Pagina 1 van 2
Ervaringen collectieve inkoop schilderwerk
Geplaatst: 27 jul 2015 15:28
door av62
Wie heeft er goede ervaringen met de collectieve inkoop schilderwerk?
Mijn ervaringen zijn bedroevend slecht. Ik had me al op 20 april ingeschreven, maar kon, na diverse keren gebeld te hebben, wachten tot 20 juni voordat er een huisbezoeker langs kwam om de te schilderen elementen te tellen. Ik kreeg een offerte, die ik geaccepteerd heb, waarna ik weer een tijdje niets hoorde. Vervolgens kreeg ik de keuze tussen drie data die allemaal in mijn vakantie vielen, die ik dus weigerde en de mededeling kreeg dat ik binnenkort een nieuw voorstel zou krijgen. Toen ik na 3 weken nog niets gehoord had keek ik maar eens op de persoonlijke pagina, waar tot mijn starre verbazing de offerte was ingetrokken. Telefonische navraag leverde op dat de kredietcheck niet goed gegaan was. Ik ben 2 dagen later teruggebeld door een leidinggevende (de enige keer dat er teruggebeld of gemaild is, overigens). Het blijkt dat de prijzen aangepast zijn, en mijn offerte opeens 20% lager uitvalt.
Goed, na veel twijfelen dan toch maar deze offerte geaccepteerd. Maar dat hier ook geen zegen op rust blijkt wel uit het feit dat ik inmiddels niet meer op mijn persoonlijke pagina kan komen om een schilderafspraak te maken. (en ja, op aanraden van de helpdesk heb ik al mijn browserhistorie gewist, al mijn cookies gewist en het op 3 PC's en een iPad geprobeerd; ben redelijk overtuigd dat de fout niet bij mij ligt...)
Een verder negatieve ervaring is dat de vereniging Eigen Huis en deze collectieve inkoop absoluut niet op email reageren. Ik heb al een aantal emails gestuurd, maar nog geen enkele keer een ontvangstbevestiging ontvangen, laat staan een antwoord of oplossing.
Door al dit getreuzel van Eigen Huis zijn we inmiddels al zo laat in het jaar dat een offerte bij een andere schilder niet meer gaat lukken in dit schilderseizoen.
Ik heb het gevoel dat vereniging Eigen Huis mij behandeld zoals de meest notoire malafide aannemers die in het verenigingsblad worden beschreven
Re: Ervaringen collectieve inkoop schilderwerk
Geplaatst: 28 jul 2015 16:06
door Webcare Eigen Huis
Beste av62,
Heel begrijpelijk dat u teleurgesteld bent in de Collectieve Inkoop Schilderwerk. Deze dienst zit in de opstartende fase en helaas gaan er nog wat dingen mis. Uiteraard willen wij u zo goed mogelijk van dienst zijn en uw klacht zo snel mogelijk oplossen. Graag ontvangen wij uw persoonlijke gegevens (naam, postcode+huisnr. en telnr.) per mail naar
[email protected] of via een persoonlijk bericht op Facebook. Dan ga ik ervoor zorgen dat er zo snel mogelijk contact met u wordt opgenomen om de zaken op te lossen. U kunt ook altijd zelf contact opnemen met onze ledenservice op telnr: (033) 450 77 50. Onze oprechte excuses voor dit ongemak en alvast dank voor uw geduld.
Met vriendelijke groet,
Webcare Vereniging Eigen Huis
Re: Ervaringen collectieve inkoop schilderwerk
Geplaatst: 29 jul 2015 11:06
door Drhenk
Deze collectieve inkoop geeft mijn geen goed gevoel. Ik lijk de hoofdprijs te moeten gaan betalen. De offerte was redelijk snel geregeld (via UwHuismeester) en hier ben ik mee accoord gegaan. Er is een (1) een schilder gedurende 8 uur bezig geweest en dat moet dan 1600€ kosten! Dat lijkt mij 1000€ te veel. Ik wacht de afhandeling van de klacht die ik heb ingediend bij EigenHuis nog even af. Ik verwachtte van deze actie goede kwaliteit tegen een redelijke prijs. Ik ben benieuwd hoe het afloopt.
Re: Ervaringen collectieve inkoop schilderwerk
Geplaatst: 18 aug 2015 14:27
door ontevredenklant1000
In één woord: dramatisch. Uw huismeester maakt er een potje van en de VEH weet e.e.a. niet vlot te trekken. Wij zijn enorm ontevreden en gefrustreerd. De klacht én opzegging van mijn lidmaatschap bij de VEH wordt vervolgens ook steeds maar niet afgehandeld. OM TE HUILEN, ZO SLECHT...
Re: Ervaringen collectieve inkoop schilderwerk
Geplaatst: 25 aug 2015 23:59
door Woeno
ontevredenklant1000 schreef:In één woord: dramatisch. Uw huismeester maakt er een potje van en de VEH weet e.e.a. niet vlot te trekken. Wij zijn enorm ontevreden en gefrustreerd. De klacht én opzegging van mijn lidmaatschap bij de VEH wordt vervolgens ook steeds maar niet afgehandeld. OM TE HUILEN, ZO SLECHT...
Ik heb een min of meer gelijke ervaring. Het duurde allemaal erg lang. Diverse mails naar VEH klantenservice om de juiste configuratie van de werkzaamheden in de offerte te krijgen. Kreeg daar elke keer wel binnen een week antwoord op. Maar met elke bijstelling werd ook de offerteprijs hoger. Werd nog verrast met een bloemetje met een excuus om dat het allemaal zo lang duurde. Uiteindelijk kreeg ik een mail met een bevestiging van een datum dat het schilderwerk zou starten. Na zo'n 2 maanden stond de schilder inderdaad die dag op de stoep, niet om te gaan schilderen, maar om de klus nog eens door te nemen, uiteraard kon er niet meer voor de bouwvak begonnen worden en werd de prijs verder naar boven bijgesteld. Ik ben toen maar met VEH gestopt, heb zelf bij een aantal gerenommeerde schildersbedrijven in de buurt een offerte gevraagd met dezelfde voorwaarden als eigen huis. Dus ook 6 jaar garantie op geleverd werk, gebruik van professionele materialen etc. Toen ben ik er dus achter gekomen dat al deze offertes meer dan 1000 euro onder de VEH prijs uitkwamen. Dat wil zeggen meer dan 25% goedkoper dan bij het collectief. Mijn huis is nu tot volle tevredenheid geschilderd, want men werkte wel door in de bouwvak. Nota bene door een schildersbedrijf, waarvan ik er later achter kwam dat zij ook projecten voor huismeester schilderde. Daar was ik dus veel duurder uit geweest, terwijl de indruk wordt gewekt dat men als VEH lid een zeer scherpe prijs mocht verwachten. Ik heb meteen, na 36 jaar lidmaatschap, dit lidmaatschap opgezegd. Mijn ervaringen met het VEH collectief voor zonnepanelen zijn overigens van gelijke orde, die heb ik uiteindelijk ook veel voordeliger door een plaatselijke installateur laten plaatsen.
VEH verdient aan dit soort projecten. En eigenlijk vind ik dat dit niet zou moeten. Ik betaal contributie voor de diensten. Met meer dan 690.000 leden à 25,20 euro komt daar meer dan 17 miljoen euro binnen, dan mag je toch verwachten dat leden er niet zijn om aan te verdienen, maar dat de leden verdienen aan hun lidmaatschap.
Re: Ervaringen collectieve inkoop schilderwerk
Geplaatst: 27 aug 2015 11:19
door Ingrid - A'veen
Ook mijn varing met de collectieve inkoop schilderwerk van de vereniging Eigen Huis is dramatisch.
Ik ben in juni ingegaan op het aanbod en kwam een prijs en een tijdstip overeen (start op 25 augustus, vier dagen). De begindatum werd op 14 augustus nogmaals bevestigd door 'de huismeester' een tussenpersoon die VEH heeft ingeschakeld.
Echter, de schilder is niet gekomen op 25 augustus noch heeft hij vooraf of op de dag zelf contact met mij opgenomen over een reden van verhindering. De huismeester heeft ook geen contact opgenomen.
Ik heb op 25 augustus Twee uur nadat de schilder zou beginnen de Huismeester gebeld met de vraag of de schilder nog kwam. De Huismeester zou het uitzoeken en mij terugbellen.
Na een uur later nog niet gehoord te hebben, bel ik de huismeester nogmaals met de vraag of ze al meer wisten. Ik had vier dagen vrij van mijn werk genomen en wilde weten of ik nog koetsen wachten. De vrouw Die ik aan de lijn kreeg vertelde mij dat ze nog niets met mijn telefoontje had gedaan, omdat ze daar door de drukte geen tijd voor had (letterlijk gezegd!). Ze zou kijken of ze later op de dag tijd had...
Hierop heb ik met EigenHuis gebeld -de partij waar ik een overeenkomst mee heb- en aangegeven dat ik dit een merkwaardige gang van zaken vond. Zij namen de klacht op en zouden dit doorgeven en mij terugbellen.
Aan het einde van de dag had ik noch van de schilder, nog van de Huismeester noch van Eigenhuis iets vernomen over of en wanneer de schilderwerkzaamheden nog door zouden gaan. We inmiddels twee dagen verder en nog steeds heb ik niet gehoord van schilder of Huismeester en van Eigenhuis niet meer dan dat ze mijn klacht hebben dooregstuurd!
Daar neem ik dan vier dagen vrij voor!!
Ik heb VEH laten weten dat zij zich niet aan de adspraak hebben gehouden en ik de overeenkomst daarmee opzeg. Ik ga mijn eigen schilder zoeken want zou het wel graag nog voor de winter geschilderd willen hebben.
Met de VEH ga ik nooit meer in zee.
Re: Ervaringen collectieve inkoop schilderwerk
Geplaatst: 28 aug 2015 00:16
door Woeno
Over offertes van lokale schildersbedrijven wordt in reacties van VEH erop gewezen dat een prijsverschil, lees lagere prijs, mogelijk is omdat er verschil kan zijn in gebruikte materialen, erkenning van het schilderbedrijf, garantietermijn etc. Uiteraard heb ik bij aanvraag van deze offertes gelijke voorwaarden bedongen. Sterker nog deze schilders waren AF erkend en lid van OnderhoudNL die de ooit met VEH en Consumentenbond afgesproken leveringsvoorwaarden hanteren. Beter nog dan de voorwaarden van Huismeesters. En laat ik concreet worden dezelfde schilder die voor CIS zou komen schilderen en waarvoor ik dan 4400 euro kwijt zou zijn, zou mij 3400 euro in rekening hebben gebracht als ik direct bij hem offerte had gevraagd. Rond dat bedrag kwamen ook collega gecertificeerde schilders uit in mijn regio. Ik kan er wel van uitgaan dat hij er van CIS ook nog minder dan 3.400 euro voor zou krijgen. Dat betekent dus dat ruim 1.000 euro naar VEH & Huismeesters gaat. Met meer dan 44.000 aanmeldingen tel uit je winst, zij mogen dan 44 miljoen verdelen. En dat alles omdat wij schilders niet vertrouwen?
Re: Ervaringen collectieve inkoop schilderwerk
Geplaatst: 28 aug 2015 20:39
door sjoegel
Bedankt voor de ervaringen ! Weg blijven dus bij deze club. Ik laat mijn schilderwerk fijn door de dorpsschilder uitvoeren.
Schande trouwens dat de vereniging eigen huis zich inlaat met deze lege verfblikken.
Re: Ervaringen collectieve inkoop schilderwerk
Geplaatst: 08 sep 2015 13:10
door Webcare Eigen Huis
Beste allen,
De nieuwe dienst Collectieve Inkoop Schilderwerk van Vereniging Eigen Huis kampt met opstartproblemen bij de uitvoering van het aangenomen schilderwerk. In sommige delen van het land is het aantal opdrachten veel groter dan de aanvankelijke capaciteit van de aangesloten schilderbedrijven. Dit heeft tot gevolg dat de wachttijden oplopen en dat wekt ergernis bij huiseigenaren die verwachten dat hun huis binnenkort kan worden geschilderd. De vereniging werkt hard aan oplossingen en zet alles op alles om de bevestigde schilderopdrachten zo snel mogelijk goed uit te voeren. Tot die tijd is de inschrijving voor nieuwe offertes en opdrachten tijdelijk opgeschort.
Met vriendelijke groet,
Vereniging Eigen Huis
Re: Ervaringen collectieve inkoop schilderwerk
Geplaatst: 10 sep 2015 13:09
door av62
Ik heb deze thread gestart; tijd voor een update.
Ik heb niet gereageerd op de mail van webcare eigen huis. Ik had namelijk al vaak genoeg gebeld en mails gestuurd naar eigen huis en de collectieve inkoop. En dat is gelijk mijn allergrootste bezwaar tegen deze hele actie; eigen huis geeft geen enkele feedback, of antwoord op emails. Alle keren dat ik gebeld heb kreeg ik te horen dat het zo druk was en zo. Logisch als je de hele tijd radiocommercials blijft uitzenden om nieuwe klanten te trekken. Twee keer kreeg ik een email dat het heel druk was en daarom langer zou duren; er werd zelfs een termijn van 4 weken genoemd; tegelijk was op de radio te horen dat een offerte binnen enkele dagen rond zou zijn.
Ik heb op 7 juni een klacht ingediend bij ledenservice@eigenhuis. Geen enkele reactie; zelfs geen bevestiging van ontvangst. Een dag later heb ik ook een klacht ingediend over het niet ontvangen van een ontvangstbevestiging. Ook deze klacht is in een zwart gat verdwenen. Een aantal dagen later heb ik op het contactformulier op de website ook een klacht ingediend; daar ontving ik wel een bevestiging van, maar tot op heden, 4 maanden heb ik er niets meer van gehoord.
Ondertussen kreeg ik na heel veel wachten toch een huisbezoek (of eigenlijk 2x; op een zaterdag nadat ik de offerte gehad had, stond er opeens weer een huisbezoekster voor de deur). Mijn offerte was na een tijdje opeens verdwenen, bij navraag bleek dat de nieuwe offerte opeens zo'n 1000 euro goedkoper uitviel. Ik heb nog een voorstel gekregen voor een start van de werkzaamheden, die midden in mijn vakantie vielen. Nadat ik die geweigerd had kon ik niet meer op mijn persoonlijke pagina komen om een nieuwe afspraak te maken. Nadat ik een aantal malen gebeld had, en ik teruggebeld zou worden door de huismeester voor een afspraak, wat natuurlijk niet gebeurde, heb ik een offerte aangevraagd bij een lokale schilder (200 euro onder de laagste offerte van eigen huis) heb ik een email gestuurd om het contract te ontbinden. Tot mijn verbazing kreeg ik hier wel een bevestiging van toen ik er om vroeg!
Ik ben nog wel lid van eigen huis, maar mijn enthousiasme is wel zo ongeveer onder nul gedaald; ik ben heel benieuwd of er ooit nog eens een evaluatie van dit hele project komt.
Mijn allergrootste bezwaren zijn dus: het absolute gebrek aan feedback en reageren op vragen en het gebrek aan tastbaar bewijs. Als er iets veranderd aan de status van de aanvraag of offerte krijg je alleen een mail dat er iets veranderd is; je moet dan inloggen op je persoonlijke pagina om te zien wat er gebeurd is. Als je dan niet meer op je persoonlijke pagina kan komen is al het bewijsmateriaal verdwenen. (Bij mij was eerst een offerte van 4200 euro, daarna kwam er een van 3100 euro, die heel snel weer plaats maakte voor de oude van 4200 euro; waarna, nadat ik gebeld had, de laagste van 3100 euro weer teruggezet werd. Ik heb ze allemaal gedownload; als je dat niet doet zijn ze niet meer terug te vinden)
Re: Ervaringen collectieve inkoop schilderwerk
Geplaatst: 10 sep 2015 15:25
door Joris-B
Ik heb in april een aantrekkelijke offerte ontvangen en geaccepteerd maar daarna hield alles op. Ondanks klachten, telefoontjes en beloften van zowel eigen huis als de huismeester is er tot op heden nog niemand langsgekomen. En wat me vooral zo frustreert is dat zelfs het verwerken van een klacht bij beide partijen minstens een week duurt, waarna je een standaard e-mail krijgt. Kan je weer bellen. Ik snap niet dat de vereniging eigen huis zich hiermee inlaat, als dit allemaal achter de rug is gaat mijn lidmaatschap ook de deur uit.
Re: Ervaringen collectieve inkoop schilderwerk
Geplaatst: 22 sep 2015 19:43
door Kleurstof
Een advies na mijn ervaringen met deze partijen: neem een lokale schilder en/of timmerman zonder tussen personen. Dat is het beste voor beide partijen.
En VEH moet zuinig zijn op betalende leden. Ze moeten er zijn vóór de leden maar ondertussen leveren ze je uit aan derden en staan daarna aan de zijlijn.
Re: Ervaringen collectieve inkoop schilderwerk
Geplaatst: 29 sep 2015 21:52
door victoria
Wat een verschrikking de collectieve inkoop schilderwerk bij Uw Huismeester via Vereniging Eigen Huis.
In april al contract aangegaan via internet. Na 2 maanden maar gebeld, nog eens gebeld etc. Uiteindelijk zouden ze in augustus komen schilderen. Vrijgenomen maar er kwam niemand. Diverse keren gebeld, we zouden teruggebeld worden maar dat gebeurt alsmaar niet. Klachtenbrief geschreven naar VEH en naar Uw Huismeester. Mail terug dat er binnen 3 werkdagen contact opgenomen zou worden. Gebeurt niet. Weer bellen. Telkens wordt beloofd terug te bellen, gebeurt alsmaar niet. Enige excuus is dat het zo druk is.
Wat een drama en dat zou moeten ontzorgen. Nu moeten we maar zien dat we dit seizoen ons huis nog geschilderd krijgen. Nog nooit zo onbeschoft behandeld, hier lig je dus echt wakker van. Lidmaatschap VEH gaat onmiddellijk de deur uit, zeker nu ik ontdekt heb dat de sectormanager van VEH in de RvC bij Uw Huismeester zit. Belangenverstrengeling ten top.
En dan waagt VEH het nog anderen de maat te nemen en zich op te stellen als belangenbehartiger voor de huisbezitter. Schandalig!
Re: Ervaringen collectieve inkoop schilderwerk
Geplaatst: 01 okt 2015 21:41
door Woeno
Belangenverstrengeling? Deze collectieve acties van VEH behoren tot hun verdienmodel. Uw contributie is niet voldoende. Maar het grootste schandaal is natuurlijk dat door deelnemers aan CIS maar maanden te laten wachten op actie u nu nauwelijks nog kans heeft om uw huis geschilderd te krijgen voor de winter. De dagen zijn te kort, de ochtenden en avonden te vochtig. Mogelijkheid voor kwaliteitsschilderwerk slinkt nu met de dag. U was meer geholpen geweest als men meteen eerlijk had toegegeven dat men de actie had onderschat en niet aan de verplichtingen kon voldoen, dan had u bijtijds een alternatief kunnen zoeken, nu moet u waarschijnlijk wachten tot volgend jaar. Ik ben blij dat ik de CIS op tijd heb afgekapt en zelf een schilder in de buurt ben gaan zoeken, mijn huis staat al sinds juli prima in de verf, maar dat is voor u een schrale troost. Ik ben benieuwd hoeveel VEH leden nog steeds wachten op de schilder.
Re: Ervaringen collectieve inkoop schilderwerk
Geplaatst: 02 okt 2015 09:04
door sjoegel
Belangenverstrengeling? Deze collectieve acties van VEH behoren tot hun verdienmodel. Uw contributie is niet voldoende. Maar het grootste schandaal is natuurlijk dat door deelnemers aan CIS maar maanden te laten wachten op actie u nu nauwelijks nog kans heeft om uw huis geschilderd te krijgen voor de winter. De dagen zijn te kort, de ochtenden en avonden te vochtig. Mogelijkheid voor kwaliteitsschilderwerk slinkt nu met de dag. U was meer geholpen geweest als men meteen eerlijk had toegegeven dat men de actie had onderschat en niet aan de verplichtingen kon voldoen, dan had u bijtijds een alternatief kunnen zoeken, nu moet u waarschijnlijk wachten tot volgend jaar. Ik ben blij dat ik de CIS op tijd heb afgekapt en zelf een schilder in de buurt ben gaan zoeken, mijn huis staat al sinds juli prima in de verf, maar dat is voor u een schrale troost. Ik ben benieuwd hoeveel VEH leden nog steeds wachten op de schilder.
De rol van de Vereniging eigen huis is ook met de collectieve inkoop schilderwerk dubieus. De VEH heeft al lang geen goede naam meer. Lees hier maar eens.
http://www.ftm.nl/column/wat-er-loos-bi ... igen-huis/ Wat Woeno zegt. Allerlei schimmige constructies worden bedacht om maar geld te kunnen verdienen over de ruggen van de, sorry, vaak goedgelovige huiseigenaren.
Re: Ervaringen collectieve inkoop schilderwerk
Geplaatst: 07 okt 2015 21:59
door janet55
Ook ik voel me gedupeerd door de collectieve inkoop. Waardeloos!
Op eind juni heb ik de offerte bevestigd die ik heb gekregen via intake met behulp van Google view
waarbij de buiten kant te zien was van mijn huis.
Het was een redelijke prijs, de planning komt en de schilder zou beginnen 7 sept.
1 week later een mail het wordt 21 september, dus mijn aanvraag voor vrije dagen moeten intrekken.
Voor de start zou een schilder komen kijken voor evt. meerwerk. Begin sept. nog geen schilder.
Na verschillende e-mails en telefoontjes kwam er uit dat de schilder zich in aug. al had teruggetrokken?!
Daar was niks mee gedaan, als ik niet had gebeld was er nog niets gebeurd.
Toen een mail: de schilder komt op 20 oktober, dat leek me een vergissing, dan heb ik al de winterbanden op de auto en dan nog schilderen?
Na weer bellen, ja er kan nog geschilderd worden tot 1 nov. de schilder komt langs.
Inderdaad maar die gaf aan dat de offerte niet goed was en dat er naar niveau 3 gegaan moest wat betreft schilderwerk. Dus 2x zo duur!! Dit aanbod kon ik niet accepteren en gaat boven mijn budget.
Inmiddels is het te laat om nog een andere schilder te zoeken. En dan te bedenken dat de VEH 30% min materiaalkosten in eigen zak steekt!
Welke schilder wil zich nog koppelen hieraan?
Ik heb een klacht ingediend bij de huismeester VEH zou binnen 10 dagen bericht krijgen, inmiddels alweer 14 dagen geleden en nog niets gehoord.....
Elke keer berichtjes met korting voor energie, telefoon etc. trap er niet in. Het is alleen voor eigen gewin en niet voor de klant
Re: Ervaringen collectieve inkoop schilderwerk
Geplaatst: 05 nov 2015 13:16
door ellen61
Uit frustratie over het verloop van de collectieve inkoop schilderwerk, waarvoor wij ons hadden aangemeld, ging ik zoeken naar ervaringen van anderen. Wat een "feest" van herkenning, bij het lezen van de ervaringen van anderen! Ook wij hebben dit alles ondervonden: zoals een offerte en de bevestiging dat er daarna contact met ons zou worden opgenomen. Dit alles hebben wij voor de zomer in gang gezet. Nu is het 5 november en ons huis is nog steeds in niet-geschilderde staat. Een offerte van een andere schilder hebben wij daarvoor laten lopen. Wij hebben keer op keer contact gezocht met de vereniging eigen huis en de huismeester, maar hebben nooit een schilder gezien. Ook een door ons ingediende klacht, waar vele weken later op werd gereageerd, heeft geen effect gehad. Een tweede aan ons verstuurde offerte bleek 1000 euro duurder (uit frustratie over het verloop van de actie hadden wij de eerste geannuleerd). Nog steeds wachten wij op de schilder die komen gaat...
Re: Ervaringen collectieve inkoop schilderwerk
Geplaatst: 06 nov 2015 12:30
door Webcare Eigen Huis
Hallo allen,
Wij weten en betreuren dat veel leden last hebben van de problemen bij onze nieuwe dienst Collectieve Inkoop Schilderwerk. Bij de uitvoering die wordt verzorgd door onze samenwerkingspartner Uw Huismeester zijn, mede door de grote belangstelling, flinke vertragingen ontstaan. Er zijn bij Uw Huismeester inmiddels ingrijpende verbetermaatregelen getroffen om de organisatie en de dienstverlening op orde te krijgen. Vereniging Eigen Huis houdt nauw toezicht op de afgesproken verbeteringen in de planning en uitvoering van het afgesproken schilderwerk en de communicatie hierover met leden en schilders. We willen alle klachten zo snel mogelijk oplossen. Als we nog iets voor jullie kunnen doen horen we dat graag. Stuur dan je persoonlijke gegevens (naam, postcode+huisnr. en telnr.) per mail naar
[email protected] of via een persoonlijk bericht op Facebook. Dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.
Met vriendelijke groet,
Webcare Vereniging Eigen Huis
Re: Ervaringen collectieve inkoop schilderwerk
Geplaatst: 06 nov 2015 15:49
door av62
Beste zgn webcare eigenhuis : ik heb waardeloze ervaringen met de collectieve inkoop, maar ook met de vereniging eigen huis zelf. Ik heb in juni al na heel veel problemen een klacht ingediend bij de ledenservice, maar daar tot op heden niets meer van gehoord; zelfs geen ontvangstbevestiging kan eraf.
Ik heb inmiddels mijn huis door een lokale schilder tot volle tevredenheid laten schilderen. Ik zie niet in dat na al zovele mails naar ledenservice te hebben verstuurd, het sturen van nog een email iets zou kunnen veranderen.
Het zou getuigen van moed als jullie ook eens iets hierover in het blad zouden durven schrijven in plaats van lofuitingen op de juridische ledenservice en oproepen voor de zoveelste collectieve inkoop van het een of het ander.
Re: Ervaringen collectieve inkoop schilderwerk
Geplaatst: 12 nov 2015 23:53
door ThR
Ook mijn ervaring zijn dramatisch.
Op 15 april 2015 heb ik van uw huismeester een offerte voor het schilderwerk van mijn woning ontvangen.
Op 29 mei 2015 heb ik de aanbieding geaccepteerd. De voorgestelde datum voor uitvoering was 6 oktober 2015. Deze datum heb ik afgewezen, omdat ik op 9 oktober met vakantie ga (tot 25 oktober). Er zou binnen 2 weken contact met mij worden opgenomen. Dit is niet gebeurt.
Ik heb u op 11 juni een mail hierover gestuurd naar Eigen Huis.
Op 3 juli kreeg ik antwoord met de contactgegevens van de huissmeester. Ik heb gebeld, maar het lukte mij niet om een afspraak te maken. Men zou binnen 2 weken contact opnemen en dat gebeurde natuurlijk weer niet.
Op 20 juli heb ik nogmaals een email naar eigenhuis gestuurd met een cc aan de huismeester.
Verbaasd was ik dat ik op vrijdag 24 juli gebeld werd: op woensdag 29 juli zou iemand langs komen om alles op te nemen.
Helaas, een uur voor deze afspraak plaats vond werd deze afspraak afgebeld, de app werkte niet. Er zou een nieuwe afspraak gemaakt worden, maar deze man kon dat niet.
In augustus heb ik eigen huis weer eens gebeld. Weer zouden de gegevens worden doorgezet, maar er gebeurde lange tijd weer niets.
Op 26 augustus werd ik gebeld met de mededeling dat er die week nog een afspraak gemaakt zou worden. Door ziekte van iemand was er vertraging opgelopen. Een zinloos telefoontje natuurlijk om iets aan te kondigen wat men toch niet waarmaakt.
Op 7 september heb ik maar een klacht ingediend bij Eigen Huis.
Op 14 september kreeg ik een reactie: er zou binnen 3 dag contact worden opgenomen.
Op vrijdag 18 september (weliswaar een dag te laat) belde de Huismeester of de schilder contact had opgenomen. Dit was niet gebeurd.
Vrijdagmiddag 18 september belde de schilder uit Bergen op Zoom. We hebben een afspraak gemaakt voor vrijdag 25 september, 17.00 uur.
Op vrijdagmiddag 25 september: geen schilder, geen afmelding, helemaal niets.
Vrijdagmiddag 25 en maandag 28 september heb ik geprobeerd deze schilder te bellen Dit lukte niet.
Maandag 28 september heb ik de Huismeester gebeld. We constateerden dat schilderen dit jaar niet meer gaat lukken. Mijn opdracht is door hen uit de portefeuille gehaald, want het kon niet doorgezet worden naar 2016. Dan moet ik begin volgend jaar maar weer eens contact opnemen.
Eveneens deze maandag heb ik Eigen Huis gebeld. Op 29 september heb ik alles nog eens op de mail gezet naar eigen huis, daarna op 26 oktober gebeld, op 2 november weer een schriftelijke klacht ingediend en op 9 november weer eens gebeld. Mijn klacht is in behandeling (al 2 maanden), terwijl beloofd worden binnen 5 tot 10 dagen een klacht af te handelen.
Ik geloof niet dat het ooit meer wat gaat worden met het collectief schilderwerk en ga mijn lidmaatschap opzeggen. Een troost: ik ben niet de enige die baalt van deze belabberde dienstverlening.
Bovendien ben ik de smoezen en het soms onbeschofte gedrag van de medewerkers meer dan beu.
Met de schilder uit Bergen op Zoom wil ik niets meer te maken hebben. Door hun handelswijze en hoe ze op internet staan heb ik meer het idee dat het een “beunhaas” is dan een gerenommeerd schildersbedrijf.