Ervaring met Autobedrijf Menno
Geplaatst: 25 jul 2015 13:06
Onlangs een volkswagen polo (91-ZDV-5) gekocht bij Autobedrijf Menno B.V. te Zaandam. Tijdens de proefrit reed de polo prima. Na een gesprek over het (schade)verleden van de auto ('nee mevrouw, heeft voor zover ik weet geen grote schade gehad') besloten om de polo te kopen voor een bedrag van €7599,-. De volgende dag begonnen de eerste problemen. Er was een dof rommelend geluid te horen links voor in de auto en de linker koplamp was bij thuiskomst volledig beslagen. Daarom direct Autobedrijf Menno gebeld; ik mocht 5 dagen later langs komen, wat ik ook heb gedaan. Ik kreeg de eigenaar te spreken, hij wist mij binnen 2 seconden te vertellen dat het draagarmrubber versleten was. Aangezien ik de auto zonder garantie had gekocht moest ik zelf de monteurskosten a €100,- betalen en zou hij voor nieuwe onderdelen zorgen. Drie dagen later kon ik terug naar Autobedrijf Menno voor de reparatie. Op deze dag ook aangegeven dat ik de auto zou laten keuren bij [persoonsgegevens] . Dit omdat andere recensies van Autobedrijf Menno (voorheen Limits Cars) niet best eruit zagen. De reparatie heeft overigens niets geholpen. Het dof bonkende geluid bleef aanwezig en binnen een dag was de koplamp weer beslagen.
De werknemer van [persoonsgegevens] heeft de verleden van de volkswagen polo nagekeken en wat bleek; op 25 mei 2015 om 06.24 heeft de auto een flinke aanrijding gehad bij een snelheid van 97km/h. Hierbij lag de gehele achterkant van de auto in elkaar. De reparatie was slecht gedaan. Voor een niet-autokenner zag de auto er piekfijn uit maar een kenner zou zien dat de auto overgespoten was en dat de naden her en der te dicht op elkaar zaten. Op advies van [persoonsgegevens] ben ik daarom naar een schadebedrijf gegaan. Daar heb ik gevraagd om de bumper eraf te halen. Wat daaronder zat was een groot drama. De auto is van buiten opgeknapt maar onder de bumper zaten nog alle scheuren/deuken. Bovendien was er niet eens een bumperbalk aanwezig! Wat deze auto hartstikke onveilig maakt. De totale schade werd op minimaal €4000,- geschat!
Met de verslagen van [persoonsgegevens] en het schade bedrijf ben ik terug gegaan naar Autobedrijf Menno B.V. De verkoper van mijn auto vertelde mij opnieuw niet op de hoogte te zijn van eventuele grote schade aan de auto. In de zaak volgde er een vervelende discussie. De eigenaar vertelde me verhit 'jij hebt deze auto zonder garantie gekocht, dus je kan niet je geld terug krijgen'. De 2 werknemers (****, de jongen die mij de auto heeft verkocht en ****, de eigenaar) hadden ook een woordenwisseling in het Turks. Het gesprek heb ik opgenomen en later laten vertalen. In de woordenwisseling zeggen ze letterlijk 'ze weten alles, ik weet ook niet hoe ze aan al deze informatie komen'. Uiteindelijk weg gegaan uit de zaak aangezien *** steeds agressiever werd en we niet tot een compromis konden komen. De eigenaar was duidelijk 'doe maar, doe maar een rechtszaak'.
Direct daarna een advocaat ingeschakeld en een aangetekende brief inclusief bewijzen gestuurd naar Autobedrijf Menno. Waarschijnlijk werd het te heet onder hun voeten dus heeft Autobedrijf Menno na nog enkele telefonische discussies de auto terug gekocht voor €6900,-.
Enkele uren later stond de blauwe polo met kenteken 91-ZDV-5 al weer te koop aangeboden op marktplaats. De schade kan in deze tussentijd nooit gemaakt zijn!
Ik wil met deze recensie niet zeggen dat alle auto's van Autobedrijf Menno schadeauto's zijn.
De werknemer van [persoonsgegevens] heeft de verleden van de volkswagen polo nagekeken en wat bleek; op 25 mei 2015 om 06.24 heeft de auto een flinke aanrijding gehad bij een snelheid van 97km/h. Hierbij lag de gehele achterkant van de auto in elkaar. De reparatie was slecht gedaan. Voor een niet-autokenner zag de auto er piekfijn uit maar een kenner zou zien dat de auto overgespoten was en dat de naden her en der te dicht op elkaar zaten. Op advies van [persoonsgegevens] ben ik daarom naar een schadebedrijf gegaan. Daar heb ik gevraagd om de bumper eraf te halen. Wat daaronder zat was een groot drama. De auto is van buiten opgeknapt maar onder de bumper zaten nog alle scheuren/deuken. Bovendien was er niet eens een bumperbalk aanwezig! Wat deze auto hartstikke onveilig maakt. De totale schade werd op minimaal €4000,- geschat!
Met de verslagen van [persoonsgegevens] en het schade bedrijf ben ik terug gegaan naar Autobedrijf Menno B.V. De verkoper van mijn auto vertelde mij opnieuw niet op de hoogte te zijn van eventuele grote schade aan de auto. In de zaak volgde er een vervelende discussie. De eigenaar vertelde me verhit 'jij hebt deze auto zonder garantie gekocht, dus je kan niet je geld terug krijgen'. De 2 werknemers (****, de jongen die mij de auto heeft verkocht en ****, de eigenaar) hadden ook een woordenwisseling in het Turks. Het gesprek heb ik opgenomen en later laten vertalen. In de woordenwisseling zeggen ze letterlijk 'ze weten alles, ik weet ook niet hoe ze aan al deze informatie komen'. Uiteindelijk weg gegaan uit de zaak aangezien *** steeds agressiever werd en we niet tot een compromis konden komen. De eigenaar was duidelijk 'doe maar, doe maar een rechtszaak'.
Direct daarna een advocaat ingeschakeld en een aangetekende brief inclusief bewijzen gestuurd naar Autobedrijf Menno. Waarschijnlijk werd het te heet onder hun voeten dus heeft Autobedrijf Menno na nog enkele telefonische discussies de auto terug gekocht voor €6900,-.
Enkele uren later stond de blauwe polo met kenteken 91-ZDV-5 al weer te koop aangeboden op marktplaats. De schade kan in deze tussentijd nooit gemaakt zijn!
Ik wil met deze recensie niet zeggen dat alle auto's van Autobedrijf Menno schadeauto's zijn.