Pagina 1 van 1

Fiber Nederland levert niet na verhuizing

Geplaatst: 23 jul 2015 23:40
door john55577
Ik ben klant bij Fiber Nederland en ben recentelijk verhuisd.
Ik heb voor 11 juli de verhuizing bij hen aangevraagd. Dit is op 11 juni gebeurd, netjes rekening houdend met de wachttijd/aanmeldtijd die op de westerse vermeld staat.

Ik ben op het nieuwe adres nog niet aangesloten op Internet.
Inmiddels is het 23 juli, 12 dagen en zit ik dus bijna twee weken zonder Internet.
Ik heb vanaf 12 juli bijna dagelijks gebeld om te vragen wanneer ik aangesloten wordt.
Sowieso is het een crime om de klantenservice aan de lijn te krijgen, maar als ik contact heb kunnen ze me niets vertellen. Ze geven zelfs geen indicatie van een datum van aansluiting.
De ene keer vertellen ze me dat een interne afdeling niet reageert op het verzoek, een andere keer zou het de schuld van de netbeheerder zijn.

Het stoort me enorm dat ze me geen enkele duidelijkheid geven en zelfs na zoveel tijd geen indicatiedatum willen noemen.
Ik zit nog 1 jaar vast aan het contract met Fiber en volgens dat contract mogen ze best een paar maand langer niets leveren voordat het consequenties heeft (zoals dat het contract ontbonden kan worden )

Het lijkt alsof ik geen poot heb om op te staan en bij Fiber Nederland lijkt men niet bereid om enige prioriteit aan het probleem te geven.

Wat kan ik verder nog proberen?
Heb ik wettelijk gezien recht op de levering van de diensten uit het contract?
Heeft iemand anders hier ervaring mee?

Alvast bedankt.

Re: Fiber Nederland levert niet na verhuizing

Geplaatst: 28 jul 2015 13:30
door john55577
Kleine update: inmiddels zit ik 2,5 week zonder internet. Ik bel nog regelmatig met de klantenservice van Fiber Nederland, maar ze blijven aangeven dat er geen nieuws is wat betreft de aansluiting en een eventuele aansluitdatum.
Volgens het contract mogen ze 3 maand niet leveren in het geval van storing en de klantenservice geeft aan dat dit ook geldt bij verhuizing.

Volgens mij kan ik niets doen om het contract te ontbinden of de aansluiting te bespoedigen.
De enige poging die ik doe is aandacht vragen voor het probleem op mijn blog:
http://fawn.tweakblogs.net/blog/12022/f ... hrikkelijk!

Re: Fiber Nederland levert niet na verhuizing

Geplaatst: 28 jul 2015 13:59
door Jacky2006
Deze provider is niet de enigste die dit soort problemen heeft, er zijn er meerdere die zich hieraan schuldig aan maken. Toen mijn vriend ging verhuizen, heeft hij 3 maanden zonder internet gezeten. Er werden beloftes gedaan.

Pas toen we gingen dreigen dat we radar gingen inschakelen, wilden ze het opeens oplossen. Misschien een idee.

Re: Fiber Nederland levert niet na verhuizing

Geplaatst: 28 jul 2015 14:57
door Bob Schurkjens
Zie https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 4&t=155801

Sluit nooit een abonnement af bij een provider die niet is aangesloten bij de Geschillencommissie Elektronische Communicatiediensten.

https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... ediensten/

http://www.klachtenkompas.nl/fiber-nederland

Re: Fiber Nederland levert niet na verhuizing

Geplaatst: 02 aug 2015 11:55
door Miekie31
volgens mij heeft fiber een maand de tijd om je aan te sluiten , zo was het bij kpn tenminste :)

Re: Fiber Nederland levert niet na verhuizing

Geplaatst: 27 okt 2015 21:55
door Tmaar
Hier hetzelfde probleem. Ik heb op 18 augustus 2015 mijn verhuizing doorgegeven en nu 10 weken verder heeft Fiber nog steeds niks opgeleverd. In de tussentijd heb ik veelvuldig telefonisch contact gehad met de klantenservice. En daar loop je gelijk tegen een muur op. Ze geven geen duidelijkheid, alleen het verzoek om het nog even af te wachten. Ik krijg ook geen enkele andere medewerker van Fiber te spreken, want aan doorverbinden doen ze niet. Zelfs een leidinggevende krijg je niet aan de lijn.

Uiteindelijk heb ik op 29 september 2015 een ingebrekestellingsbrief aangetekend naar Fiber verstuurd, deze is op 1 oktober door hun in ontvangst genomen. Hierin stelde ik een wettelijk redelijke termijn van 2 weken om de internetaansluiting alsnog op te leveren. Deed Fiber dit niet, dan zou ik per verstrijken van de termijn over gaan tot ontbinding van het contract. Tevens gaf ik aan schriftelijk een reactie op mijn brief te verwachten binnen de gestelde termijn. Echter kreeg ik hier op 14 oktober pas reactie op middels een telefoontje van de klantenservice die aangaf dat ze in gesprek wilden en met de mededeling dat het internet opgeleverd was.

Dit was echter niet het geval, Fiber had alleen de status op onze 'myfiber-pagina' aangepast naar 'opgeleverd'. Hierop heb ik op 16 oktober 2015 een aangetekende brief verstuurd waarin ik Fiber op de hoogte stel van de eenzijdige ontbinding van het contract. Deze heeft Fiber echter geweigerd en retour afzender gestuurd...

Vandaag een reactie gehad van Fiber, hierin stond alleen wat de einddatum van ons huidige contract is en als we deze eerder willen beƫindigen een afkoopsom kunnen betalen. Dit staat gelijk aan het aantal resterende contractmaanden maal het maandbedrag van de abonnementskosten. Met andere woorden, Fiber denkt er makkelijk mee weg te komen door geheel het internet niet meer te leveren en wel volledig geld te gaan vangen. Dit ga ik dus niet doen. Ik heb momenteel alle incasso's van Fiber geblokkeerd en onderneem verdere juridische stappen, mocht Fiber moeilijk blijven doen.

Re: Fiber Nederland levert niet na verhuizing

Geplaatst: 28 okt 2015 14:29
door Tmaar
john55577 schreef:Kleine update: inmiddels zit ik 2,5 week zonder internet. Ik bel nog regelmatig met de klantenservice van Fiber Nederland, maar ze blijven aangeven dat er geen nieuws is wat betreft de aansluiting en een eventuele aansluitdatum.
Volgens het contract mogen ze 3 maand niet leveren in het geval van storing en de klantenservice geeft aan dat dit ook geldt bij verhuizing.

Volgens mij kan ik niets doen om het contract te ontbinden of de aansluiting te bespoedigen.
De enige poging die ik doe is aandacht vragen voor het probleem op mijn blog:
http://fawn.tweakblogs.net/blog/12022/f ... hrikkelijk!
Je kan wel wat doen. Ik heb contact met Consuwijzer gehad en zij gaven aan dat ik een ingebrekestellingsbrief aangetekend moest versturen naar Fiber. Hierin beschrijf je het probleem en stel je een wettelijk redelijke termijn om het probleem op te lossen. Ik heb Fiber 2 weken de tijd gegeven en verzocht schriftelijk op mijn brief te reageren. Je kunt ook in die brief zetten, dat als Fiber het probleem niet oplost binnen de gestelde termijn, zij het contract als ontbonden kunnen beschouwen. Daarnaast kun je in die brief aangeven afstand te nemen van de bijkomende kosten die ontbinding met zich mee zal brengen en dat Fiber hier verantwoordelijk voor is. Eventueel gemaakte kosten en betaalde facturen voor de periode dat je geen internet hebt, kun je ook verhalen op Fiber.

Als de termijn uit jouw ingebrekestellingsbrief verstreken is, kun je een tweede brief aangetekend per post verzenden, waarin je Fiber op de hoogte stelt van het ontbinden van het contract.
Ik zit nu ook midden in dit proces en daarbij is Consuwijzer een fijne steun. Ik zou als ik jou was ook contact met hen opnemen en jouw situatie uitleggen.

Re: Fiber Nederland levert niet na verhuizing

Geplaatst: 28 okt 2015 16:12
door 16again
Onderwerp verhuizing komt in de AV ter sprake:
AV Fiber schreef:13.5.d Indien Fiber Nederland niet dezelfde Dienst op de nieuwe locatie levert, dan komt dit voor risico van de Klant. De Klant kan het Abonnement afkopen. De Klant, alsmede Fiber Nederland, is in dit geval gerechtigd het abonnement op te zeggen met inachtneming van een redelijke opzegtermijn.
Fiber kan er weinig aan doen als je verhuist buiten het verzorgingsgebied van Fiber. En dan kun je het resterende contract afkopen, of opzeggen indien contract al maandelijks opzegbaar is.

Vraag nu is: Is fiber leverbaar op nieuwe adres?

Re: Fiber Nederland levert niet na verhuizing

Geplaatst: 04 nov 2015 15:39
door BreejKC
Fiber is, aldus hun eigen algemene voorwaarden, WEL aangesloten bij de Geschillencommissie Telecom. Zie hier artikel 22 van hun Algemene voorwaarden:

Artikel 22 - Geschillenregeling

22.1 Geschillen tussen de Klant en Fiber Nederland over de totstandkoming of de uitvoering van de overeenkomst met betrekking tot door Fiber Nederland te leveren of geleverde diensten, kunnen zowel door de Klant als door Fiber Nederland worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Telecommunicatie, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag.

22.2.a Een geschil wordt door de geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de Klant zijn klacht eerst schriftelijk aan Fiber Nederland heeft voorgelegd.

22.2.b Fiber Nederland zal hierop binnen 30 dagen na ontvangst van de klacht schriftelijk inhoudelijk reageren, tenzij dat redelijkerwijs niet mogelijk is. In dat geval zal aan de Klant binnen die termijn schriftelijk kenbaar worden gemaakt wanneer de inhoudelijke reactie uiterlijk aan hem wordt meegedeeld.

22.3 Binnen 30 dagen na ontvangst van de inhoudelijke reactie van Fiber Nederland, dan wel binnen 30 dagen na het verstrijken van de datum waarop volgens het bepaalde in het tweede lid onder b had moeten worden gereageerd, kan de Klant het geschil aanhangig maken bij de Geschillencommissie Telecommunicatie.

22.4 Wanneer de Klant een geschil voorlegt aan de geschillencommissie, is Fiber Nederland aan
deze keuze gebonden. Indien Fiber Nederland dit wil doen, moet hij de Klant schriftelijk vragen zich binnen vijf weken uit te spreken of hij daarmee akkoord gaat. Fiber Nederland dient daarbij aan te kondigen dat hij zich na het verstrijken van voornoemde termijn vrij zal achten het geschil aan de gewone rechter voor te leggen.

22.5 De geschillencommissie doet uitspraak met inachtneming van de bepalingen van het voor haar geldende reglement. Het reglement van de geschillencommissie wordt desgevraagd toegezonden. De beslissingen van de geschillencommissie geschieden bij wege van bindend advies. Voor de behandeling van een geschil is een vergoeding verschuldigd.

Re: Fiber Nederland levert niet na verhuizing

Geplaatst: 15 nov 2015 14:25
door sylvesterb
Fiber is aangesloten (bewust?) bij de verkeerde commissie, je kunt dus enkel klagen over telefonie maar niet over een internet (of combinatie met andere diensten).

Hun Algemene Voorwaarden kloppen hierdoor niet en volgens mij komen ze dan geheel te vervallen, maar dit zou een advocaat je kunnen vertellen.

Zou gewoon opzeggen, incasso bureau afwachten, schriftelijk reageren (aangetekend eventueel, hoeft trouwens niet) je kunt ook nog e-mail er achteraan sturen met zelfde antwoord. Hierin verwijs je naar de brief die je hebt gestuurd (ingebrekestelling).

Als ze het voor laten komen ga je naar de zitting en stuur je ook deze stukken in en eis je schadevergoeding (aanwezig zijn kun je al claimen).

Een dergelijke zaak win je 100% zeker je hebt alles gedaan zoals het hoort. Gezien Fiber aangeeft "Opgeleverd" is hun dienst dus beschikbaar.

Re: Fiber Nederland levert niet na verhuizing

Geplaatst: 15 nov 2015 14:55
door 16again
sylvesterb schreef:Fiber is aangesloten (bewust?) bij de verkeerde commissie, je kunt dus enkel klagen over telefonie maar niet over een internet (of combinatie met andere diensten).
Als ik op site geschillencommissie kijk, lijkt fiber weldegelijk aangesloten bij commissie telecommunicatie diensten, en deze commissie is bevoegd te oordelen over internet, telefonie, digitale televisie of een alles-in-eenpakket
https://www.degeschillencommissie.nl/co ... derland-bv
https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... ediensten/