Opzeggen abonnement NS kan alleen via betaald nummer
Geplaatst: 27 jul 2015 13:36
Hallo iedereen,
Eerste post op dit forum, want ik kan het nergens anders kwijt.
De NS maakt een abonnement afsluiten heel makkelijk. Even online inloggen, vinkje incasso aantikken en het geld wordt afgeschreven.
Opzeggen daarintegen kan alleen via het betaalde klantenservice nummer. Het wordt zo moeilijk mogelijk gemaakt, of in ieder geval zo lang mogelijk.
Na al je persoonsgegevens te hebben opgegeven (postcode, huisnummer, naam, geboortedatum) wordt er gevraagd op de cijfers van de OV kaart.
Ik belde op het het referentienummer uit de mijn NS interface. Daar dat de klantenservice niets aan, ze moesten toch echt het OV nummer hebben.
Mijn ervaring: abonnement aanvragen is pijnloos, opzeggen niet.
Concrete vraag: mag er geld gevraagd worden voor het opzeggen van een abonnement? in dit geval omdat het alleen via een betaalde lijn kan?
Eerste post op dit forum, want ik kan het nergens anders kwijt.
De NS maakt een abonnement afsluiten heel makkelijk. Even online inloggen, vinkje incasso aantikken en het geld wordt afgeschreven.
Opzeggen daarintegen kan alleen via het betaalde klantenservice nummer. Het wordt zo moeilijk mogelijk gemaakt, of in ieder geval zo lang mogelijk.
Na al je persoonsgegevens te hebben opgegeven (postcode, huisnummer, naam, geboortedatum) wordt er gevraagd op de cijfers van de OV kaart.
Ik belde op het het referentienummer uit de mijn NS interface. Daar dat de klantenservice niets aan, ze moesten toch echt het OV nummer hebben.
Mijn ervaring: abonnement aanvragen is pijnloos, opzeggen niet.
Concrete vraag: mag er geld gevraagd worden voor het opzeggen van een abonnement? in dit geval omdat het alleen via een betaalde lijn kan?