LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontevreden overstap Ziggo

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Marianne1979

Ontevreden overstap Ziggo

Ongelezen bericht door Marianne1979 »

Wij zijn sinds 1 juli overgestapt naar Ziggo, we hadden hiervoor Online waar we zo'n 13 jaar klant geweest zijn. Nu in deze ene week bij Ziggo heb ik al meer storingen meegemaakt dan in de afgelopen jaren bij Online. De modem van online stond bij ons in de slaapkamer, nooit problemen. De modem van Ziggo moet perse in de meterkast aan de hoofdaansluiting want anders valt het internet om de haverklap weg. Dit betekent dat we aanpassingen in de meterkast moeten gaan doen omdat de stekker van de modem in het enige stopcontact van de meterkast moet waardoor we geen buitenverlichting hebben. De telefoonkabel moet door de hele benedenverdieping getrokken worden. En dan het grootste probleem, we hebben op zolder nog een oude desktop staan waar ik aan werk, die moet dus via een kabel met de modem verbonden worden. Dit betekend gaten op plaatsen waar ik ze niet wil hebben. Beneden werken is geen optie ivm een druk huishouden wat niet gaat icm met mijn werk.

Kan ik hier wat mee bij Ziggo? Het liefst zeg ik de hele boel weer op, ik ben tenslotte ontevreden over het product, heb ik dit recht of zit ik hier nu een jaar aan vast? Ik werk dus vanuit huis en ben hiervoor afhankelijk van internet, zal me dan het jaartje worden...

GJvdZ

Re: Ontevreden overstap Ziggo

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Dat het niet goed werkt komt in eerste instantie omdat de bekabeling in huis kennelijk niet goed genoeg is. Daarom moet de modem direct bij de kabelaansluiting staan. Je kunt de bekabeling binnenshuis vernieuwen en dan zal de modem het hoogstwaarschijnlijk ook goed doen op een andere plek in huis.

stofzuigertje

Re: Ontevreden overstap Ziggo

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je een goede Coax kabel tussen hun modem en de ingang woning hebt...

Alleen, hoe langer hoe meer kans op storingen.

Een Coax is dus genoeg.
Van de doos waarin de kabel TV jou huis binnen komt tot het modem...

de rest gaat dan vanaf jou modem naar zowel TV als Internet modem en ook de Dect telefoons...

Als je ze boven zet, zowel de Dect telefoon als Wifi modem is het bereik op zolder groter en meestal buiten ook...
Ze willen graag een korte 50 cm kabel tussen maar Uw huis en U bepaalde...

Een redelijk dikke satelliet kabel kwaliteit met metalen goed afgeschermde stekker dus geen plastic kapjes en dan kun je tot 30 meter weg gaan!

Tip;
Voor een ver van modem/aansluiting TV, hoe langer de kabel des te minder signaal dus een kleinere TV die minder signaal nodig heeft zal minder storen!

Gesloten