LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Shopgoed.com

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Nico2097

Shopgoed.com

Ongelezen bericht door Nico2097 »

Ik heb een bestelling op SHOPGOED.COM gedaan en betaald.

De webshop ziet er inhoudelijk goed gevuld uit, de eerste indruk gaf niet direct reden tot argwaan.
Ik heb hier Dyson AM05 Hot + Cool ventilator besteld voor 152 euro.
Het betalingsverzoek kwam per email met een link naar ideal, deze direct voldaan.
Een week later, niets meer gehoord, vroeg ik me af hoe het met de bestelling ging en of het wel klopte.

Bij nader onderzoek bleek het emailtje, naast de betalings link geen product informatie of bestel nummer te bevatten, dat vond ik vreemd. Ook viel me nu op dat het betalingsverzoek vanaf een Hotmail adres kwam. ([email protected])

Ik wou ze bellen, maar zag op hun website bij telefoon nummer het woord 'livechat'
Echter, tot op heden heb ik nog geen medewerker op online zijn op de livechat betrapt.

Dus ik ging doorzoeken, de website zegt dat ze sinds 2007 bestaan en het BTW nummer is NL0150069B01
Een KVK Nummer is nergens vermeld, het adres is 4816JG Breda, Grensvaart 34

bij het zoeken op adres bij kvk.nl stond er momenteel geen actief bedrijf ingeschreven op dit adres, wel twee keer een voormalige hosting providers die uitgeschreven is; hostbusters en fast cloud hosting

Ik vond op dit hetzelfde adres een faillissement dossier uit 2009 waar ik geen identiteit uit kon halen
http://www.faillissementsdossier.nl/nl/ ... taken.aspx

Ik kon via een whois lookup achterhalen dat het domein is geregistreert bij key systems GmbH door een persoon die het betreffende email adres waar het betalingsverzoek van af kwam als email adres gebruikt heeft, om de privacy van deze persoon te beschermen noem ik de naam niet hier, maar het is dus eenvoudig op te zoeken via een whois lookup, bijvoorbeeld hier:
http://www.whois.com/whois/shopgoed.com

Het 06 dat hierbij staat is helaas niet meer in gebruik.
Het woon adres wat hier staat is te huur op funda.nl

Ik heb het gevoel dat ik opgelicht ben, kan ik hier nog iets aan doen?
En als iemand anders ervaringen heeft met deze Shopgoed.com, reageer dan graag.

newmikey

Re: Shopgoed.com

Ongelezen bericht door newmikey »

Verkeerde volgorde: eerst checken, dan pas bestellen & betalen...

aarie25

Ongelezen bericht door aarie25 »

de website ziet er op zich, er ook wel goed uit, maar als je beter kijkt valt het mij op dat er
bepaalde dingen in het engels staan. dit vindt ik persoonlijk vreemd.
als je onder retour kijkt
Dead On Arrival
Faulty, please supply details
Order Error
Other, please supply details
Received Wrong Item

of kijk onder kadobonnen

Birthday
Christmas
General
het lijkt net of dit is gemaakt door mensen buiten nederland.
maar ik kan er naast zitten, plus het feit dat er alleen live chat contact kan zijn, denk ik dat je geld kwijt bent :(

daarbij zie ik bij een bekende vergelijking site voor producten dat de goedkoopste 319 euro is, dus had je dit zelf misschien al kunnen verwachten, voor die prijs

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Als ik google op het product en de prijs die TS betaald heeft kom ik ook op Marktplaats uit. Hier hebben ze blijkbaar geadverteerd maar de naam van de verkoper is inmiddels veranderd van "Shopgoed" met plaats Amsterdam naar "Linsey Tiemissen" met plaats Oss (zie links).

http://www.marktplaats.nl/a/witgoed-en- ... eding.html
http://www.marktplaats.nl/verkopers/21409874.html

Lijkt me duidelijk dat de website ook niet deugt. Contactinformatie klopt niets van, geen KVK, geen keurmerk... Ziet er m.i. uit als een oplichter.

TS: lijkt me een idee om eens bij de politie aangifte te doen.

Gesloten