LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo tarief omhoog
-
Ziggo tarief omhoog
Sinds augustus 2014 ben ik klant geworden bij UPC (nu Ziggo)
Het pakket wat ik aldaar bestelde betrof 44 euro in de maand. De contractduur was minimaal een jaar.
Tot mijn verbazing verhoogde Ziggo na twee maanden het tarief naar 45 euro. Tot mijn verbazing werd deze maand het tarief wederom verhoogd naar 45,95 euro. Aangezien ik hier totaal geen bericht van heb ontvangen maar eens gebeld met Ziggo. Blijkt te gaan om een eenmalige tarief verhoging. (Wel eentje die kennelijk dus twee keer binnen het jaar plaats vind).
Ik heb gevraagd aan de betreffende medewerker of dit zo maar kon en mocht. Echter ik sluit een contract af voor minimaal een jaar a 44 Euro per maand. Ik heb geen mogelijkheid om kosteloos binnen het jaar op te zeggen dit terwijl Ziggo kennelijk wel het recht heeft om de tarieven te verhogen.
De medewerker was het geheel met mij eens maar verwees naar de algemene voorwaarden. Hierin staat dat Ziggo ten alle tijden het tarief mag verhogen. M.a.w. Volgens de medewerker kon Ziggo zelfs elke dag besluiten het tarief te verhogen. Kennelijk heb ik dit dus maar te dulden want opzeggen kan ik niet. Ik ben akkoord gegaan met de algemene voorwaarden destijds.
Ik vraag me oprecht af of men dit in de algemene voorwaarden mag opnemen. Dat ze na het contract van een jaar met een tariefverhoging komen zou ik kunnen begrijpen. Maar dit vind ik toch wat vreemd.
Indien ik lid wordt van een sportschool a 15 euro per maand met een contractduur van 12 maanden sta ik ook vreemd te kijken als ik de volgende maand ineens B.w.v. 20 euro mag afrekenen.
Het gaat me echt niet om die twee euro en ziggo bevalt mij verder goed maar ik vind de gang van zaken behoorlijk vreemd.
Het pakket wat ik aldaar bestelde betrof 44 euro in de maand. De contractduur was minimaal een jaar.
Tot mijn verbazing verhoogde Ziggo na twee maanden het tarief naar 45 euro. Tot mijn verbazing werd deze maand het tarief wederom verhoogd naar 45,95 euro. Aangezien ik hier totaal geen bericht van heb ontvangen maar eens gebeld met Ziggo. Blijkt te gaan om een eenmalige tarief verhoging. (Wel eentje die kennelijk dus twee keer binnen het jaar plaats vind).
Ik heb gevraagd aan de betreffende medewerker of dit zo maar kon en mocht. Echter ik sluit een contract af voor minimaal een jaar a 44 Euro per maand. Ik heb geen mogelijkheid om kosteloos binnen het jaar op te zeggen dit terwijl Ziggo kennelijk wel het recht heeft om de tarieven te verhogen.
De medewerker was het geheel met mij eens maar verwees naar de algemene voorwaarden. Hierin staat dat Ziggo ten alle tijden het tarief mag verhogen. M.a.w. Volgens de medewerker kon Ziggo zelfs elke dag besluiten het tarief te verhogen. Kennelijk heb ik dit dus maar te dulden want opzeggen kan ik niet. Ik ben akkoord gegaan met de algemene voorwaarden destijds.
Ik vraag me oprecht af of men dit in de algemene voorwaarden mag opnemen. Dat ze na het contract van een jaar met een tariefverhoging komen zou ik kunnen begrijpen. Maar dit vind ik toch wat vreemd.
Indien ik lid wordt van een sportschool a 15 euro per maand met een contractduur van 12 maanden sta ik ook vreemd te kijken als ik de volgende maand ineens B.w.v. 20 euro mag afrekenen.
Het gaat me echt niet om die twee euro en ziggo bevalt mij verder goed maar ik vind de gang van zaken behoorlijk vreemd.
Laatst gewijzigd door apeldoorn99 op 13 jul 2015 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Ziggo tarief omhoog
Ten eerste ben je niet lid geworden maar klant. Ziggo is namelijk geen club maar een bedrijf. Bij tariefsverhoging mag je kosteloos per direct opzeggen. Zie www.consuwijzer.nl
-
Bedankt! ik ga even kijken..
Er zijn volgens mij 2 smaken prijsverhoging, 1 een inflatiecorrectie, welke doorgaans is afgedekt door de algemene voorwaarden, en 2 bij wijziging van een abonnement, wat eenzijdig vanuit Ziggo komt, en reden tot kosteloos opzeggen is. Dat communiceren ze normaliter ruim van te voren per email met alle klanten via hun primaire Ziggo emailadres, en een paar weken na die mail krijg je het ook op schrift thuis is mijn ervaring als Ziggo klant sinds 10+ jaar.. Als het een verandering type 2 is, staat in die email en brief ook gewoon dat je kosteloos van je contract af kan als je dat wilt.
-
Ik blijf het toch zeer klantonvriendelijk vinden om die verhoging door te voeren tijdens de contractperiode. Wel vreemd is dat indien ik de klachtenafdeling bel, ik het bovenstaande niet te horen krijg. Ziggo weet gewoon donders goed dat men voor een verhoging van een euro toch niet gaat overstappen.
Men mag in de algemene voorwaarden opnemen dat men de prijs mag verhogen, mits er ook in staat dat de klant dan mag opzeggen.
Waarom zou een bedrijf actief moeten gaan promoten dat hun klanten het contract op kunnen zeggen? Jij zegt toch op je werk ook niet tegen klanten dat ze beter ergens anders heen kunnen gaan?apeldoorn99 schreef:Ik blijf het toch zeer klantonvriendelijk vinden om die verhoging door te voeren tijdens de contractperiode. Wel vreemd is dat indien ik de klachtenafdeling bel, ik het bovenstaande niet te horen krijg. Ziggo weet gewoon donders goed dat men voor een verhoging van een euro toch niet gaat overstappen.
En zolang consumenten het teveel moeite vinden om een paar minuten te investeren om over te stappen naar een andere leverancier is het niet gek dat de markt niet erg concurreert.
-
Des te vreemder is dat een medewerker van de klachtenafdeling aangeeft dat hij het eigenlijk wel eens is met mij en het zelf ook belachelijk vindt. Je kan igv je klant actief benaderen dat er een tariefverhoging aan komt. Ook dat is dus niet gebeurd althans de mail is nooit aangekomen
-
Waar gaat dit over?, alle Ziggo klanten hebben met de verhoging te maken, werd netjes per mail aangemeld, iedereen weet dat je bij een prijswijziging kunt opzeggenapeldoorn99 schreef:Ik blijf het toch zeer klantonvriendelijk vinden om die verhoging door te voeren tijdens de contractperiode. Wel vreemd is dat indien ik de klachtenafdeling bel, ik het bovenstaande niet te horen krijg. Ziggo weet gewoon donders goed dat men voor een verhoging van een euro toch niet gaat overstappen.
Een medewerker heeft natuurlijk ook gewoon een mening. Persoonlijk vind ik het onprofessioneel dat iemand deze zo met klanten deelt. En ik vindt het ook moreel wel wat zwak, ik bedoel, als je dat belachelijk vindt, waarom er dan wel (blijven) werken? Maar goed, daar moet iemand daar intern maar iets van vinden.apeldoorn99 schreef:Des te vreemder is dat een medewerker van de klachtenafdeling aangeeft dat hij het eigenlijk wel eens is met mij en het zelf ook belachelijk vindt. Je kan igv je klant actief benaderen dat er een tariefverhoging aan komt. Ook dat is dus niet gebeurd althans de mail is nooit aangekomen
In mijn ervaring als 15+ jaar lange klant bij eerst @home en nu Ziggo, hebben ze zeker de laatste ~5 jaar altijd duidelijk zowel per mail als op schrift gecommuniceerd over abonnement- danwel prijswijzigingen, inclusief duidelijke vermelding van de mogelijkheid tot opzeggen als dat van toepassing was.
Sinds ik na jaren van UPC naar Ziggo ging heb ik daar een email van gekregen en kon er zonder afkoop kosten worden opgezegd. Ook van de eerste prijsverhoging ( dacht 2 euro in mijn geval) kreeg ik een email waarin stond dat ik weg kon zonder afkoop. Dat jij die e-mails niet hebt gehad is altijd mogelijk, wellicht als spam verwerkt. Ik ben gewoon gebleven omdat ik naar mijn idee waar voor mijn geld kreeg bij UPC en dit bij Ziggo hetzelfde is gebleven ( Digitale TV + HorizonBox+Zenders-Royaal en 200 MB Download 20 MB Upload + bellen Europa inclusief mobiel onbeperkt ). Zou ik het contract openbreken word het wellicht een ander verhaal maar ik laat het zo. Klanten verder nog actiever benaderen om op te zeggen is niet echt zakelijk en gebeurd (bijna) nergens.apeldoorn99 schreef: Je kan igv je klant actief benaderen dat er een tariefverhoging aan komt. Ook dat is dus niet gebeurd althans de mail is nooit aangekomen
-
Ik zeg toch ook niet dat andere Ziggo klanten deze verhoging niet krijgen? Ik wist niet dat ik om deze reden binnen mijn contractperiode op kun zeggen. Vandaar ook mijn bericht. En zoals je kon lezen in mijn eerdere post heb ik dus totaal geen mail gehad over prijswijziging.Har06 schreef:Waar gaat dit over?, alle Ziggo klanten hebben met de verhoging te maken, werd netjes per mail aangemeld, iedereen weet dat je bij een prijswijziging kunt opzeggenapeldoorn99 schreef:Ik blijf het toch zeer klantonvriendelijk vinden om die verhoging door te voeren tijdens de contractperiode. Wel vreemd is dat indien ik de klachtenafdeling bel, ik het bovenstaande niet te horen krijg. Ziggo weet gewoon donders goed dat men voor een verhoging van een euro toch niet gaat overstappen.
Ook zonder mailing kun je het contract opzeggen, bij prijswijzigingen kun je al tientallen jaren opzeggenapeldoorn99 schreef:Ik zeg toch ook niet dat andere Ziggo klanten deze verhoging niet krijgen? Ik wist niet dat ik om deze reden binnen mijn contractperiode op kun zeggen. Vandaar ook mijn bericht. En zoals je kon lezen in mijn eerdere post heb ik dus totaal geen mail gehad over prijswijziging.Har06 schreef:Waar gaat dit over?, alle Ziggo klanten hebben met de verhoging te maken, werd netjes per mail aangemeld, iedereen weet dat je bij een prijswijziging kunt opzeggenapeldoorn99 schreef:Ik blijf het toch zeer klantonvriendelijk vinden om die verhoging door te voeren tijdens de contractperiode. Wel vreemd is dat indien ik de klachtenafdeling bel, ik het bovenstaande niet te horen krijg. Ziggo weet gewoon donders goed dat men voor een verhoging van een euro toch niet gaat overstappen.
Dan zou er altijd nog de fysieke brief moeten zijn, die normaliter een weekje later volgt op een email waarin de (prijs)wijzigingen worden aangekondigd, of heb je die ook niet gehad?apeldoorn99 schreef:Ik zeg toch ook niet dat andere Ziggo klanten deze verhoging niet krijgen? Ik wist niet dat ik om deze reden binnen mijn contractperiode op kun zeggen. Vandaar ook mijn bericht. En zoals je kon lezen in mijn eerdere post heb ik dus totaal geen mail gehad over prijswijziging.Har06 schreef:Waar gaat dit over?, alle Ziggo klanten hebben met de verhoging te maken, werd netjes per mail aangemeld, iedereen weet dat je bij een prijswijziging kunt opzeggenapeldoorn99 schreef:Ik blijf het toch zeer klantonvriendelijk vinden om die verhoging door te voeren tijdens de contractperiode. Wel vreemd is dat indien ik de klachtenafdeling bel, ik het bovenstaande niet te horen krijg. Ziggo weet gewoon donders goed dat men voor een verhoging van een euro toch niet gaat overstappen.
-
Nee. Helemaal niks gehad.Dan zou er altijd nog de fysieke brief moeten zijn, die normaliter een weekje later volgt op een email waarin de (prijs)wijzigingen worden aangekondigd, of heb je die ook niet gehad?
Fysieke brief????? ts zal de mail wel over het hoofd gezien hebben, maakt ook niets uit, ik veronderstel dat Ts inmiddels overgestapt isapeldoorn99 schreef:Nee. Helemaal niks gehad.Dan zou er altijd nog de fysieke brief moeten zijn, die normaliter een weekje later volgt op een email waarin de (prijs)wijzigingen worden aangekondigd, of heb je die ook niet gehad?
-
Natuurlijk stap ik voor die euro niet over. Daar gaat t me ook helemaal niet om. Vind gewoon dat t niet bepaald klant vriendelijk is. Dat was m'n punt en m'n mail heb ik niet gemist. Ook niet bij ongewenst of spam.
Omdat ik het op een ander forum heb meegemaakt in een soortgelijk topic, een misschien wat knullige vraag, maar je checkt toch wel je primaire ziggo adres neem ik aan? Dus het adres wat je hebt gekregen toen je klant werd bij ze?apeldoorn99 schreef:Natuurlijk stap ik voor die euro niet over. Daar gaat t me ook helemaal niet om. Vind gewoon dat t niet bepaald klant vriendelijk is. Dat was m'n punt en m'n mail heb ik niet gemist. Ook niet bij ongewenst of spam.
(in dat andere geval checkte iemand alleen zijn hotmail account.)
-
Mijn hotmail adres is het het correspondentie adres wat bij Ziggo bekent is. Hier krijg ik normaliter ook de mededelingen dat er een nieuwe factuur klaar staat etc. Maar ook op het Ziggo adres is niets gecorrespondeerd. Toch bedankt voor de tip