LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] na afloop doorbetalen

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
janvanrens
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2015 16:53

na afloop doorbetalen

Ongelezen bericht door janvanrens »

Onze hypotheek - RABO Optimaal bij Interpolis/Achmea - loopt af per 31-8 2015. RABO zegt daarna nog enkele weken nodig te hebben om alles af te wikkelen en vraagt ons gedurende die periode rente te blijven betalen. Moeten wij opdraaien voor hun trage werk?

A.niem
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:45

Re: na afloop doorbetalen

Ongelezen bericht door A.niem »

Over wat voor een bedrag praten wij? Gaat het om enkele tientjes, dan zou ik me er niet druk om maken. Gewoon het positief inzien, dat u over enkele weken de woning compleet heeft afgelost en dat hij van u is. Geen maandelijkse betalingen meer, lekker wat extra geld overhouden...

Geven zij ook aan waarom er enkele weken nodig zijn om het af te ronden? Moet er bijvoorbeeld een polis uitgekeerd worden (spaarhypotheek) of beleggingen worden verzilverd (beleggingshypotheek). Dan is het wel logisch dat het wat langer duurt, en zolang het niet afgelost is, moet er rente betaald worden.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: na afloop doorbetalen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

janvanrens schreef:Onze hypotheek - RABO Optimaal bij Interpolis/Achmea - loopt af per 31-8 2015. RABO zegt daarna nog enkele weken nodig te hebben om alles af te wikkelen en vraagt ons gedurende die periode rente te blijven betalen. Moeten wij opdraaien voor hun trage werk?
Als ze het vragen kun je het ook weigeren lijkt me?

16again
Berichten: 16132
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: na afloop doorbetalen

Ongelezen bericht door 16again »

Waarom dit gesteggel? De einddatum staat toch al langere tijd vast!

Wie valt in deze iets te verwijten qua traagheid? Indien dit de spaarhypotheek is, hoort die partij dan niet de extra kosten te dragen?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: na afloop doorbetalen

Ongelezen bericht door sjohie »

janvanrens schreef:Onze hypotheek - RABO Optimaal bij Interpolis/Achmea - loopt af per 31-8 2015. RABO zegt daarna nog enkele weken nodig te hebben om alles af te wikkelen en vraagt ons gedurende die periode rente te blijven betalen. Moeten wij opdraaien voor hun trage werk?
Het "voelt" op z'n minst krom, maar principieel tegen de administratieve stroom inroeien bij zo'n groot concern, dus door dit te weigeren, is vaak een recept voor veel ellende. Zou niet zo moeten zijn, maar that's life. Als het om een paar tientjes gaat, zou ik zoals al geopperd hierboven, het slikken, en het er bij laten verder.

Maar de meeste hypotheken werken met maandelijkse betaalmomenten, hoe komen ze zo bij dat "enkele weken" rente betalen?

En niet onbelangrijk, betalen ze dat teveel aan rente dan ook terug bij de eindafrekening..

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: na afloop doorbetalen

Ongelezen bericht door SJZ »

Dus de hypotheek is afgelost maar u moet nog wel rente betalen? Belachelijk.

Zelf was ik ING-klant. Op de dag dat ik m'n laatst schuld afloste stopte ook direct de rente.

bert.pit
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jul 2015 12:35

Re: na afloop doorbetalen

Ongelezen bericht door bert.pit »

Ik heb er geen ervaring mee, maar het komt vreemd over. Ik weet wel dat er bij overboekingen van de ene (eigen) rekening naar de andere (eigen) rekening soms een rentevergoeding wordt berekend. Toen een medewerker mij uitlegde waarom dat was en ik een verklaring op papier vroeg, werd het teruggedraaid.

Gesloten