Pagina 1 van 1
Nepmail teistert Klanten Ziggo
Geplaatst: 10 jul 2015 09:58
door lynden
Re: Nepmail teistert Klanten Ziggo
Geplaatst: 10 jul 2015 14:17
door GJvdZ
Zijn er nog steeds mensen die hier in trappen?
Re: Nepmail teistert Klanten Ziggo
Geplaatst: 10 jul 2015 14:33
door sjohie
Wou net zeggen, die krijg ik zowat dagelijks van Paypal, Eurocard/Mastercard, International Card Services, en nog een rits bedrijven. En gek genoeg dan weer niet op mijn ziggo adres. Gelukkig is het spamfilter op mijn primaire emailadres (gmail) erg goed, daar glipt misschien eentje per jaar doorheen. Welke ik dan ook als phising aan google rapporteer, en als het makkelijk per email kan, bij het bedrijf waar ze het logo etc van misbruiken. Veel banken en instanties hebben een mailadres waar je deze naar toe kan sturen om ze op de hoogte te brengen.
Re: Nepmail teistert Klanten Ziggo
Geplaatst: 10 jul 2015 14:59
door tenormin
Ook ik, toch een redelijke digibeet, ben hier nog nooit ingetuind. Inderdaad, alle phishing die ik krijg (worden er steeds minder) stuur ik door naar het betreffende bedrijf. Men heeft allemaal wel een "valse-email@ hupperdeflup adres". Plus dat mensen toch echt niet meer kunnen beweren "van niets te weten"; zoveel waarschuwingen van andere bedrijven, banken etc. zijn al uitgegaan, dat kan men toch niet (meer) missen?
Re: Nepmail teistert Klanten Ziggo
Geplaatst: 10 jul 2015 15:18
door moederslink
Nou een vals huppelepup email adres heb ik niet...ik ben misschien te braaf en daarbij ook een giga digibeet
, maar ik kan ook niet begrijpen dat sommigen nog steeds in dit soort dingen trappen , hallo, je maakt toch niet zomaar 144 euro over en zeker niet naar Ziggo , het pakket, wat voor pakket dan ook
is niet eens zo duur , maar @lynden: bedankt evengoed voor deze waarschuwing.
Re: Nepmail teistert Klanten Ziggo
Geplaatst: 10 jul 2015 15:30
door tenormin
moederslink schreef:Nou een vals huppelepup email adres heb ik niet...ik ben misschien te braaf en daarbij ook een giga digibeet
, maar ik kan ook niet begrijpen dat sommigen nog steeds in dit soort dingen trappen , hallo, je maakt toch niet zomaar 144 euro over en zeker niet naar Ziggo , het pakket, wat voor pakket dan ook
is niet eens zo duur , maar @lynden: bedankt evengoed voor deze waarschuwing.
Hoef jij toch ook niet te hebben, een vals email adres, neem aan dat je geen valse mails verstuurd
Maar de meeste bedrijven hebben het, zeker weten!
Re: Nepmail teistert Klanten Ziggo
Geplaatst: 10 jul 2015 15:45
door moederslink
Nou , ik kan behoorlijk
valse mailtjes versturen hoor, als ik maar genoeg
getergd ben
,
maar ik snap je verhaal hoor.
Re: Nepmail teistert Klanten Ziggo
Geplaatst: 11 jul 2015 11:48
door Har06
moederslink schreef:Nou , ik kan behoorlijk
valse mailtjes versturen hoor, als ik maar genoeg
getergd ben
,
maar ik snap je verhaal hoor.
Het is toch een goede zaak dat Ts voor de over duidelijkheid een link plaats, er zijn hele volksstammen
stammen die de phishing mails openen
Re: Nepmail teistert Klanten Ziggo
Geplaatst: 11 jul 2015 12:25
door moederslink
Har06 schreef:
Het is toch een goede zaak dat Ts voor de over duidelijkheid een link plaats, er zijn hele volksstammen
stammen die de phishing mails openen
moederslink schreef:@lynden: bedankt evengoed voor deze waarschuwing.
vind ik ook hoor , Har06
Re: Nepmail teistert Klanten Ziggo
Geplaatst: 11 jul 2015 13:21
door Josephien12
Ik lees in het bericht van Ziggo dat ze nooit betalingsherinneringen per mail sturen maar altijd per brief. Goede zaak. Daar kunnen bedrijven als duo een voorbeeld aan nemen.
Re: Nepmail teistert Klanten Ziggo
Geplaatst: 12 jul 2015 10:39
door GJvdZ
Nu is op zich ook wel weer "achterlijk" om geen gebruik te maken van moderen communicatiemiddelen maar terug te vallen op een inherent onbetrouwbaar systeem als papieren post te gebruiken voor belangrijke zaken. Er zijn voldoende middelen beschikbaar om geverifieerde emails te versturen.
Re: Nepmail teistert Klanten Ziggo
Geplaatst: 12 jul 2015 12:52
door Har06
[quote="GJvdZ"]Nu is op zich ook wel weer "achterlijk" om geen gebruik te maken van moderen communicatiemiddelen maar terug te vallen op een inherent onbetrouwbaar systeem als papieren post te gebruiken voor belangrijke zaken.
Er zijn voldoende middelen beschikbaar om geverifieerde emails te versturen.[/quote]
Niet doordraven, natuurlijk stuurt Ziggo e-mails rond