Reis via Groupon / Bebsy naar Boedapest: 46 uur ipv 3 dagen
Geplaatst: 06 jul 2015 14:17
Enige tijd geleden hebben een vriendin en ik een stedentrip geboekt via Groupon. De omschrijving van deze reis was: een driedaagse stedentrip (met twee overnachtingen) naar Boedapest voor 199 euro. Mijn vriendin en ik vonden dit een mooie aanbieding en besloten over te gaan tot boeken. Deze trip zou plaats vinden van woensdag 22 juli t/m vrijdag 24 juli.
Pas na deze boeking kregen wij de vluchttijden te zien die bij deze aanbieding hoorde en wij werden hierdoor onaangenaam verrast. Wat bleek, op woensdag 22 juli vliegen wij om 8:40 uur in de ochtend heen en op vrijdag vliegen wij om 6:10 uur in de ochtend terug. Dit betekent dat wij krap 46 uur (dus nog geen twee dagen) in Boedapest zullen zijn, terwijl dit wel als een driedaagse trip (3 dagen = 72 uur) werd aangeboden.
Wij vinden dit op zijn zachtst gezegd zeer misleidend. Ik begrijp goed dat een driedaagse trip niet betekent dat wij er 72 uur zullen zitten, maar ik verwacht toch op z'n minst meer dan 48 uur te kunnen verblijven en enigszins haalbare vluchttijden te hebben.
Na telefonisch contact met bebsy werd ons verteld dat annuleren niet mogelijk bleek te zijn en dat omboeken mogelijk is, maar dat hier behoorlijke kosten aan verbonden zijn (deze kosten variëren tussen de 60 en 200 euro). Dit, terwijl wij zelf op de site van wizzair hebben gezien dat de middagvlucht op vrijdag 24 juli zelfs goedkoper was dan de vlucht waar wij op zijn gezet.
Graag horen wij welke mogelijkheden wij als consument hebben. Wij denken dit te kunnen scharen onder 'consumenten misleiding' bij een mogelijke rechtsgang maar hier hebben wij te weinig verstand van. Of is het wijzer eieren voor ons geld te kiezen en zelf een ander ticket te kopen en geen compensatie te verwachten van Groupon of Bebsy?
Met vriendelijke groet
Pas na deze boeking kregen wij de vluchttijden te zien die bij deze aanbieding hoorde en wij werden hierdoor onaangenaam verrast. Wat bleek, op woensdag 22 juli vliegen wij om 8:40 uur in de ochtend heen en op vrijdag vliegen wij om 6:10 uur in de ochtend terug. Dit betekent dat wij krap 46 uur (dus nog geen twee dagen) in Boedapest zullen zijn, terwijl dit wel als een driedaagse trip (3 dagen = 72 uur) werd aangeboden.
Wij vinden dit op zijn zachtst gezegd zeer misleidend. Ik begrijp goed dat een driedaagse trip niet betekent dat wij er 72 uur zullen zitten, maar ik verwacht toch op z'n minst meer dan 48 uur te kunnen verblijven en enigszins haalbare vluchttijden te hebben.
Na telefonisch contact met bebsy werd ons verteld dat annuleren niet mogelijk bleek te zijn en dat omboeken mogelijk is, maar dat hier behoorlijke kosten aan verbonden zijn (deze kosten variëren tussen de 60 en 200 euro). Dit, terwijl wij zelf op de site van wizzair hebben gezien dat de middagvlucht op vrijdag 24 juli zelfs goedkoper was dan de vlucht waar wij op zijn gezet.
Graag horen wij welke mogelijkheden wij als consument hebben. Wij denken dit te kunnen scharen onder 'consumenten misleiding' bij een mogelijke rechtsgang maar hier hebben wij te weinig verstand van. Of is het wijzer eieren voor ons geld te kiezen en zelf een ander ticket te kopen en geen compensatie te verwachten van Groupon of Bebsy?
Met vriendelijke groet