Pagina 1 van 1

iTEK

Geplaatst: 19 jul 2015 15:16
door peter.jakobs
Wij hebben bij iTek 2 Xtract electrische fietsen gekocht op zondag 5 juli. 7 Juli konden wij die afhalen bij iTEK. Dat hebben wij gedaan na het betalen van de fietsen. Bij het van het filiaal van iTEK naar huis fietsen gaf een van de ebikes een ERROR. Dit al na enkele honderd meter. Dus wij terug.
Bij de technische dienst van iTEK hadden ze dit nog nooit meegemaakt. De fiets zou in z'n geheel worden omgeruild. Helaas hadden ze de juiste framemaat niet op voorraad en zou er een fiets van een ander filiaal worden gehaald. Wij zouden hierover de volgende dag bericht krijgen.
Woensdag 15 juli ben ik persoonlijk naar het filiaal van iTEK gegaan om te horen hoe de stand van zaken is. Hier werd toen gezegd dat de ebike-monteur ziek was maar dat ik de volgende dag telefonisch bericht zou krijgen. Net voor sluitingstijd heb ik donderdag 16 juli maar weer zelf gebeld.
Tijdens dit gesprek kreeg ik te horen dat er nu een nieuwe elektrische motor besteld zou zijn die op maandag 20 juli zou binnenkomen en dat de fiets dan dinsdag 21 juli gerepareerd zou zijn. Dit is tegen de afspraak dat er geheel nieuwe fiets zou worden geleverd, geen gerepareerde.
Ik heb hierop iTEK een email gestuurd dat wij van de aankoop van beide ebike's wilen afzien en ons geld terug wilden hebben. In het filiaal van iTEK werd gezegd dat wij een tegoedbon over de koopsom konden krijgen.Dat heb ik niet geaccepteerd. Het vertrouwen in iTEK en in het product is geheel verdwenen.
Deze email aan iTEK is verstuurd binnen 14 dagen na aankoop.

Heb ik hier recht op?

Re: iTEK

Geplaatst: 20 jul 2015 12:49
door peggy_1964
Dit is een vraag waar https://www.consuwijzer.nl/ antwoord op kan geven met kennis van zaken. Hier op de site van radar krijg je antwoorden van een stelletje leken die dit wel denken, of anders dat wel denken, maar niemand is juridisch onderlegd. Bij consuwijzer kennen ze de rechten van consumenten als geen ander. Weten ze het niet, dan weten ze precies in welk wetboek ze moeten kijken voor het antwoord

Succes!

Re: iTEK

Geplaatst: 20 jul 2015 14:10
door tijger1
Van de aankoop van beide fietsen afzien? Op grond van wat?

Re: iTEK

Geplaatst: 20 jul 2015 14:27
door Julie4444
Een van de fietsen is toch gewoon goed? 14 dagen bedenktijd geldt voor koop of afstand (bijv. als je een bestelling doet op het internet) of voor colportage.

Bij koop in een winkel moet je ze eerst de kans geven het product te repareren of een vervangend gelijkwaardig product te regelen voor je de overeenkomst kan ontbinden, maar dat geldt dan ook alleen voor de fiets die niet goed is, lijkt me zo.

Re: iTEK

Geplaatst: 20 jul 2015 14:32
door 16again
Indien de defecte fiets niet omgeruild/gerepareerd kan worden, dan heb je recht op geld terug en hoef je geen genoegen te nemen met tegoedbon.

Hier lijkt het alsof je ook een tegoedbon kan krijgen voor de fiets zonder problemen, daar heb je eigenlijk geen recht op.

Daarom is het wellicht een optie om de tegoedbon te accepteren, en hiermee ander merk fietsen te kopen bij die winkel.

Re: iTEK

Geplaatst: 21 jul 2015 12:51
door pinguin
Itek heeft een hele slechte service en een slechte kwaliteit fietsen.
Zelf heb ik er een keer een fiets gekocht en iedere keer wanneer ik gefietst had waren er spaken kapot.
De waren gewoon te dun, maar volgens hun lag het niet aan de spaken, want ik was de enige, die er last van had en ik kon op eigen kosten de spaken laten vernieuwen.
Ik ben nooit meer terug geweest.
De fietsen zijn ook niet goedkoop, want op andere plaatsen krijg je een beter product voor hetzelfde geld.
Hebben nu fietsen gekocht bij Shinga en dan merk je pas wat service is.
Laat Itek maar links liggen en probeer inderdaad een merk te kopen voor de tegoedbonnen, dan kun je voor de garantie bij een andere fietsenmaker terecht.
Succes en waarschuw iedereen maar voor Itek.

Re: iTEK

Geplaatst: 21 jul 2015 14:02
door Julie4444
pinguin schreef:Laat Itek maar links liggen en probeer inderdaad een merk te kopen voor de tegoedbonnen, dan kun je voor de garantie bij een andere fietsenmaker terecht.
De verkoper blijft aanspreekpunt voor garantie en het is maar de vraag of je bij een willekeurige andere fietsenmaker garantie kan claimen over iets wat je daar helemaal niet gekocht hebt.