ik de machine al haast 22 maanden in gebruik heb en wel steeds die printjes kon maken, zit er ergens iets niet goed in de machine. Omdat de garantie op 29 juni 2015 verliep, heb ik op 28 juni 2015 maar een mailtje naar de Samsung gestuurd dat ik ontbinding van de koopovereenkomst eis, zeker nu de machine niet de normale printjes kan printen en omdat ik er geen vertrouwen in heb dat de machine het nu wel even volhoud. Ik heb van 23 mei tot en met 24 juni zonder printer gezeten en Samsung vindt dat ik geduld moet hebben tot het opgelost is. Aangezien ik een kleine ondernemer ben en afhankelijk ben van mijn printer/scanner/copier en fax is dit voor mij een onverteerbare kwestie. Dit kost mij handenvol geld en tijd! Heeft iemand nog een tip voor mij wat ik kan doen om Samsung in beweging te krijgen? Ik heb al verschillende keren gebeld, gemaild, reacties op de FB pagina van Samsung gezet en het reparatiebedrijf gebeld. Wat raden jullie mij aan?
Re: Garantie Samsung laserprinter multifunctional CLX415FN
Tsja, dit is allemaal niet relevant natuurlijk. Er zit 2 jaar garantie op de printer, of de koning hem nou koopt of een simpele ziel.
Samsung moet het probleem oplossen maar heeft aangetoond dat niet te kunnen. In dat geval dient het een nieuwe printer te leveren.
Samsung moet het probleem oplossen maar heeft aangetoond dat niet te kunnen. In dat geval dient het een nieuwe printer te leveren.
Wat bedoel je hiermee? Of wat bedoelt Samsung er mee?Jacwer schreef:Maar mij werd te verstaan gegeven dat ik bepaalde printjes niet kan maken met deze printer.
En jouw manier van praten getuigt van nog minder intellegentie dan een van een oververhitte kromtrekkende spoorrails. Waarom is het nodig op deze manier te communiceren? Je hebt zeker verder geen argumenten.snuffel1 schreef:Minus de tijd dat Ts de printer gebruikt heeft. In ondernemers wereld noemt men dat afschrijving.olaf79 schreef:Tsja, dit is allemaal niet relevant natuurlijk. Er zit 2 jaar garantie op de printer, of de koning hem nou koopt of een simpele ziel.
De printer moet wel zakelijk aangeschaft zijn want er is een on site monteur geweest terwijl de garantie voor een particulier een carry inn garantie betreft. De printer is niet voor huis tuin en keuken gebruik maar voor administratieve doeleinden gebruikt.
Off topic, Olafje dat jij het nu ineens voor ondernemers op gaat nemen terwijl je ze vaak een gang naar Siberië toewenst valt me zwaar van je tegen.
Geen dank. Hopelijk kun je nu weer normaal praten ipv zo denegrerend. Dat past je namelijk totaal niet.snuffel1 schreef:Bedankt voor het compliment olaf.En jouw manier van praten getuigt van nog minder intellegentie dan een van een oververhitte kromtrekkende spoorrails. Waarom is het nodig op deze manier te communiceren? Je hebt zeker verder geen argumenten.
Ik ga er vanuit dat de printer niet bij Samsung hebt kocht. Je kunt de overeenkomst dan niet ontbinden, omdat je de verkoper geen schriftelijk ingebrekestelling hebt verzonden.
Een printer hoort langer mee te gaan dan 24 maanden.snuffel1 schreef:U is ondernemer dat maakt het allemaal wat lastiger en zo te zien is het geen printer voor thuisgebruik, nu wil u na bijna 2 de koop ontbinden als dat al zou lukken krijgt u een paar kwartjes voor het ding terug want u heeft gedurende 23 maanden van de laserprinter gebruik kunnen maken.
Heb je hier een bron bij?snuffel1 schreef:Off topic als dit soort printers defect gaan is dat vaak te wijten aan besparing op kwaliteitspapier.
Alleen als dit in de fabrieksvoorwaarden staat. Bij een beroep op de wettelijke garantie hoeft geen gebruiksvergoeding te worden betaald (Quelle-arrest).snuffel1 schreef:Minus de tijd dat Ts de printer gebruikt heeft.olaf79 schreef:Samsung moet het probleem oplossen maar heeft aangetoond dat niet te kunnen. In dat geval dient het een nieuwe printer te leveren.
Dus men is het of met je eens of men is geen weldenkend mens?snuffel1 schreef:(...) retour maar elk weldenkend mens zal het met me eens zijn (...).
Ik heb altijd papier gebruikt dat geschikt is voor laserprinters en beslist geen goedkoop papier. Op zich is het te gek voor woorden dat ik tot 23 mei 2015 wel gewoon alles kon printen en nu ineens bepaalde bladen niet meer. Ik bedoel met bepaalde bladen met name de zogenaamde productievellen die advocaten tussen hun producties doen. Als een advocaat een verweerschrift of verzoekschrift indient bij de Rechtbank, worden tussen de bijlagen anders gekleurde vellen papier gedaan. Denk hierbij aan hele blauwe of hele groene of hele rode vellen. Dat maakt het voor de rechter gemakkelijker om de producties van elkaar te scheiden. Die egaal gekleurde vellen heb ik tot 23 mei gewoon kunnen printen. Daarna liep de printer steeds vast op die egaal gekleurde vellen. Toen de monteur op 24 juni de machine terug kwam brengen, stelde hij dat ik die egaal gekleurde vellen niet kan printen.
(Met de geleende HP printer kan het overigens wel .....)
(Met de geleende HP printer kan het overigens wel .....)
Laatst gewijzigd door Jacwer op 06 jul 2015 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik gebruik al jaren een laserprinter, omdat de kwaliteit van de printjes normaal gesproken veel beter is dan van een inktjetprinter. Ik heb de machine zakelijk aangeschaft EN ik heb er speciaal opgelet dat de machine mijn hoeveelheid printjes aan zou kunnen. Deze machine zou volgens de technische specificaties 40.000 printjes aan moeten kunnen.
Ik heb tot nu toe ongeveer 23.500 printjes gemaakt, dus zit dik binnen de technische specificatie.
Samsung of CSN (het reparatie bedrijf van Samsung) krijgt het niet voor elkaar om de machine goed te repareren. Er zijn nu al op 1 juni, op 9 juni. op 12 juni en omstreeks 23 juni nieuwe fusers ingegaan. Omstreeks 23 juni is er ook een nieuw moederbord ingegaan en nog is het probleem niet opgelost.
Ik durf de machine niet meer te gebruiken, want op 29 juni is de twee jaar garantie verstreken en als er nu weer een nieuwe fuser in moet, draai ik op voor de kosten. Daar heb ik geen zin, want het probleem zit ergens in de machine. Het is toch te gek voor woorden dat er inclusief de fuser die er op 23 mei toen de machine het begaf, al VIJF fusers ingegaan zijn?
Ik heb tot nu toe ongeveer 23.500 printjes gemaakt, dus zit dik binnen de technische specificatie.
Samsung of CSN (het reparatie bedrijf van Samsung) krijgt het niet voor elkaar om de machine goed te repareren. Er zijn nu al op 1 juni, op 9 juni. op 12 juni en omstreeks 23 juni nieuwe fusers ingegaan. Omstreeks 23 juni is er ook een nieuw moederbord ingegaan en nog is het probleem niet opgelost.
Ik durf de machine niet meer te gebruiken, want op 29 juni is de twee jaar garantie verstreken en als er nu weer een nieuwe fuser in moet, draai ik op voor de kosten. Daar heb ik geen zin, want het probleem zit ergens in de machine. Het is toch te gek voor woorden dat er inclusief de fuser die er op 23 mei toen de machine het begaf, al VIJF fusers ingegaan zijn?
Gisteravond heb ik via FB weer een berichtje naar Samsung gestuurd. Vandaag werd er op gereageerd: we zijn er mee bezig. Ze zijn er al ruim ZES weken mee bezig!!!! En er komt maar geen oplossing.... Ze beseffen daar blijkbaar niet dat ik wel een bedrijf te runnen heb! Ik heb nu van iemand een HP laserprinter geleend, maar die kan niet scannen, kopieren en faxen. Het gevolg is dus dat ik printjes maak en die vervolgens weg kan gaan brengen, hetzij naar de klant, hetzij naar het postkantoor. Waarom gaat Samsung op deze manier met klanten om? Als ik zo omga met mijn klanten, kan ik over een paar weken mijn bedrijf wel sluiten! Is het nou zoveel gevraagd om service te verlenen?
By the way: fiscaal gezien moet de printer in vijf jaar afgeschreven worden: ieder jaar 20% van de boekwaarde. Deze pinter heeft dus wel degelijk een hogere waarde dan een paar tientjes!
By the way: fiscaal gezien moet de printer in vijf jaar afgeschreven worden: ieder jaar 20% van de boekwaarde. Deze pinter heeft dus wel degelijk een hogere waarde dan een paar tientjes!