Abonnementskosten gedeeltelijk terug na opzeggen?
Geplaatst: 28 jul 2015 12:17
Ongeveer 2 jaar geleden hebben wij een tweedehands caravan gekocht via een kennis. Deze caravan had/ heeft een tv met een abonnement van Canal Digitaal. Na contact te hebben gehad met Canal Digitaal werd er aangegeven dat er een formulier moest worden ingevuld en dat wij daarmee het abonnement konden overnemen. Dit hebben wij gedaan en daarmee gingen wij er vanuit dat alles was geregeld. Helaas bleek niets minder waar. Er zou ten tijde van het overzetten een factuur open hebben gestaan, waardoor dit niet is gelukt. Gevolg: een incasso procedure die net voor onze vakantie (3 weken geleden) aan het licht kwam.
Wij hebben direct contact gezocht met Lindorff, het incassobureau van Canal Digitaal, en uiteindelijk afgesproken dat wij de factuur zouden betalen op voorwaarde dat alles dan afgerond was en er niet opnieuw een factuur voor het volgende jaar (2015/2016) zou volgen. Volgens Lindorff diende er dan voor 5 augustus opgezegd te worden waarna wij een bezwaar zouden indienen om de incassokosten terug te vorderen van Canal Digitaal. Dit laatste aangezien wij ook van mening zijn dat Canal Digitaal bij het overzetten van het abonnement niet volledig is geweest in de informatie verstrekking en deze procedure helemaal niet nodig zou zijn geweest.
De oude eigenaar van de caravan en heeft gebeld met Lindorff en Canal Digitaal om zijn abonnement op te zeggen én een aangetekende brief gestuurd. Helaas is het verhaal daarmee niet afgelopen, want er ligt alsnog een factuur voor 2015/2016 op de mat! Lindorff natuurlijk gebeld, aangezien de genoemde datum niet blijkt te kloppen. Zij kunnen niets meer betekenen, want er is natuurlijk betaald en geven geen gespreksnotities waarin de uiterlijke datum van 5 augustus is genoemd. Wél willen zij, indien nodig, opdrachtgever Canal Digitaal hierover informeren. Ook in dit bedrijf ben ik mijn vertrouwen kwijt, ik ga er vanuit dat zij helemaal niks zullen doen.
Zojuist direct Canal Digitaal tot tweemaal toe weer gebeld, want zij zullen de opzegging natuurlijk niet in behandeling nemen zolang er een factuur open staat. Mijn enige vraag aan hen uiteindelijk was een bevestiging van de mededeling dat na betaling én verwerking van de opzegging het resterende abonnementsjaar gecrediteerd wordt. En dat kunnen ze niet, want ze mogen mij niet mailen. Gevraagd of ik dit dan ergens kan lezen, maar dat kunnen ze ook niet zeggen. Dan moet ik zelf de algemene voorwaarden maar even lezen...
Wij hebben de oude eigenaar van de caravan gevraagd om maandag a.s. opnieuw te bellen, aangezien ze 5 werkdagen mogen gebruiken om de opzegging te verwerken, en dan opnieuw een bevestiging per mail te vragen aangaande de crediteringswijze na betaling van de factuur. Alleen met deze bevestiging in handen willen wij de factuur betalen.
Concreet mijn vraag: heeft iemand ervaring met bovenstaande?
Mijn frustratie: ik ben in potentie een nieuwe klant voor Canal Digitaal, maar blijkbaar zijn procedures belangrijker dan nieuwe klanten. Lindorff praat niet met Canal Digitaal en Canal Digitaal kan geen informatie opvragen bij het bedrijf die zij opdracht geven? En dat moet ik geloven? Er geen "hoofd van de klantenservice" die deze discussie netjes zou kunnen afhandelen én wel schriftelijk capabel genoeg is om een klant een mail te sturen met een bevestiging van het gevoerde gesprek? Eerder betalen wij natuurlijk geen factuur, wordt het abonnement niet opgezegd en gaan we weer zo door.... Misschien dat het telefoontje van de oude eigenaar van de caravan nog wel een bevestiging gaat opleveren, maar op de een of andere manier heb ik hier geen vertrouwen in én ben ik eigenlijk ook van mening dat wij überhaupt niets meer hoeven te betalen gezien de correspondentie van Lindorff.
Wij hebben direct contact gezocht met Lindorff, het incassobureau van Canal Digitaal, en uiteindelijk afgesproken dat wij de factuur zouden betalen op voorwaarde dat alles dan afgerond was en er niet opnieuw een factuur voor het volgende jaar (2015/2016) zou volgen. Volgens Lindorff diende er dan voor 5 augustus opgezegd te worden waarna wij een bezwaar zouden indienen om de incassokosten terug te vorderen van Canal Digitaal. Dit laatste aangezien wij ook van mening zijn dat Canal Digitaal bij het overzetten van het abonnement niet volledig is geweest in de informatie verstrekking en deze procedure helemaal niet nodig zou zijn geweest.
De oude eigenaar van de caravan en heeft gebeld met Lindorff en Canal Digitaal om zijn abonnement op te zeggen én een aangetekende brief gestuurd. Helaas is het verhaal daarmee niet afgelopen, want er ligt alsnog een factuur voor 2015/2016 op de mat! Lindorff natuurlijk gebeld, aangezien de genoemde datum niet blijkt te kloppen. Zij kunnen niets meer betekenen, want er is natuurlijk betaald en geven geen gespreksnotities waarin de uiterlijke datum van 5 augustus is genoemd. Wél willen zij, indien nodig, opdrachtgever Canal Digitaal hierover informeren. Ook in dit bedrijf ben ik mijn vertrouwen kwijt, ik ga er vanuit dat zij helemaal niks zullen doen.
Zojuist direct Canal Digitaal tot tweemaal toe weer gebeld, want zij zullen de opzegging natuurlijk niet in behandeling nemen zolang er een factuur open staat. Mijn enige vraag aan hen uiteindelijk was een bevestiging van de mededeling dat na betaling én verwerking van de opzegging het resterende abonnementsjaar gecrediteerd wordt. En dat kunnen ze niet, want ze mogen mij niet mailen. Gevraagd of ik dit dan ergens kan lezen, maar dat kunnen ze ook niet zeggen. Dan moet ik zelf de algemene voorwaarden maar even lezen...
Wij hebben de oude eigenaar van de caravan gevraagd om maandag a.s. opnieuw te bellen, aangezien ze 5 werkdagen mogen gebruiken om de opzegging te verwerken, en dan opnieuw een bevestiging per mail te vragen aangaande de crediteringswijze na betaling van de factuur. Alleen met deze bevestiging in handen willen wij de factuur betalen.
Concreet mijn vraag: heeft iemand ervaring met bovenstaande?
Mijn frustratie: ik ben in potentie een nieuwe klant voor Canal Digitaal, maar blijkbaar zijn procedures belangrijker dan nieuwe klanten. Lindorff praat niet met Canal Digitaal en Canal Digitaal kan geen informatie opvragen bij het bedrijf die zij opdracht geven? En dat moet ik geloven? Er geen "hoofd van de klantenservice" die deze discussie netjes zou kunnen afhandelen én wel schriftelijk capabel genoeg is om een klant een mail te sturen met een bevestiging van het gevoerde gesprek? Eerder betalen wij natuurlijk geen factuur, wordt het abonnement niet opgezegd en gaan we weer zo door.... Misschien dat het telefoontje van de oude eigenaar van de caravan nog wel een bevestiging gaat opleveren, maar op de een of andere manier heb ik hier geen vertrouwen in én ben ik eigenlijk ook van mening dat wij überhaupt niets meer hoeven te betalen gezien de correspondentie van Lindorff.